NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 28 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 546
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skjønner modellen som forhindrer de fra å tilby alt, det er greit nok, men kvaliteten kunne vært bedre. Amerikanere omtaler jo 480p som HD i noen tilfeller, helt skrekkelig.

720p og DTS, eller DD Plus, burde de kunne tilby på alle filmer som hører HD tiden til. 1080p er bare bonus til denne prisen. Eldre filmer i lavere oppløsning og DD (hvor tilgjengelig) er selvsagt godkjent.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd Netflix på LG tven min også.

Like dårlig bilde og lyd der, jeg får ikke noe Dolby digital pluss selvom det er valgt. Bruker Optisk ut fra tven og inn i reciveren.

Søkefunksjon er litt vanskeligere og bruke på en tv også men der hadde jeg ikke forventetet så mye egentlig.

Alt i alt er det meget skuffende, har man en HTPC er dette bare bortkastet tid foreløpig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å venta på kona på jobb i dag. Dro fram iPhonen og så videre på en episode av Mad Men, der jeg slapp i går. Helt genialt.

Er enig med kvalitetskritikken over her hvis man skal bruke det i hjemmekinosammenheng, men som 'on the go' streaming er det genialt!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konseptet er genialt men jeg ble ikke like overbevisst over bildekvalitet på flere av filmene, nå har vi hatt bd/hd materiale så lenge og vi har ikke kommet lengre enn dette. Jeg foretrekker fysisk media kontra streaming av film, dette er on the go eller om man kjeder seg litt på en reise. Jeg likte Ipad versjonen kontra Samsung sin egen tvapp til dette, satser på dette blir bedre med tiden så her er det bare å kjøre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt over 3G og en film på 1t27m gav 597MB i nedlasting.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingfisher
    Har testet litt over 3G og en film på 1t27m gav 597MB i nedlasting.
    Håper du har Data ink i ditt abb, ellers blir det forbanna dyrt i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra sony ang bluray fra 2010. BDP-Sx70

” Thanks for your mail! For all markets outside the US, Netflix is only using the latest version of their app which is specifically built by Netflix for the latest TV/Blu-ray models. This is solely a choice of Netflix. To get Netflix on to the big screen we can recommend either one of Sony's 2012 Blu-ray players, like BDP-S590 with integrated WiFi, or the PlayStation3. For the full range of Netflix compatible Sony Home Entertainment models, please visit sony.xx/netflix."

Med vennlig hilsen,

Anders
    SONY SUPPORT TEAM
    SUPPORT: Produktstøtte for Sony | Teknisk kundestøtte

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Konseptet er genialt men jeg ble ikke like overbevisst over bildekvalitet på flere av filmene, nå har vi hatt bd/hd materiale så lenge og vi har ikke kommet lengre enn dette. Jeg foretrekker fysisk media kontra streaming av film, dette er on the go eller om man kjeder seg litt på en reise. Jeg likte Ipad versjonen kontra Samsung sin egen tvapp til dette, satser på dette blir bedre med tiden så her er det bare å kjøre på.
    Absolutt.

Nå ser jeg heller på netflix som en tjeneste ala Gog.com (gamle gode ting på en mer lettvin måte)

Og vil nok fungere som nød underholdning, når jeg har ikke har noe bedre og drive tiden med f.eks, så kan en dårlig komedie være artig tid trøyte.
    Serie tilbudet er jo så ukomplette inad i seg selv så blir nok heller til at jeg setter min lit til hbo der.

Sjekka tidligere i dag hva for peivilegier android appn krevde og det var jo mildt sagt mye, så den blei kort sagt fjerna. (hvorfor skulle en film avspillings app ha tilgang til og ringe ?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Håper du har Data ink i ditt abb, ellers blir det forbanna dyrt i lengden.
    Selvfølgelig
    (Må bare huske på å slå av roaming når en er utenlands da Onecall bruker nasjonal roaming i Norge(Network Norway<>Telenor).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere eiere av Samsungs D-serie melder at TV/Hub ikke blir oppgradert med Netflix i Norge. Alternativet er å skifte land i SamsungHub for å få installert den amerikanske versjonen.
    At det lar seg gjøre viser i alle fall at det ikke er noen tekniske begrensninger for å få Netflix app'en på D-serien.

At en "Smart"-TV mindre enn ett år etter kjøp ikke lar seg oppgradere med norsk Netflix er rett og slett uhørt.
    Her synes jeg eiere av D-serien virkelig bør melde fra til Samsung om at dette ikke er akseptabelt. Ta kontakt med Samsung.no, tlf/mail/chat etc. og si i fra om opplevelsen av "SmartTV"! Kanskje blir dere hørt. Uten tilbakemeldinger fra dere tror jeg lite blir gjort eller at det vil ta lang tid(for lang).

Selv sitter jeg på en E-Serie og har ikke problemet p.t. Men kanskje til neste år, med en annen tjeneste eller app, når F-Serie er lansert?
    I så fall ville jeg ikke ha betenkt meg om å stille spørsmålet til Samsung gjennom de kanaler som er tilgjengelige.

Kanskje Samsungs TV er Smart, men i dette tilfelle synes jeg at Samsung selv er langt fra det som kan kalles Smart.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror alikevel dette vil slå godt ann for mange. Spesielt når utvalget blir større. De fleste bryr jo seg ikke om kvalitet.

At de legger begrensninger på Netflix via PC/Mac ville jeg tro skyldes enten at de er redd for hacking eller at de presser kundene til å kjøpe produkter fra levandører som har inngått avtaler med dem.

Uansett snakker vi om å legge kjepper i hjulene. Det er ikke fremtiden IMO. På tide nå at bransjen forstår at de må åpne opp. Ganske utrolig at man kan laste ned ting ulovling og gratis i topp kvalitet til en datamaskin, men det er ikke mulig å gjøre det på en lovling måte hvor man betaler. :roll: Suppegjøker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en eier av 55" d8005 og jeg ringte nettopp samsung support for spørsmål rundt nettflix app for samsung tv i d serien. Der sa de at den vil komme. Det er bare ikke landet noe dato for det. Så da gjenstår det å se..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mibs
    Jeg er en eier av 55" d8005 og jeg ringte nettopp samsung support for spørsmål rundt nettflix app for samsung tv i d serien. Der sa de at den vil komme. Det er bare ikke landet noe dato for det. Så da gjenstår det å se..
    Bra! Og flere D-eiere burde gjøre det samme slik at Samsung forstår at de ikke bare kan utsette uten å gi noe eksakt tidspunkt.
    Regner med at Samsung logger henvendelser og ser at her kommer det mange henvendelser på samme sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lever godt med amerikansk smart hub jeg ass. Er ikke akkurat slik at jeg savner viaplay eller canal digital go.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig i mye av kritikken her. Kvaliteten er litt laber, selv på en gammel 720p projektor får jeg bedre bilde på rent BD-materiale enn fra Netflix gjennom PS3. Har ikke testet på plasmaen i stua ennå.

Utvalget i rent volum er for så vidt greit, men det er litt pussig sammensatt. Serier er jeg ikke særlig opptatt av, i hvert fall ikke flere år gamle episoder. F.eks finnes Politiskolen 1, 2 og 3 men ikke resten selv om de er relativt tilårskomne alle filmene (nå er ikke Politiskolen særlig spennende lenger heller, men det var et eksempel)

Jeg håper det kommer en løsning for tilgang til nyere filmer, f.eks. å kunne leie nyheter. Dette er jo mulig på andre plattformer, men det hadde vært fint å hatt alt på ett sted.

I mine øyne dekker dette samme behovet som pappvin. Helt greit på en onsdag med litt fyr på peisen når høststormene uler utendørs, men til en god biff på lørdag kveld velger man seg heller en god flaske

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    &ndash; Derfor valgte vi Norge - Hardware.no

"Netflix er nemlig avhengig av å kjøpe innholdet sitt fra nordiske distributører, akkurat som konkurrerende Viaplay, noe som fører til både forsinkelser og begrenset utvalg.

– Generelt vil ting dukke opp på Netflix i det vi kaller "Pay TV-vinduet", altså månedene etter det dukker opp på DVD. Det aller beste tilbudet vi har er med Warner Brothers, som vi har fått en ekslusiv avtale med i Norden. Innholdet fra dem vil komme til oss nesten samtidig som det kommer på DVD, forteller Sarandos."

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skuffet over kvalitet på pc, har ikke testet på PS3 enda.
    Har Samsung PS51D8005, og har byttet land på SmartHub til USA. Fryktelig knotete navigering, men OK kvalitet.

Fornøyd med ipad, veldig fornøyd med Apple TV. Grei navigering og oppleves som bra kvalitet på plasma'n.

Skal koble opp Apple TV i hjemmekinoen etterhvert, og teste på lerret.

Til å være såpass nystartet, syns jeg utvalget er OK. Har tre små på 6, 8 og 11 år, og de er veldig happy med utvalget ;-)

Blir å teste gratis frem til jul, om utvalget kommer seg litt tror jeg nok at jeg beholder abonnementet.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg skjønner modellen som forhindrer de fra å tilby alt, det er greit nok, men kvaliteten kunne vært bedre. Amerikanere omtaler jo 480p som HD i noen tilfeller, helt skrekkelig.

720p og DTS, eller DD Plus, burde de kunne tilby på alle filmer som hører HD tiden til. 1080p er bare bonus til denne prisen. Eldre filmer i lavere oppløsning og DD (hvor tilgjengelig) er selvsagt godkjent.

Fikk testet litt mer i dag på Xboxen, mulig jeg har hatt flaks, men svært god HD-kvalitet på alle filmer og TV-serier jeg har sett på i dag. Og DD plus på samtlige filmer, vanlig DD 5.1 på tv-serie. Stereo og SD på gamle Roswell som jeg bare måtte ta en titt innom, noe jeg tok som en selvfølge at ikke hadde noe høyere kvalitet

Eneste irritasjon er, som nevnt av andre, at man ikke får slått av undertekster. Slikt forurenser bildet Kun på en danskprodusert dokumentarfilm har jeg hittil fått slått av underteksten, selv om talen da gikk i filippinsk og engelsk. Av den grunn slo jeg på engelsk undertekst.

Ser faktisk ut til å bli mer sannsynlig at lovefilmabonnementet forsvinner på sikt.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på dette som en introduksjon til noe som kan bli veldig bra. Folk vil ha et bredt utvalg filmer /serier som de kan se når - og hvor de vil. Sendetider fungerer bare ikke!

Hva jeg er mest fornøyd med er bildekvaliteten og prisen. Men Netflix kan bli så mye bedre med små grep. Det største problemet er lyden. Ikke begriper jeg hva de tenker på når nye filmer som Transformers og Minority Report kun tilbys med et stereo lydspor! Filmer og mange serier har blitt spilt inn med 5.1 lyd i 20 år allerede, så dette er rett og slett patetisk.

ALLE filmer og serier må tilbys med 5.1 og helst i HD kvalitet for at de skal være verdt å se.

Og så må Apple se å ta steget inn i HD verden på lydsiden også. Folk vil ikke la seg avspise med filmer og musikk i middelmådig DD 5.1 i evigheter. Det forbauser meg at de ikke har skjønt dette forlengst. Men dette er selvsagt ikke Netflix sin feil.

Skulle likt å høre fra de som har muligheten - om de hører særlig forskjell på DD 5.1 og DD 5.1 Plus.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Eneste irritasjon er, som nevnt av andre, at man ikke får slått av undertekster. Slikt forurenser bildet Kun på en danskprodusert dokumentarfilm har jeg hittil fått slått av underteksten, selv om talen da gikk i filippinsk og engelsk. Av den grunn slo jeg på engelsk undertekst.

Det går iallefall greit å slå av tekst på Apple TV. Ved å holde inn entertasten så kommer meny for undertekst fram.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 6 av 28 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •