NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 546
    Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Neida en bruker samme DNS. Med Unblock-us så går en bare til nettsiden deres og velger hvilken region en vil bruke. Og på AppleTv som jeg bruker så skifter en bare land under iTunes i options og starter AppleTv på nytt.

That's it..
    trenger vel ikke skifte noe land på apple tv ? det er jo bare til apple store. trenger ikke dns fra usa for å kjøpe i den amerikanske itunes store.
    er bare å skifte region på pc'n, og så reboote apple tv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden men betyr dette at jeg kan få netflix USA på min LG-Bluray bare med å trikse med region, noen som har gjort liknende?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og ser Collateral i SuperHD på Netflix, det ser bare helt fantastisk ut, det er etterhvert blitt mange filmer i SuperHD og hvis dette blir standaren samt bedre utvalg er denne tjenesten virkelig noe og betale for.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Har ikke lest hele tråden men betyr dette at jeg kan få netflix USA på min LG-Bluray bare med å trikse med region, noen som har gjort liknende?
    De fleste her i tråden har gjort dette, ved å skaffe Unblock US eller Overplay. Det koster ca 25 kroner per måned for en DNS tjeneste, som gir deg tilgang til å bytte region som du ønsker. Den regionen som har best utvalg og best kvalitet er Canada. Ikke bare er utvalget bra, men det er mange filmer der som har 5.1 lyd uten at du får det på samme film i USA. En fordel med Overplay og sikkert Unblock også, er at du får Super HD kvalitet selv om din ISP (f.eks Canal Digital) ikke har det.

Dette er enkelt å sette opp uansett device. Velg region på nettsidene til DNS leverandøren, bytt DNS adresse på blurayspilleren din til ip-adressen du får fra leverandøren av DNS, og du er oppe og kjører.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjørt en del norsk Netflix i det siste etter at jeg skaffet Oppo 103, koblet jeg meg til kanadisk Netflix i går via Unotelly DNS. Masse filmer som er interssante, men jeg får bare HD og ikke SuperHD ? Var dog litt usikker på om det er kanadisk og ikke US netflix - hvordan ser jeg det ?

SuperHD over Altibox og Oppo funger utmerket - vi begynner å snakke HD kvalitet på bildet selv om lyden forsatt ikke helt henger med. Men skulle jeg ikke få SuperHD på US og Kanadisk Netflix og ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Etter å ha kjørt en del norsk Netflix i det siste etter at jeg skaffet Oppo 103, koblet jeg meg til kanadisk Netflix i går via Unotelly DNS. Masse filmer som er interssante, men jeg får bare HD og ikke SuperHD ? Var dog litt usikker på om det er kanadisk og ikke US netflix - hvordan ser jeg det ?

SuperHD over Altibox og Oppo funger utmerket - vi begynner å snakke HD kvalitet på bildet selv om lyden forsatt ikke helt henger med. Men skulle jeg ikke få SuperHD på US og Kanadisk Netflix og ?
    Kanskje Unotelly ikke støtter Super HD? Jeg får det med Overplay sin dns, selv om canal digital ikke støtter det. Så det er to variabler i den ligningen... Du ser greit om du er på Canada om du har 6 sesonger av Dexter. US har ikke Dexter og Norge har bare de fire første sesongene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Kanskje Unotelly ikke støtter Super HD? Jeg får det med Overplay sin dns, selv om canal digital ikke støtter det. Så det er to variabler i den ligningen... Du ser greit om du er på Canada om du har 6 sesonger av Dexter. US har ikke Dexter og Norge har bare de fire første sesongene.
    Fant ut litt mer. Ser på Unotelly sin nettside hvilket land jeg har valgt og det ser ut til at jeg får SuperHD på de flest men alså ikke Canada - besynderlig. Har testet Norge, US, UK, Canada så langt. Kanskje jeg sender de en mail.

Fikk dog ikke det med Dexter til å stemme - med sesong mener du da år f.eks 2006, eller er det flere sesonger i året ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Fant ut litt mer. Ser på Unotelly sin nettside hvilket land jeg har valgt og det ser ut til at jeg får SuperHD på de flest men alså ikke Canada - besynderlig. Har testet Norge, US, UK, Canada så langt. Kanskje jeg sender de en mail.

Fikk dog ikke det med Dexter til å stemme - med sesong mener du da år f.eks 2006, eller er det flere sesonger i året ?
    Året er når serien begynte. Du må inn på den og velge more episodes eller noe. Varierer med klient. Men da får du opp seasons og er du i Canada får du 1-6. En annen forskjell er at du får en liste med canadiske filmer og en annen at Transformers Dark of the Moon har 5.1 lyd i Canada men bare stereo i US.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Året er når serien begynte. Du må inn på den og velge more episodes eller noe. Varierer med klient. Men da får du opp seasons og er du i Canada får du 1-6. En annen forskjell er at du får en liste med canadiske filmer og en annen at Transformers Dark of the Moon har 5.1 lyd i Canada men bare stereo i US.
    Det er skalle saker med Transformers i Stereo - veit du, og det var en del andre interssante titler...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som begynner få opp disse familieprofilene enda?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de på ps3 i forrige uke, har ikke testa på smart hub appen i tven men den har vel generelt ligget bakut på det meste av nye funksjoner.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Familieprofiler ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Familieprofiler ja, funker greit på ps3 hvertfall. Det vil da si at du kan lage en profil til hver av medlemmene i familen, slik at netflix kan komme med bedre annbefalinger til akkurat deg og din profil basert på dine ratings. Slik det har vært til nå så har jo dette vært samlet under ett uansett hvem som bruker kontoen.

Netflix har til nå kansje trodd at akkurat du er veldig opptatt og interissert i barnefilmer og romantikk, mens det egentlig er ungene og fruen som står for og du er mer interissert i skrekk og action. Så nå kan netflix lære deg bedre å kjenne og dermed komme med bedre annbefalinger til deg og dine.

Jeg vet ikke om "MAX" er inkludert i den norske utgaven, men jeg testet det hvertfall for en stund siden og det/han fungerte og traff overaskende bra. "MAX" er en interaktiv hjelper som hjelper deg og velge filmer du kan være interissert i basert på dine ratings og hva eller hvem du er i humør til å se på.

Så nå med profilene vil jo "MAX" kunne treffe bedre på hva akkurat du er interissert i og du vil kunne utnytte netflix bedre generelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke fått opp noe på iOS enda her. Samsung smart TVn tar vel sikker veldig lang tid. Sist gang den appen ble oppdatert var tidlig 2012.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    ikke fått opp noe på iOS enda her. Samsung smart TVn tar vel sikker veldig lang tid. Sist gang den appen ble oppdatert var tidlig 2012.
    Tipper egentlig den aldri vil bli oppdatert heller.
    Og når den slutter og fungere i det hele tatt vil nok samsung si det er på tide og skifte tv :S
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er NetFlix som må slippe en oppdatering. Men Samsung har sluttet akseptere opdateringer for C-serie TVr i år så regner med at D-serie, som jeg har, blir kuttet neste år. Krysser derfor fortsatt fingrene for at netflix skal pushe en oppdatering snarest.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder meg like greit til ps3'n jeg enn så lenge.
    Er jo en av de få tinga den funker til og har mye bedre lyd og merkbart bedre dybde i sort nivået (smart appen blir direkte grå i forhold).

For ikke og snakke om at med forrige oppdateringa har den blitt noe helt annet og bruke, lettere og spole samt det går f.eks ann og bytte lydspor og tekst mens det spiller av.

Nå har jeg også fått meg en harmony ultimate så trenger ikke bruke den grimme nerde kontrollen til annet enn og spille med
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det virker med norsk konto, men dere kan prøve å opprette nye profiler på EditProfiles siden. Etter å ha opprettet flere profiler, kan jeg bytte mellom dem på Apple TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker på iPad og iPhone også nå.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere sett på Californication? Awesome serie, men har noen problemer med det:

Så igjenom hele sesong 1 og det var kun 480p hele veien, selvom det står Super HD 5.1 = 1080p.

Sesong 2 har jeg nå sett 3 episoder av, alle i 1080p men lyden er elendig! For det første må jeg skru opp lyden unormalt høyt (-15dB kontra -35dB)

og for det andre sår hører jeg en rar lyd, det høres litt ut som du kaster en papirbit inn i en vifte.

Andre som har det problemet?

Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •