NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 546
    Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Har noen av dere sett på Californication? Awesome serie, men har noen problemer med det:

Så igjenom hele sesong 1 og det var kun 480p hele veien, selvom det står Super HD 5.1 = 1080p.

Sesong 2 har jeg nå sett 3 episoder av, alle i 1080p men lyden er elendig! For det første må jeg skru opp lyden unormalt høyt (-15dB kontra -35dB)

og for det andre sår hører jeg en rar lyd, det høres litt ut som du kaster en papirbit inn i en vifte.

Andre som har det problemet?
    Hender på noen filmer på netflix på apple tv3. Må skru opp latterlig mye på reciever for å få brukbar lyd.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det av dere andre som plutselig hadde tilgang på SuperHD fra netflix i helga?

Hele fredag og lørdag kom det opp SuperHD på de fleste nye serier jeg prøvde, men så i går var det tilbake til vanlig HD igjen.

Spiller av på PS3, med nett fra Canal Digital.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja la merke til det. Men dog like dårlig lydkvalitet.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Ja la merke til det. Men dog like dårlig lydkvalitet.
    Jepp, men bildet blir mye bedre. Håper og de gjør noe med lyden snart og eller tar det mer plass enn bilde ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel an på ISP-en om man har SuperHD. Jeg tror Nexflix og ISPene krangler om hvem som skal betale for den økte belastningen på nettet.

Lyse/altiboks har har SuperHD en stund. Man kan sjekke det her: https://signup.netflix.com/superhd

Hva sier den nå for dere med CanalDigital?

Det tok meg litt tid før jeg fant ut at man må på en dedikert enhet, f.eks. PS3, for å få 5.1 og SuperHD. Jeg har 5.1 lydkort på PCen, men netflix i webleser kommer kun opp med stereo lyd uansett.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv apple tv3. Får ofte superhd og DD men dårlig lydkvalitet for det. Håper det fikses noe snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er jo det at Canal Digital (dvs telenor) ikke vil la Netflix slippe til med Open Connect-servere. Altså ingen SuperHD. Derfor jeg stusset på at jeg hadde det i to dager.

Forøvrig så må man ha Win8-appen for å få det på PC.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe oppskrift på å få amerikansk Netflix på PS3? Kan/må man kjøpe seg smart DNS fra overplay.net og legge DNS inn i nettverksinnstillinger på PS3?

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Finnes det noe oppskrift på å få amerikansk Netflix på PS3? Kan/må man kjøpe seg smart DNS fra overplay.net og legge DNS inn i nettverksinnstillinger på PS3?
    Om du bruker unblock-us så kan du få bla. Amerikansk netflix på PS3.
    Unblock-Us - smarter faster VPN (Se under "how to setup" og velg ps3)

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Unblock-Us - smarter faster VPN og endrer DNS-innstillingene. Jeg gjør det i routeren hjemme og dermed får alle enhetene som er på innsiden amerikansk innhold på en rekke sider, inkl. netflix (med norsk konto). Jeg er superfornøyd. Og siden dette ikke er en VPN-løsning, så slipper man andre problemer som f.eks. at NRK nett-tv ikke fungerer.

Når det er sagt, så har de ikke fått til SuperHD mot Norge helt enda: Unblock-Us | Super HD Streaming now Supported on Netf...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dette det samme som smart DNS fra overplay.net? Så man må inn i routeren altså? Kjenner at det fort kan bli litt for hightec for meg.. Hehe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo velge den leverandøren jeg brukere UnoDNS™ - Watch Netflix USA, Hulu, Pandora, BBC iPlayer, and more in anywhere you live!

Kombinert med amerikansk abonnement blir de ikke dyrere enn norsk Netflix og du velger land på PC'n, og trenger ikke bekymre det for router mekking her. Det finne quider som viser hvordan du går frem og en ukes prøvetid. Støtter superHD på Altibox i alle fall.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du kan jo velge den leverandøren jeg brukere UnoDNS™ - Watch Netflix USA, Hulu, Pandora, BBC iPlayer, and more in anywhere you live!

Kombinert med amerikansk abonnement blir de ikke dyrere enn norsk Netflix og du velger land på PC'n, og trenger ikke bekymre det for router mekking her. Det finne quider som viser hvordan du går frem og en ukes prøvetid. Støtter superHD på Altibox i alle fall.
    Ok. Men jeg skulle hatt det på PS3 eller WDTV live mediaspiller også, ettersom det er disse som står i "kino`n".
    Funker det med dette du nevner?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Når det er sagt, så har de ikke fått til SuperHD mot Norge helt enda: Unblock-Us | Super HD Streaming now Supported on Netf...

Hva mener du?
    Bruker Unblock US og har hatt Super HD siden det kom - i alle land jeg endrer til. Også Norge.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hvorfor bruke us unblock? har us netflix på xbox360 uten det ?:???:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arbonax
    Hvorfor bruke us unblock? har us netflix på xbox360 uten det ?:???:
    Vel, jeg har ikke xbox360.
    Men får du kanadisk, irsk, engelsk, svensk, dansk, finsk Netflix?
    Canada har best innhold.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så at med unblock.us så endrer man instillinger på selve enheten?

Dvs jeg kan sette TVen til amerikansk netflix og ps3 til norsk uten å måtte knø med instillinger mellom hvert bytte?

Og støtter unblock flere enheter samtidig? Skjønner det blir samme region da.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bytter region på unblock us sin side. Har du web leser på enheten kan du gjøre det via den ja. Men du kan ikke ha forskjellige regioner på hver enhet, du må holde deg til en region om gangen. Men er jo null stress å åpne websiden å bytte.

Skal du benytte flere enheter er det lettest å sette det opp på en router.
    Skal du ha forskjellige regioner på hver enhet må du ha tilsvarende mange dns tjenester fra ulike levrandører, da de ikke kan route trafikken forskjellig for hver enhet.

Mulig man kan route trafikken til forskjellige regioner samtidig med policy routing? Dog dette er ikke noe jeg har testet.

Edit: Om man setter opp en linux server og skaffer seg en vpn der man kan ha flere tilkoblinger på en konto burde man kunne benytte policy routing til å route trafikken til forskjellige regioner og enheter samtidig. Igjen dette er ikke noe jeg har testet, men burde være mulig for de som er interissert. Dog dette blir jo en litt avansert løsning og er for de fleste ikke verdt jobben, men mulig er det nok.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men jeg skulle hatt det på PS3 eller WDTV live mediaspiller også, ettersom det er disse som står i "kino`n".
    Funker det med dette du nevner?
    Kjørte på XBOX360 før og nå kjører jeg på OPPO103. Tar det for gitt at det fungere på PS3 og kanskje WDTV, men har ingen av delene så det har jeg ikke testet. Du får sjekke på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Apple-TV (3 gen) som funker på alle app'er unntatt Netflix. Her får jeg ikke lyd overhode.
    Problemfritt når YouTube, Filmleie over iTunes eller Trailere spilles av.

Anyone?

Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •