NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 28 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 546
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest Vis post
    *Snip*
    Hvordan er farten på nettet ellers? Høres jo som det kan være båndbredde problem. Har ihvertfall ikke opplevd noe slikt her i heimen.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hastigheten ellers tror jeg er utmerket. Får stort sett mellom 20- 25mbits ved alle hastighetsmålinger (med mindre jeg tester mot små servere på veldig obskure steder). Opplever ingen slike problemer på andre vod-tjenester.
    Har testet endel i dag og det varier voldsomt hvilken bitrate jeg får fra amerikansk netflix. Går fra elendige 235 kbps til 5800 kbps (som vel er superhd-hastigheten deres). Ligger som oftest dessverre på eller under standard SD-oppløsning på de tidene av døgnet det er mest aktuelt å bruke Netflix... Frem til ca midten av november var kvaliteten upåklagelig hele tida så det er et eller annet som har gjort at det har endret seg i det siste...

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker WDTV som avspiller kan du trykke "options"-knappen og da vil oppløsning vises øverst i venstre hjørne. Tilsvarende på diverse bluray-spillere (Options,display eller lignende), men det vil vel variere fra produsent til produsent antakelig.
    Med apple tv finnes ikke noe slikt alternativ, men da kan du søke opp en "film" som heter example short 23.976 (eller noe slikt) og når du spiller av denne vil bitrate og oppløsning vises.
    Når jeg tester filmen example short 23.976 så går den først opp til 5,8 mbps med en oppløsning på 1920x1080, holder seg der en stund og går så ned til 1,75 mbps. Så går den litt opp og ned. Sikkert et dumt spørsmål; men er filmen laget slik at den skal holde seg på max oppløsning, eller skal den gå litt opp og ned for å vise ulike oppløsninger? Jeg har en 60/60 fiberlinje med kablet cat6 rett fra routeren og inn i min Samsung-TV, så jeg blir litt overrasket når den detter ned til 1,75. Speedometertester viser også reell hastighet på 60/60.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er laget slik at den sak holde seg på max oppløsning når forbindelsen/hastigheten er god nok til det. Mener at den gjorde det på det beste her på dagtid for en stund siden, men er ikke helt sikker.
    Jeg får frustrerende mye resultater mellom (ca) 0.5 og 0.75 mbps for tida og da er det omtrent bare grøt (eller i alle fall veldig uskarpt...)
    Sist endret av nordvest; 01-22-2014 kl 22:55

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hastigheten ellers tror jeg er utmerket. Får stort sett mellom 20- 25mbits ved alle hastighetsmålinger (med mindre jeg tester mot små servere på veldig obskure steder). Opplever ingen slike problemer på andre vod-tjenester.
    Har testet endel i dag og det varier voldsomt hvilken bitrate jeg får fra amerikansk netflix. Går fra elendige 235 kbps til 5800 kbps (som vel er superhd-hastigheten deres). Ligger som oftest dessverre på eller under standard SD-oppløsning på de tidene av døgnet det er mest aktuelt å bruke Netflix... Frem til ca midten av november var kvaliteten upåklagelig hele tida så det er et eller annet som har gjort at det har endret seg i det siste...
    Er masse klaging på amerikansk netflix siste månedene, oppo 10xD tråden på Avsforum.com f.eks er helt full av lokale amerikanere som hyler om lav kvalitet på netflix.
    Har merket det selv, rundt 10-11 tiden på kvelden så er det ikke mulig og få hd, og mye spilles ikke av i det hele tatt, selv serier med kun SD kvalitet.
    Norskt netflix går helt ok for min del.

Er det noen som tør og gjette hva de over dammen holder på med nå som de stort sett er snødd inne ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysende svar; da er det vel håp om bedring når temperaturen "over there" stiger litt.
    Norsk netflix fungerer generelt bedre enn amerikansk her, men også der har oppløsningen/billedkvaliteten gått mye ned i det siste, men så er det vel mer pågang også her i landet på denne tida av året.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig..

Jeg ser mye på amerikansk og kanadisk Netflix.
    Har gjort det i over et år, og har ingenting å utsette på bildekvaliteten eller stabiliteten. Riktignok har jeg ikke digert lerret, men på min 50" Pioneer Kuro så er HD kvaliteten upåklagelig. Ikke langt unna Blu-Ray.
    Har Apple TV som platform.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne posten ( http://www.avsforum.com/t/1492940/of...#post_24249755 ) med et svar fra oppo.
    Og det virker da som at Netflix prioriterer enkelte enheter over andre..

Maybe this will settle the Netflix argument. I sent an email to Oppo about Netlfix quality on the 103D and received the following reply.
    Letter to Oppo:
    The internet connection to the BDP-103D, via wifi or ethernet is very slow. I tested this with the Netflix test file, "Example Short 23.976," which shows a download speed of 350 kbs on the BDP-103D, while an Apple TV in the same location shows over 5000 kbs on wifi. This makes Netflix really blurry. I have the latest firmware and tried a factory reset to no avail.
    Reply from Oppo
    Reply:
    The issue is that Netflix, during peak hours, will throttle the connection between their service and our player. We have confirmed similar results using Comcast at several employee's houses were the BDP-103, Roku Box, and other devices are receiving sub-HD streams, but devices such as the PS3 and the Apple TV receiver SuperHD streams. The same player on another network, such as the network at out corporate office, shows no discrepancy in the performance of the player on and off peak hours.

We are working with Netflix to get this issue resolved either in a change in our API or in their backend.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg skal kjøpe meg AppleTV i dag, så da kan jeg teste om det er forskjeller mellom Samsung-appen, og AppleTV-appen.

Kan man forresten veksle mellom norsk og amerikansk bruker på AppleTV?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post

Kan man forresten veksle mellom norsk og amerikansk bruker på AppleTV?
    Ja, det kan man.
    Jeg benytter imidlertid Apple TV til Netflix-streaming og for tiden er det dessverre problemer med lav kvalitet også der for mitt vedkommende

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Er masse klaging på amerikansk netflix siste månedene, oppo 10xD tråden på Avsforum.com f.eks er helt full av lokale amerikanere som hyler om lav kvalitet på netflix.
    Har merket det selv, rundt 10-11 tiden på kvelden så er det ikke mulig og få hd, og mye spilles ikke av i det hele tatt, selv serier med kun SD kvalitet.
    Norskt netflix går helt ok for min del.

Er det noen som tør og gjette hva de over dammen holder på med nå som de stort sett er snødd inne ?

Det er litt merkelig dette. Amerikansk og canadisk netflix har fungert utmerket hos meg inntil ca 3 uker siden. Nå varierer det mellom DVD kvalitet og dårlig VHS kvalitet der det tidligere var superb HD. Har gitt opp å se på Fringe, sesong 5 på grunn av den elendige bildekvaliteten. Det kan da ikke være så dårlig bilde får "over there"?
    Skandinavisk netflix har dog like bra bildekvalitet som før.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan man.
    Jeg benytter imidlertid Apple TV til Netflix-streaming og for tiden er det dessverre problemer med lav kvalitet også der for mitt vedkommende
    Sitter og fikler litt med dette nå, hvordan skifter man enklest? Litt kjedelig hvis guttungen skal se på noe med norsk tale.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Sitter og fikler litt med dette nå, hvordan skifter man enklest? Litt kjedelig hvis guttungen skal se på noe med norsk tale.
    Hur lett som helst... Bare å logge seg inn på siden til unblock-us og skifte der, eget valg. Funker som juling dette. Er vel verdt 5$ i mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Hur lett som helst... Bare å logge seg inn på siden til unblock-us og skifte der, eget valg. Funker som juling dette. Er vel verdt 5$ i mnd.
    Jeg bruker også Unblock-US og har alltid 5.8 Mbit fra hvor det skulle være. Selv Sør-Amerikansk Netflix. Mulig at det er flaks. Vanlig ADSL-linje fra Telenor med i overkant av 11 Mb hastighet. Jeg forstår det slik at Telenor og Netflix har bestemt seg for samarbeide? Da tenker jeg på at det betales og det ikke lenger er nettnøytralitet, men det er en annen diskusjon.
    Men det hjelper vel neppe på andre lokasjoner enn norsk Netflix?
    Sist endret av Ignite; 04-13-2014 kl 15:30

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg tror telenor ikke ville ha tatt seg ekstra betalt om de kan, men jeg har min egen mistanke at den 'dealen' ikke er så veldig mer ondsinnet enn at telenor hosster de fysiske serverne netflix plasserer rundt om i norge og det er hovedsaklig dette de betaler for.

Når vi bruker andre dns addresser (som unblock us eller andre) så blir vi da sendt til en server mye lenger unna og man er da sårbar for flaske halser ellers på det vide internett. Litt som om når man kjører fra tønsberg til oslo så kan man bli sittende kø i drammen, hjelper lite og mase på oslo kommune om og bygge mer vei da
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyden på Netflix blitt bedre ?

Satte meg ned med Netflix i går kveld og der poppet James Bond Skyfall opp - ok tenkte jeg la oss prøve den selv om jeg har sett den før. Ble overrasket over helt grei 5.1 lyd og ganske bra dynamikk. Siden Oppo kom men nytt brukergrensesnitt for litt siden, synes jeg lyden og har blitt bedre. Kjører og Altibox.

Dette liker jeg, eller er det bare jeg som synes det har blitt bedre ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og sjøl synes at det blir mer bra på fra netflix jeg og, dog ser stort sett fortsatt bare tv serier.
    Men ja, både bilde og lyd ser ut til og oftere og oftere lene seg mot bedre enn før.

Er fortsatt ikke projektor mat i min mening, og med nye appene til netflix skifter jeg ikke bitrate og oppløsning annet hvert minutt, men har ganske stødig 1080p superhd etter 40 sekunder Ca.
    Veldig positivt overrasket av den oppgraderingen ja.

Oppoen gjorde også en del for lyden på netflix bare den, men det var rett og slett fordi gamle ps3'n min ikke takler DD+.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Dette liker jeg, eller er det bare jeg som synes det har blitt bedre ?
    Synes både lyd og bilde er bedre nå. HD bildet er virkelig bra - på TV iallefall.

Ble lei av Apple TVs stadige feil med lyden (manglende DD 5.1), så kjøpte en billig sak - WD TV live. Liker appen på denne bedre og så har den Dolby Digital Plus. (noe bakstreverske Apple ikke har på sin boks)
    Lyden ble en del bedre enn med bare Dolby Digital. Så helt grei lyd nå.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stod på avsforum at WD tv live er den eneste som gjør bildeflyten riktig, alle andre oppskallerer frames
    kan testes med dette klippet, men riktig skjerm/prosjekter blir vel viktig og.

http://www.netflix.com/WiPlayer?movi...trkid=50172564

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0