NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 546
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi kjører norsk-Netflix på våre Apple TV'er og iPad (èn innlogging), men amerikansk på PC (Chrome) - samme innlogging.
    Trenger da aldri styre med å bytte region på ATV, for gjør man det så forsvinner vel bildestrøm og slike oppsett......

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan ha en formening om hvorfor jeg ikke kommer meg på netflix på min Atv2? Får ikke streamet noe som helst, bare helt sånn plutselig. har vært slik i flere mnder nå.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio Vis post
    Noen som kan ha en formening om hvorfor jeg ikke kommer meg på netflix på min Atv2? Får ikke streamet noe som helst, bare helt sånn plutselig. har vært slik i flere mnder nå.
    Har det helt pluselig vært sånn i noen måneder...??

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio Vis post
    Kommer du inn på Netflix fra PC/lesebrett og får sett filmer der?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligheter for å få billigere Netflix etterhvert, men det er neppe interessant siden det går ut over kvalitet.
    http://www.dagbladet.no/2014/01/03/k...ming/31102808/
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville mye heller betalt ekstra for en "premium"-versjon, med utvidet og/eller nyere innhold. Alternativt der de komprimerer innholdet mindre....

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de annonserer 4k streaming med en anbefalt linje på 20-25mbit - hvor ekte er 4K da ? Med 1:1 blu-ray rip her er hjemme ligger jeg raskt på 40-50mbit/s. Noe sier meg at dette mer er ett reklame stunt enn the real thing… Klarer en å streame native 4K med slike linjer da ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er akkurat som vi forventer egentlig, netflix sin 4k kommer ikke til og være noe nærmere 4k som deres superhd er sammenlignbart med blueray idag.

Ville heller sett de tok i bruk denne bånbredden for vanlig hd og fått litt mer fargedybde og gud forby litt bedre lyd.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har amerikansk Netflix via Unblockus.
    Det er et problem med dette, at tekst faller ut av synk etterhvert som filmen spilles av. Til å begynne med er det riktig, men etterhvert kommer tekst en god del før dialog. Dette gjør det litt vanskelig for meg å følge med filmen, vil helst ha tekst på.

Kan det være noe med bildeinnstillinger i Apple TV siden det er amerikansk innhold. Dette har jeg liten peiling på, noen som vet?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bakkenettet bruker H.264 (full HD 6-8mbit -altibox 8.5mbit) som er klart dårligere enn H.265 netflix skal bruke.
    http://en.wikipedia.org/wiki/High_Ef...ing_efficiency
    så er ikke teknoligien som er problemet, med mindre dere mener alle tvsendinger er helt skrekkelig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har norsk Netflix som jeg bruker med PS4 og der detter teksten ut innimellom. Det er bare å pause så kommer den i sync. Litt kjedelig, men har ikke skjedd mye. Kan se ut til at flere opplever at dette skjer tid til annen på forskjellige plattformer.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    bakkenettet bruker H.264 (full HD 6-8mbit -altibox 8.5mbit) som er klart dårligere enn H.265 netflix skal bruke.
    http://en.wikipedia.org/wiki/High_Ef...ing_efficiency
    så er ikke teknoligien som er problemet, med mindre dere mener alle tvsendinger er helt skrekkelig også.
    Faktiskt ja, altibox bilde kvaliteten er ofte dårligere enn netflix, med unntak når en hd kanalene faktiskt sender hd innhold da er det omtrent på par med netflix superhd.

Jeg bruker netflix til tv serier, for film er det blueray som gjelder for meg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører UnblockUs, og har bredbånd fra altibox. På min samsung smart-TV får jeg spilt av filmer i SuperHD, mens på min xBOX360 kommer filmene kun i HD. Støtter ikke XBOX super-HD?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post
    Jeg kjører UnblockUs, og har bredbånd fra altibox. På min samsung smart-TV får jeg spilt av filmer i SuperHD, mens på min xBOX360 kommer filmene kun i HD. Støtter ikke XBOX super-HD?
    Nei - har XBOX 360 og fikk aldri SuperHD på Altibox, noe Alibox bekreftet ikke fungerte. Handlet meg en Oppo 103 i stedet, da kom det på plass med en gang og gir MYE bedre bilde !

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende at XBOX ikke støtter SuperHD. Da får jeg gå til anskaffelse av AppleTV. Kan noen bekrefte om SuperHD funker på AppleTV?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste månedene har kvaliteten på streamingen falt veldig her i huset... Tidligere var det alltid glassklart bilde, men når er det på kveldstid stort sett dårlig SD-kvalitet med oppløsning på 384 SD eller mindre for amerikansk netflix og sjelden mer enn 480 SD for norsk netflix. Gjelder på alt av avspillingsenheter (WDTv live, ATV, iPad m.m.).
    Bruker Unotelly som DNS-server og har VDSL 25/5 fra Telenor (og har den hastigheten konsekvent på hastighetsmålinger). Har ingen hastighetsproblemer på annen streaming som f.eks Hulu, iPlayer, Cmore osv...

Noen som har opplevd tilsvarende kvalitetsendringer i det siste? Begynner lure på om Netflix har startet skru ned bitraten når en bruker regionskiftende tjenester eller noe slikt... Får iml. sjelden mer enn 480 SD på kveldstid fra norsk Netflix heller selv om jeg skrur av DNS-innstillingene så jeg er temmelig i villrede med tanke på hva jeg kan gjøre for å få brukbar bildekvalitet igjen....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner du ut hviken oppløsning du får?

Hvordane r det forresten med teksting på amerikansk itunes? er det mulig å få tekst på det meste?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker WDTV som avspiller kan du trykke "options"-knappen og da vil oppløsning vises øverst i venstre hjørne. Tilsvarende på diverse bluray-spillere (Options,display eller lignende), men det vil vel variere fra produsent til produsent antakelig.
    Med apple tv finnes ikke noe slikt alternativ, men da kan du søke opp en "film" som heter example short 23.976 (eller noe slikt) og når du spiller av denne vil bitrate og oppløsning vises.

På amerikansk netflix er det aller meste tekstet på engelsk og det er "closed captions"; dvs. teksting for døve. Det venner en seg imidlertid raskt til.
    Sist endret av nordvest; 01-21-2014 kl 10:08

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på amerikansk iTunes på AppleTV. Altså om man kan få tekst på VoD-filmene der?

Skal sjekke oppløsning på min Samsung TV i kveld.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager; gikk ut fra at du mente Netflix...
    Av det jeg har sett fra amerikansk iTunes (film/tv-serier) så har det vært mulighet for tekst på alt jeg kan huske (bortsett fra noen få tv-serier).

Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •