NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 546
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det går iallefall greit å slå av tekst på Apple TV. Ved å holde inn entertasten så kommer meny for undertekst fram.
    Jeg har meny for undertekst tilgjengelig, men valget "none" er ikke tilgjengelig på alle titler. Bare noen av de jeg har sjekket hittil. Jeg snakket med ei hyggelig dame hos kundeservice nå nettopp. Hun sa mange har forespurt det samme, så det er noe de har tatt videre og ser på. Antageligvis kommer muligheten på alle titler i fremtidig oppdatering.

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Skulle likt å høre fra de som har muligheten - om de hører særlig forskjell på DD 5.1 og DD 5.1 Plus.
    Om vi snakker generelt er det merkbar forskjell. Opplevde dette særlig på HD DVD. Det ser dessverre ut til at Xboxen ikke overfører DD Plus, da den kun støtter vanlig Dolby Digital fra Netflix inntil videre. Samme som Apple TV. På PS3 og WD TV Live skal DD plus bli overført. Går utifra at det samme gjelder for en del andre enheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle bare teste ut Netflix på VT50 for å kunne si at dette her var helt krise og at streaming er noe møkk men utenom at at navigeringen gjennom menyene med fjernkontroll og den irriterende delayen mellom hvert tastetrykk er helt krise så funket det tilslutt som en kule. Dog etter eg fikk en feilmelding som sa ATP-701 uansett ka eg skulle spille av. Ble nødt til å trykke inn en sånn stilig kode som kunne vært fra et Nintendo 8 bits spill på menyen der man velger netflix og netflix barn sånn at eg kunne logge inn og ut.

Startet med 24 Redemption og ble varm innvendig når eg så kvaliteten så ut som en voldtatt VHS fra 89 men etter et par sekunder så kicket HD kvaliteten inn og såvidt eg kan se så ser det rimelig bra ut for å være streaming. BD blir det ikkje men for en tv produksjon streamet over nett så er dette gode greier.

Testet så Steven Steingal med Hard To Kill og samme prosedyre der, eneste negative er at han ser ut som han har vært en uke ekstra i syden siden eg så den sist, men siden THX Cinema ikkje er mulig å velge der så må eg inn og rote i innstillingene for å se om det går an å få Steven Seagal ut til å se ut som et menneske igjen.

Utvalget var ihvertfall enormt iforhold til det eg så for meg etter å ha lest diverse fora i det siste, men antar at folk bor foran skjermen i år 2012 så det er godt mulig at det er meg som er litt utdatert.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder undertekster er vel noe av problemet at Netflix har kjøpt en god del av filmen ferdig tekstet, slik at teksten ikke kan fjernes.

Testet Netflix på min XBOX i går. Er veldig fornøyd med HD-kvaliteten, samt navigasjonen. Personlig synes jeg også utvalget er helt ok, og jeg liker veldig godt preferansealgoritmen (selv om den "forstyrres" litt av at min samboer har en _litt_ annen filmsmak;-)). Et lite irritasjonsmoment var at jeg måtte kjøpe Gold-membership hos XBOX til kr 50/mnd. Dette har jeg overhodet ikke bruk for til annet enn Netflix.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monty, jeg fornyet mitt Gold-medlemsskap (12 måneder) i går for 235 kroner hos en selger på ebay. Altså 19 kroner og 50 øre per måned. Og det er jo langt mer enn bare Netflix man får tilgang til da

Teksten er jo ikke hardkodet, siden man kan velge mellom ulike. Fant heldigvis flere fimer i går hvor valget "none" var mulig å velge, men rart det ikke gjelder absolutt alle.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Monty, jeg fornyet mitt Gold-medlemsskap (12 måneder) i går for 235 kroner hos en selger på ebay. Altså 19 kroner og 50 øre per måned. Og det er jo langt mer enn bare Netflix man får tilgang til da

Teksten er jo ikke hardkodet, siden man kan velge mellom ulike. Fant heldigvis flere fimer i går hvor valget "none" var mulig å velge, men rart det ikke gjelder absolutt alle.
    Jøss, hvordan kan han selge dette så billig? Jeg leste et intervju med Netflix i en eller annen nettavis i går. Der sa talsmannen at for noen filmer inkluderte rettighetene også tekster, slik at de ikke har anledning til å "unbundle". Tror altså ikke det har noe med hardkoding å gjøre. Dette er jo ekstra irriterende på XBOX, ettersom undertekstene her blir gule av alle ting....

EDIT: Her er en artikkel der det står noe om undertekster:
    "En av eksemplene han gir på et tunggrodd byråkrati er at mange norske distributører kun har lov til å vise innhold på norsk språk. - Dermed kan ikke brukeren fjerne den norske teksten på filmene hos oss. Vi jobber jo for at kundene skal velge å se innholdet vårt akkurat som de vil, sier Sarandos."

Netflix-sjefen: - Norge er et fantastisk marked - Media - E24

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja som nevnt så er jo ikke undertekstene hardkoda så kan ikke helt se det kan ikke være så mye mer enn at de har glemt og legge til valget i databasen for enkelte filmer.

Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jøss, hvordan kan han selge dette så billig? Jeg leste et intervju med Netflix i en eller annen nettavis i går. Der sa talsmannen at for noen filmer inkluderte rettighetene også tekster, slik at de ikke har anledning til å "unbundle". Tror altså ikke det har noe med hardkoding å gjøre. Dette er jo ekstra irriterende på XBOX, ettersom undertekstene her blir gule av alle ting....
    Det forklarer en del men fortsatt sprøtt, og ja alle undertekster jeg har sett fra netflix har verdt gule.

Angående utvalg så jeg for meg når jeg hørte utrykket 'nordisk' netflix så blei det utelukkende snakk om 5+ år gammle nordiske filmer og en par serier, så jeg var positivt overaska.

Angående anbefalnings algorytmen valgte jeg at jeg så på ALT så der kommer mye rart fram, enda mer nå som det har blitt sett på en par ting.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere vurderer stans av Lovefilm. Lovefilm satser også på streaming, men det er ikke lansert skikkelig i Norge. De har f.eks en fullt fungerene PS3-app i Storbritannia, men selvfølgelig ikke i Norge. Som filmtilbyder antar jeg de vil kunne legge inn en skikkelig 'breiside' om de tok seg sammen.
    Beholder uansett mitt abo der, gir ikke slipp på BD filmer med det første. Til det er Streamingkvaliteten for varierene.

Enn så lenge er jeg furt fordi min 2011-model Samsung ikke støtter Netflix (enda). Liker ikke å navigere via PS3, da funker ikke universalfjernkontrollen min. Blir nok testing i helga likevel, men Viaplay seiler plutselig opp som et godt alternativ.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stansa faktisk lovefilm abbonementet i går, ikke direkte pga streaming men hovedsaklig ikke helt likte blueray leiefilmer og jeg brukte dem ikke så iherdig som jeg tenkte jeg ville (har bare verdt medlemm i en par månder)

Velger vel heller og bruke den hundre lappen på og kjøpe en film.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovefilm er glimrende. Billig og full kvalitet. Kan ikke skjønne at det noen vil bytte det ut mot streaming i betydelig lavere kvalitet hvis man sitter med litt oppegående anlegg.

Synes streaming i dag først og fremst interessant til TV-serier hvis man kan få de rett etter de er sluppet i USA eller når man er på reise.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytter ikke lovefilm med netflix nei, men heller for og kjøpe filmer (på billigsalg).

Joda ikke noe negativt og si om filmene jeg sett fra lovefilm, men de er jo også verdt helt strippa for ekstra matriell og menyer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Lovefilm er glimrende. Billig og full kvalitet. Kan ikke skjønne at det noen vil bytte det ut mot streaming i betydelig lavere kvalitet hvis man sitter med litt oppegående anlegg.

Synes streaming i dag først og fremst interessant til TV-serier hvis man kan få de rett etter de er sluppet i USA eller når man er på reise.

Lovefilm er glimrende, og jeg har vært fornøyd kunde i mange år, men streamingtilbudet er for dårlig dessverre og har ikke blitt brukt. Kun blu-ray per post. Mitt abo (small) er fire fysiske filmer og fire streaming pr/mnd a 79kr, så under 20kr per leide Blu-ray dersom jeg rekker over alle 4 per måned. Vanskelig å fordele prisingen mellom de fysiske og de streamede, men kombinasjonen av de to gjør de iallefall svært rimelig, knappe 10kr per film.

Spesielt i forhold til øvrig streaming (utenom Netflix) som gjerne er 49kr/filmen og helt latterlig. Til videobutikkleiepris er streaming uforståelig.

Nå har det ofte blitt slik at jeg ikke har sett alle 4 filmene per måned, får 'kreditt' til å leie flere enn fire en annen måned, men slikt er vanskelig.

Lovefilm har jo også vært litt lotteripreget, da en aldri vet hvilken film i leielisten man får. Selv om man har rangeringer og fast trak. Jeg har to filmer hjemme nå, en av dem Dragetreneren, eller noe i den duren. Den har lagt usett i nærmere 4 uker og i de fire ukene har jeg da følgelig ikke fått leid andre filmer hos lovefilm. Jeg vil se den filmen, men ikke akkurat de dagene jeg har hatt lyst til å se film.

Jeg har allerede sett flere filmer og episoder av TV-serier hos netflix allerede. Slik sett gir det langt mer valuta for pengene, og om noe er svært bra og frister med gjensyn, er det godt mulig at filmen kjøpes på Blu-Ray om det er en hhv lydimponerende film. Om nivået holder seg på 720p, og over, og jeg etterhvert får tilgang på DD+ lyden, ser jeg inget særlig tap fra BD på når det gjelder filmleie.

Om jeg kunnet streamet i BD-kvalitet á 19,75 kr per film, altså det samme som mitt abo hos lovefilm av fysisk medie inkl. porto (!), hadde jeg gledelig gjort det.

Dersom Lovefilm kommer på plass med applikasjoner i spillkonsoller, Smart TV/BD/Dekoder osv, blir plutselig deres medium abo á 99kr/mnd med en BD hjemme om gangen (altså for de råere typer av filmer) og ubegrenset streaming langt mer interessant. En BD per helg samt streaming resten av uka i tillegg til det man har fra før av kanalpakker ville jo vært svært lovende.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Bytter ikke lovefilm med netflix nei, men heller for og kjøpe filmer (på billigsalg).

Joda ikke noe negativt og si om filmene jeg sett fra lovefilm, men de er jo også verdt helt strippa for ekstra matriell og menyer.
    Med fare for å spore helt over på en Lovefilm-diskusjon... Mange filmer kommer med egen disk hvor det er ekstramateriell, disse er stort sett også tilgjengelige å leie fra Lovefilm. Men det er og blir en leiefilm så hvis du liker cover og masse ekstra så er det kjøpt som gjelder i all fremtid for din del

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Samsung sin Facebookside:
    Hurra! Netflix blir nå tilgjengelig for 7 og 8-serien i fjorårets D-serie! Appen blir å finne i Smart Hub i løpet av kort tid. For å få tilgang må du foreta en firmwareoppdatering.

https://www.facebook.com/SamsungNorge

Godt nytt for en del folk tenker jeg.

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gemini68
    Fra Samsung sin Facebookside:
    Hurra! Netflix blir nå tilgjengelig for 7 og 8-serien i fjorårets D-serie! Appen blir å finne i Smart Hub i løpet av kort tid. For å få tilgang må du foreta en firmwareoppdatering.

https://www.facebook.com/SamsungNorge

Godt nytt for en del folk tenker jeg.

Mvh

Ove
    Men vi som har D6XXX serie eller lavere får ikke, til tross for at disse har det i USA. Ikke veldig imponert. Synes det er svakt at en ett år gammel TV til 18k ikke får oppdateringer.

Jeg fikk opplyst at det ikke var noen forskjell på Smart HUB i UE55D8005 og UE55D6757, så da gikk jeg for den siste ettersom jeg ikke var interessert i 800Mhz og andre "fordeler" med 7 og 8 serien som jeg uansett ville skrudd av. (Likte forøvrig også den mørke rammen på 6757 bedre enn sølvrammen på 8005 selv om den er litt tynnere.) Er visst forskjell på Smart HUB likevel...

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger tekstingen inne med gul farge uansett hvilken plattform du kjører Netflix på ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Jeg fikk opplyst at det ikke var noen forskjell på Smart HUB i UE55D8005 og UE55D6757, så da gikk jeg for den siste.(kuttet i tekst) Er visst forskjell på Smart HUB likevel...
    Håper du har det skriftlig fra selger. Burde være en grei årsak til reklamasjon i mine øyne.

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Ligger tekstingen inne med gul farge uansett hvilken plattform du kjører Netflix på ?
    Alt jeg har prøvd via så ja, så langt har jeg testa med tv'n, android mobil og pc'n, alle har hatt gul tekst.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gemini68
    Håper du har det skriftlig fra selger. Burde være en grei årsak til reklamasjon i mine øyne.
    Dessverre ikke noe skriftlig.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 og ipad har såfall gul tekst:/

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teksten er hvit på Apple TV.

Og på absolutt alle filmer jeg har vært inne å sjekket, så kan tekst slås av. Men jeg ser enkelte opplever at dette ikke går an. Ekesempler på filmer hvor tekst ikke kan slås av, så jeg kan sammenligne?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •