NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eyriq
    Dette ser ikke ut til å fungere på UE46C6700 (2010). App'en står og henger på "Tilkobling". Har tuklet med DNS, så Hulu klager ikke lengre over at jeg er i utlandet..

Litt surt at eldre SMART TV ikke blir støttet av Samsung & Co..
    C serien mangler så vidt jeg skjønner noen streaming protokoller eller noe som kreves av Netflix, så denne serien kommer trolig ikke til å støttes.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, nå er jeg litt mer positiv.

Det ser ut som norske tekst kan velges på alle filmer. Man må holde nede enterknappen for å få opp tekstvalg. Eneste ulempen jeg ser pr nå er at det er en del filmer med kun stereolyd. Håper dette retter på seg. Men til prisen av en halvliter i måneden er dette storveis
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Ein apple-tv koster 800kr. Dette har dei fleste her inne råd til..
    Selvfølgelig kan vi kjøpe en AppleTV, eller en 2012 Blu-Ray spiller, eller til og med en 2012 TV modell for å få dette til å fungere. Men synes du ikke det er litt rart at en TV som kostet 18k for ett år siden, og visstnok hadde det nyeste av det nye, skal være utdatert og ustøttet etter et drøyt år? Forventer Samsung at vi skal kjøpe nye 55-tommere like ofte som vi bytter mobiltelefoner?

Jeg forventer at en såpass dyrt produkt har noen års levetid. Og det er ihvertfall surt å vite at man må begynne å fylle på med ekstrabokser for å få funksjoner som er tilgjengelige på samme TV i andre regioner.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orket ikke lese igjennom alle kommentarene her men jeg syns:

- Dårlig utvalg
    - Dårlig søkefunksjon, denne burde man kunne spesifisere som, søk serier, søk action etc.
    - Ikke det beste bilde på de filmene jeg testet. Også elendig lyd, ikke noe DTS eller dolby akkurat.

Mine kommentarer enn så lenge hvertfall

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja til prisen skal ikke jeg klage, men nå er jeg snart under mistanke her tenker jeg for at jeg ern en betalt netflix 'poster'.

I all ærlighet er jeg positivt overasket over kvaliteten og brukervennligheten til tjenesten og egentlig positivt overasket over mangfoldet i tilbudet.

Ja serier er ca et år eller mere bak hva som går på luften i statene. Men dette kan jeg forstå siden norske/europeiske tv kanaler har kjøpt rettigheter på og sende disse seriene innen sine gamle geografiske områder, som larsen nevner lisensierings problematikken på dette området får musikk lisenser til og se ut som en piknikk i forhold.

Dette tenker jeg vil utbedre seg ettertid (en par år tenker jeg) når netflix blir stor også på europeisk sokkel og våre lokale tv kanaler bare må svelge realitetene.

Personlig tenker jeg at jeg fryser lovefilm abbonnementet og satser på netflix og hbo sine streaming tjenester. Det blir nok hovedsaklig disse leiefilms tjenestene det vil gå hardest utover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Selvfølgelig kan vi kjøpe en AppleTV, eller en 2012 Blu-Ray spiller, eller til og med en 2012 TV modell for å få dette til å fungere. Men synes du ikke det er litt rart at en TV som kostet 18k for ett år siden, og visstnok hadde det nyeste av det nye, skal være utdatert og ustøttet etter et drøyt år? Forventer Samsung at vi skal kjøpe nye 55-tommere like ofte som vi bytter mobiltelefoner?

Jeg forventer at en såpass dyrt produkt har noen års levetid. Og det er ihvertfall surt å vite at man må begynne å fylle på med ekstrabokser for å få funksjoner som er tilgjengelige på samme TV i andre regioner.
    Det er umulig for bransjen å helgardere seg mot alt som kommer til å komme i årene fremover. Er det teknisk mulig å få til en ordning, så blir det sannsynligvis gjort på de tv-ene det er mulig. Enten via offisielle apps eller 3. parts apps. Da blir det også litt opp til tilbyderne selv hvorvidt de gidder å komme med apps til det. Om man kan kjøpe en boks som gir alle funksjonaliteter og litt mer fleksibilitet så er jo dette betydelig mye billigere enn å kjøpe en ny tv. TV-en blir ikke automatisk ubrukelig fordi man trenger en ekstra boks.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Jeg syns selv at tvn blir et merkelig sted og samle slike funksjoner, bd spiller eller egen dings som f.eks apple tv, til nøds i reciever men den syns jeg og at man bør kunne ha i minst 5 år etter kjøp så får fort samme problematikken der.

Nå ender man jo opp med konkurerende såkalte smarte nettverks funskjoner i hver eneste dings man har i stua.

mine 0.50 øre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er umulig for bransjen å helgardere seg mot alt som kommer til å komme i årene fremover. Er det teknisk mulig å få til en ordning, så blir det sannsynligvis gjort på de tv-ene det er mulig
    Synes det virker som i allefall Samsung forsøker å kunstig holde appen tilbake for å skape kunstig etterspørsel etter nyere modeller. På forespørsel fra flatpanels.dk svarer de unnvikende på om Netflix vil komme til D-serien deres.
    Dette når appen allerede finnes og fungerer. til og med på norsk. (yep, skifter du smart hub region på disse tvene til USA instaleres Netflix med norske menyer i Norge)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Synes det virker som i allefall Samsung forsøker å kunstig holde appen tilbake for å skape kunstig etterspørsel etter nyere modeller. På forespørsel fra flatpanels.dk svarer de unnvikende på om Netflix vil komme til D-serien deres.
    Dette når appen allerede finnes og fungerer. til og med på norsk. (yep, skifter du smart hub region på disse tvene til USA instaleres Netflix med norske menyer i Norge)
    Ikke helt uhørt at utstyrs produsenter gjør det, ta pioneer f.eks, kjøpte lx85 til 13000 for en tre-fire månder siden men nye kontroll appen dems er låst til x6 serien. Og gamle appen var et buggy makkverk som burde hatt minst en par runder til før den var lansert for allmen bruk.

Er en kultur til og bli kvalm av.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og D modellen solgte mer enn E modellen til Samsung så at de spekulerer i forbrukernes bruk og kast mentalitet er jo ikkje så veldig rart.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker på det så skulle samtlige smart funksjoner verdt fast i verken bokser eller tv men heller i en universal slot ala en CAM modul, da hadde ikke oppgradering for den slags verdt et issue og de som ikke vil ha smart funksjoner kan spare penga.

Jaja jeg kan drømme.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan være to stk pålogget samtidig? F.eks at dama ser Netflix-film på iPad, samtidig som jeg ser en annen Netflix-film på TV?

Jeg ser forresten at de lover en dobling av katalogen innen et år. Og i samme artikkel sto det at Netflix står for 30% av nettrafikken i USA på fredagskveldene. Heftig.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig skuffa over at Boxee Box ikke hadde noen Netflix app.

Har en Apple TV2 også, men fikk beskjed i hele går kveld om at 'Netflix is currently unavailable'

PS3 er pakka bort for øyebklikket, så har ikke testa denne enda.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Noen som vet om man kan være to stk pålogget samtidig? F.eks at dama ser Netflix-film på iPad, samtidig som jeg ser en annen Netflix-film på TV?

Jeg ser forresten at de lover en dobling av katalogen innen et år. Og i samme artikkel sto det at Netflix står for 30% av nettrafikken i USA på fredagskveldene. Heftig.
    Har gjort det med tv og mobilen samtidig i går mener jeg (det blei en par skrutrekere så de siste timene er litt foggy)

Anyhoo syns jeg så noen skrive på de første sidene at han fikk melding om at han var innlogget for mange steder samtidig når han begynte med dings nr3.

Er jo gratis første måned så er jo bare og prøve. (om ikke ut hele året.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Vanvittig skuffa over at Boxee Box ikke hadde noen Netflix app.

Har en Apple TV2 også, men fikk beskjed i hele går kveld om at 'Netflix is currently unavailable'

PS3 er pakka bort for øyebklikket, så har ikke testa denne enda.
    Min ATV2 fungerer det fint på. For øvrig fantastisk mye bedre UI enn det jeg har i Samsung TV´n.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    På PC får du kun stereolyd på Netflix. Jeg bruker Viera Cast på en Panasonic BDT500 BD spiller og der merkes alle filmer med HD og/eller 5.1 dersom de har dette. 5.1 er forøvrig ikke vanlig Dolby Digital men Dolby Digital + formatet.

PS dersom man skal bruke Viera Cast for å se Netflix må man aktivt endre språket under innstillinger til Norsk. Default står det satt til Tysk og da får man ikke opp Netflix som valg.
    Det er jo totalt meningsløst at man ikke skal få muligheten til surround med PC/HTPC. Jeg bruker HTPC i hjemmekino anlegget mitt, men jeg blir altså tvunget til å kjøpe en ekstern enhet for å få surround. Håper de endrer på det.

Kvaliteten på bilde og lyd er i hvert fall ikke spesielt bra med PC nå. Dersom det ikke blir vesentlig forbedringer, så jeg liten grunn til å fortsette abonnementer. Klarer nok å se TV serier uten HD kvalitet, men noenlunde nivå må det holde.

Newcomer chFresh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix på boxee

Har et spm, noen som vet når de publiserer netflix (nordic) på boxee ?

prøvde med vpn på min boxee i går, da funket netflix og jeg fikk alt det amerikanske inholdet.

så ser ut til at de filtrerer innhold kun basert på IP.
    bruker norsk netflix konto

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydligvis ikke bare meg som reagerer litt på enkelte brukerbetingelser!

Netflix krever at du sier fra deg norske forbrukerrettigheter - Aftenposten

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Totaltsummen av dårlig utvalg og dårlig kvalitet gjør dette til et uaktuelt tilbud for meg.

Blir nesten som Spotify med kun halve innholdet servert på etterskudd ift. andre land og i 96kbit MP3.

Skal de virkelig ta opp kampen mot piratkopiering, må de få til noe bedre enn dette IMO. Kunne i det minste hatt et premium alternativ for de kundene som er villige til å betale mer. 1080P i nær BD-kvalitet med komprimert lossless 7.1 lyd er fullt mulig å streame i dag selv om det koster mer i server løsninger og båndbredde.

Får håpe det kommer seg...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Tydligvis ikke bare meg som reagerer litt på enkelte brukerbetingelser!

Netflix krever at du sier fra deg norske forbrukerrettigheter - Aftenposten
    Ja der var det en faktisk god grunn til og vise netflix fingern, dog som nevnt de verste punktene hadde ikke holdt seg oppe i en eventuell rettsak.

Tror ikke netflix sånn sett heller er ute etter og konkurere med pirat kopiering, de er ute etter og tjene penger på streaming, verken mer eller mindre.
    Om de gjør det bra nok så kan det erstatte mye pirat virksomhet, men det ville være mer som en 'positiv' bi-effekt.

Side 5 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •