NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 546
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter de filmene jeg har testa så kan det nesten være enklere og sette opp en liste over hvilke filmer du kan slå av tekstene på. :-\

Mulig apple tv har annen løsning på teksting, siden du får hvit tekst også ?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke Netflix til å fungere på min Apple TV 3, det står bare "Kontakter Netflix" og der blir den stående. Fungerer fint på både Iphone og laptop m.m.
    Har nyeste oppdatering på ATV.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hadde svar på spørsmålet mitt i de første sidene?
    Lurte altså på både bildekvaliteten og lydkvaliteten.. 480p? 720P? 1080p? Video bit rate? Synlige artifaktrr som på youtube hd osv ? Stereo, 5.1 eller 7.1 ? Regner ikke akkurat med dts-Hd MA lyd men i ihvertfall DD 640 KBPS?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Lurte altså på både bildekvaliteten og lydkvaliteten.. 480p? 720P? 1080p? Video bit rate? Synlige artifaktrr som på youtube hd osv ? Stereo, 5.1 eller 7.1 ? Regner ikke akkurat med dts-Hd MA lyd men i ihvertfall DD 640 KBPS?
    Netflix er med vilje uspesifike på disse punktene under unnskyldninga at kunden ikke trenger bry seg om noe mer enn at filmen snurrer.

Kan aldri forestille meg de har noe mer enn 5.1 lyd, hvilken bitrate den er anes ikke.

Er jo absolutt ingen erstatning for blueray filmer, om noen prøver og påstå det anbefaler jeg både briller og en hørselstest, men når det er sagt så er jeg positivt overasket over bilde\lyd kvalitet sett i forhold til prisen av en par cola og en grandis i måneden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo adaptiv streaming, så hva du får vil vel variere litt. Hører enkelte rapporterer om til dels dårlig kvalitet, men min opplevelse med Samsung D8000 er at kvaliteten er utrolig bra (beste jeg har sett på noen streaming tjeneste, MYE bedre enn Viaplay). Men jeg har 100 mbps og fiber så jeg vil tro jeg får best kvalitet til en hver tid.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Mulig apple tv har annen løsning på teksting, siden du får hvit tekst også ?

Ser sånn ut. Jeg kan slå av teksten på alle filmer.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Teksten er hvit på Apple TV.

Og på absolutt alle filmer jeg har vært inne å sjekket, så kan tekst slås av. Men jeg ser enkelte opplever at dette ikke går an. Ekesempler på filmer hvor tekst ikke kan slås av, så jeg kan sammenligne?
    Eksempel: Rescue Dawn (2006).
    På en Samsung E-Serie er tekstvalg mellom nordiske språk men kan ikke slås av. Gul tekst.

Forøvrig merker jeg stor forskjell på kvaliteten fra natten Netflix ble lansert og nå. Da fikk jeg bra bilde ved start av en film og ingen negativ endring etter spoling frem-
    Nå, 2 dager etter lansering, og ved start og etter spoling frem så er bildet som 'dårlig VHS kvalitet' som en benevnte det som tidligere. Men etter en stund blir bildet bedre. Selve starten er også betydelig tregere nå.
    Kanskje har Netflix undervurdert kapasitetsbehovene i løsningen?

Newcomer zokamoka sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips: for å endre bitrate hold ned ctrl+shift+alt og så trykk s(lol yep...), dette kan ikke gjøres i fullscreen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingfisher
    Forøvrig merker jeg stor forskjell på kvaliteten fra natten Netflix ble lansert og nå. Da fikk jeg bra bilde ved start av en film og ingen negativ endring etter spoling frem-
    Nå, 2 dager etter lansering, og ved start og etter spoling frem så er bildet som 'dårlig VHS kvalitet' som en benevnte det som tidligere. Men etter en stund blir bildet bedre. Selve starten er også betydelig tregere nå.
    Jeg merker ikkeno forskjell. her ser alt veldig bra ut, både rett etter start og rett etter spoling. hører andre som rapporterer de samme problemene som deg, men jeg har enda ikke sett noe til dem. kan kansje være isp'n din som enten har ustabil hastighet eller dårlig ruting til netflix? tror ikke stor pågang er noen overaskelse for dem. i USA står netflix for 40% av all nett trafikk mener jeg ha lest.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg merker ikkeno forskjell. her ser alt veldig bra ut, både rett etter start og rett etter spoling. hører andre som rapporterer de samme problemene som deg, men jeg har enda ikke sett noe til dem. kan kansje være isp'n din som enten har ustabil hastighet eller dårlig ruting til netflix? tror ikke stor pågang er noen overaskelse for dem. i USA står netflix for 40% av all nett trafikk mener jeg ha lest.
    Testet litt. Speedtest er som normalt, 25/5.
    Traceroute derimot feiler gjentatte ganger etter 15 hopp. Men da er vi langt forbi ISP'ens nett(Telenor).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme traceroute symptomene som deg fra Viken Fiber. Merkelig at noen opplever disse problemene synes jeg. Her er det ingen tegn til slik. Leste at Netflix aldri overstiger 5 mbps ett sted tror jeg, så det at jeg sitter på 100 mbps og du på 25 er jo ikke utslagsgivende

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det funker å sette bitraten manuelt på ps3 også?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Og på absolutt alle filmer jeg har vært inne å sjekket, så kan tekst slås av. Men jeg ser enkelte opplever at dette ikke går an. Ekesempler på filmer hvor tekst ikke kan slås av, så jeg kan sammenligne?
    på filmen Transformers (1) og Planet hulk (tegnefilmen) og seriene Bones og Roswell får jeg ikke velge bort underteksten. Har ikke sjekket alle episoder, men på de jeg har sjekket er valget borte

Siden de andre knappene er gråe blir det vel riktigst å si at valget er 'sortet ut' og kan ikke velges på noen filmer/serier.
    -2012-10-19_21-23-26_584-640x361-jpg

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg litt på netflix. Bruker dette på xbox`n, men videokvaliteten er elendig. minner meg om vhs. Kan det har noe med internett hastigheten som er 12/5 å gjøre ? Står litt fast her.... Kan ikke finne noe innstillinger på netflix heller.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Har prøvd meg litt på netflix. Bruker dette på xbox`n, men videokvaliteten er elendig. minner meg om vhs. Kan det har noe med internett hastigheten som er 12/5 å gjøre ? Står litt fast her.... Kan ikke finne noe innstillinger på netflix heller.

La det vente litt, jeg har HD-kvalitet via Xboxen. 25/25 fiber her, men burde være overkill ift hva som streames uansett.

Det var litt ræva de første 30 sekundene når jeg startet Netflix, men ser ut til at det enten er husket eller bare går raskere ved hver oppstart nå. Rett på HD, hvor det er HD. Står det at det skal være HD på det du ser på?

EDIT:

Varierer som nevnt. De fleste nyere TV-serier jeg har sjekket har dolby 5.1, også
    Nyere filmer har som regel dolby digital plus, men selve bitraten har jeg ikke da jeg bruker via Xbox. Merk at xbox og apple tv ikke støtter DD+

Har ikke tatt meg tid til å sammenligne direkte mot blu-ray enda, samtidig, men jeg har heller ikke fullHD. Netflix støtter dog opp til 1080p i følge google-søk.

Standard-definition Netflix streams can consume up to 2.2 Mbps of bandwidth. Netflix’s 720p HD videos come in at roughly 3.8 Mbps, and 1080p videos go up to 4.8 Mbps.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har meldt meg inn nå for å se om dette er noe å satse på.

Apple TV 3.gen.

Test: The Expendables
    I infoen står det HD, DD

Undertekster? Får ingen.
    DD i receiver display, standard 5.1
    Bilde er det verre med. Dårlig DVD kvalitet.

Test: Happy Feet 2
    I info står det HD, DD

Undertekst, ingen
    DD i receiver, standard 5.1
    Samme elendige bilde.

Til vanlig bruker jeg brukt Apple TV betalingsfilmer uten noe problem med bilde.
    Siste,test nå i kveld: Battleship, norsk tekst
    1080p HD.
    DD i receiver, standard 5.1
    Glimrende bilde.

Hvis ikke dette blir bedre, blir det med én måneds prøveabonnement for min del.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingfisher
    Eksempel: Rescue Dawn (2006).
    På en Samsung E-Serie er tekstvalg mellom nordiske språk men kan ikke slås av. Gul tekst.

Stemmer det.
    På den filmen kan jeg ikke velge bort undertekst. Det er første filmen av rundt 30-40 sjekkede filmer/serier. Altså ikke slik Torden refererer til lengre opp på siden

Bildet har vært stabilt veldig bra hos meg. Også i standard oppløsning, faktisk. Nå har jeg en bra linje på 30 mb p/s da.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    på filmen Transformers (1) og Planet hulk (tegnefilmen) og seriene Bones og Roswell får jeg ikke velge bort underteksten. Har ikke sjekket alle episoder, men på de jeg har sjekket er valget borte

Siden de andre knappene er gråe blir det vel riktigst å si at valget er 'sortet ut' og kan ikke velges på noen filmer/serier.
    -2012-10-19_21-23-26_584-640x361-jpg
    Ja, jeg ser det hos meg og. Var vel heldig med utvalget til å begynne med. Nå er det ikke tekst som er problemet med denne og diverse andre filmer for meg, men at en film som dette kun tilbys med stereolyd. Jeg begriper ikke hensikten med å legge ut en film som denne med kun stereo. De kan like godt la være.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    La det vente litt, jeg har HD-kvalitet via Xboxen. 25/25 fiber her, men burde være overkill ift hva som streames uansett.

Det var litt ræva de første 30 sekundene når jeg startet Netflix, men ser ut til at det enten er husket eller bare går raskere ved hver oppstart nå. Rett på HD, hvor det er HD. Står det at det skal være HD på det du ser på?

EDIT:

Varierer som nevnt. De fleste nyere TV-serier jeg har sjekket har dolby 5.1, også
    Nyere filmer har som regel dolby digital plus, men selve bitraten har jeg ikke da jeg bruker via Xbox. Merk at xbox og apple tv ikke støtter DD+

Har ikke tatt meg tid til å sammenligne direkte mot blu-ray enda, samtidig, men jeg har heller ikke fullHD. Netflix støtter dog opp til 1080p i følge google-søk.

Det står at det er hd ja. lyden er ok da, men bilde er elendig.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her virker det som kvaliteten er dårligere på kvelden når mange bruker tjenesten. Gjennom PS3 kan man se hvilken kvalitet man mottar og når jeg prøver tidlig på dagen får jeg alltid X-hi HD, prøver jeg samme film på kvelden blir det alt fra Medium HD til High HD, altså de to neste nivåene under X-hi HD.

Om det er Telenor som ikke prioriterer signalene til Netflix høyt nok er godt mulig for cloud service til Amazon som Netflix bruker burde kunne klare å ta unna det aller meste. Skal sies at jeg godtar litt problemer de første dagene, få tjenester som er perfekte fra dag en på nytt sted selv om de har vært i andre markeder i flere år.

Godt fornøyd med tjenesten, bruker også VPN på Boxee box og får alt det amerikanske innholdet derfra. To tjenester til prisen for en Eneste kjipe var at instant queue funksjonen ble borte på den amerikanske versjonen etter at jeg aktiviserte den norske.

Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •