NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 546
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    House of Cards ser veldig bra ut. Med Kevin Spacey, og David Fincher som regissør. Netflix slipper første sesong på fredag, globalt. Og fjerde sesong av Arrested Development slippes i mai, kun på Netflix. Vi får vel mer av dette fremover. TV-selskapene som ikke følger trenden med VOD kommer til å slite.
    House of Cards var en super serie Sliter med at min ISP ikke støtter hd for Netflix men ellers var denne serien verd hele abonnementet. Hele serien lagt ut fra start

Ultima, du har tydelig ikke fått med deg denne serien når du sier knapt oppdatert, tror forventningene til 80kr mnd da er litt store......? Er dog enig i at lydkvaliteten kunne vært bedre.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ultima, du har tydelig ikke fått med deg denne serien når du sier knapt oppdatert, tror forventningene til 80kr mnd da er litt store......? Er dog enig i at lydkvaliteten kunne vært bedre.
    Greit, det koster lite. Men jeg ønsker en onlinetjeneste som oppdaterer utvalget sitt regelmessig - og som ikke mangler 4 av 6 sesonger, dersom man begynner å følge en serie.

Det kan gjerne koste 300 kroner eller mer for min del, poenget er at filmene har en lyd og bildekvalitet som gjør tjenesten interessant. Virker som om alt er innrettet etter folk som "nyter" musikken sin fra smarttelefoner, og at filmer ses på nettbrett med propper i ørene (stereo). Ønsker man ferskvare med skikkelig bilde og lydkvalitet for TV/prosjektor, så er det hylla i videokiosken som gjelder. Antagelig vil det fortsatt være slik i årevis framover.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Greit, det koster lite. Men jeg ønsker en onlinetjeneste som oppdaterer utvalget sitt regelmessig - og som ikke mangler 4 av 6 sesonger, dersom man begynner å følge en serie.

Det kan gjerne koste 300 kroner eller mer for min del, poenget er at filmene har en lyd og bildekvalitet som gjør tjenesten interessant. Virker som om alt er innrettet etter folk som "nyter" musikken sin fra smarttelefoner, og at filmer ses på nettbrett med propper i ørene (stereo). Ønsker man ferskvare med skikkelig bilde og lydkvalitet for TV/prosjektor, så er det hylla i videokiosken som gjelder. Antagelig vil det fortsatt være slik i årevis framover.
    Det hadde vært kult om Netflix kom med en "Premium"-variant til f.eks kr 199 pr mnd, som hadde nye og bredere utvalg. Jeg hadde kjøpt det på flekken.

Et lite spørsmål; er det noen som har satt opp VPN (f.eks unblockUS) på XBOX for å få tilgang til amerikansk utvalg? Klusser dette til XBOX-live-abonnementet....?

Og er det noen som har forsøkt å sette opp VPN på en Samsung Smart-TV? Funker det?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Det hadde vært kult om Netflix kom med en "Premium"-variant til f.eks kr 199 pr mnd, som hadde nye og bredere utvalg. Jeg hadde kjøpt det på flekken.

Et lite spørsmål; er det noen som har satt opp VPN (f.eks unblockUS) på XBOX for å få tilgang til amerikansk utvalg? Klusser dette til XBOX-live-abonnementet....?

Og er det noen som har forsøkt å sette opp VPN på en Samsung Smart-TV? Funker det?
    Tipper Netflix kommer med en Pay per View løsning for det nyeste materialet. Da kan jeg droppe Vudu for min egen del. Bortsett fra for det jeg har kjøpt der da om de ikke gjør rettighetene transparente via ultraviolet f.eks.

Bruker Overplay smartdns selv til å få amerikansk innhold. Har lagt inn overplay sin dns på blurayspilleren og kjører uten på xbox. Da har jeg US innhold på blurayen, og norsk på xboxen. Anbefaler ikke VPN for det struper mye av linjen. Det er bedre med en DNS løsning.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    House of Cards var en super serie Sliter med at min ISP ikke støtter hd for Netflix men ellers var denne serien verd hele abonnementet. Hele serien lagt ut fra start

Meget bra serie ja. Og jeg fikk den i HD på storskjerm. Helt fabelaktig produksjon. Om dette er nivået vi kan vente fra Netflix tar de steget inn som en mediekjempe på linje med de store kabelselskapene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Gode poenger, ønsker en beste lyd og bilde er det plate som gjelder enda.

Min løsning er å ha både Netflix og Lovefilm samt at jeg kjøper en del film pluss kabel HDpvr. Kunne ikke klart meg med bare en ting.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Overplay smartdns selv til å få amerikansk innhold. Har lagt inn overplay sin dns på blurayspilleren og kjører uten på xbox. Da har jeg US innhold på blurayen, og norsk på xboxen. Anbefaler ikke VPN for det struper mye av linjen. Det er bedre med en DNS løsning.
    Hold on a sec. Er det slik at innholdsleverandørene kun filtrerer bort utenlandske (f.eks. norske) brukere ved at man ikke "eksporterer" DNS oppslagene utenfor landet? At man får tilgang til det bare man klarer å gjøre det riktige DNS-oppslaget?

Det vil jo ikke endre IP-trafikken. Du har fortsatt en norsk IP dersom du ikke benytter VPN. F.eks. NRK nett-tv filtrerer ut utelandske _IP_-adresser og ikke via DNS og et slik DNS system vil ikke automagisk gi tilgang til NRK
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Hold on a sec. Er det slik at innholdsleverandørene kun filtrerer bort utenlandske (f.eks. norske) brukere ved at man ikke "eksporterer" DNS oppslagene utenfor landet? At man får tilgang til det bare man klarer å gjøre det riktige DNS-oppslaget?

Det vil jo ikke endre IP-trafikken. Du har fortsatt en norsk IP dersom du ikke benytter VPN. F.eks. NRK nett-tv filtrerer ut utelandske _IP_-adresser og ikke via DNS og et slik DNS system vil ikke automagisk gi tilgang til NRK
    Det er nettopp det som er greia med SmartDNS (derav navnet). Overplays DNS ruter om trafikken. Faktisk kan du bare gå inn på nettsiden til Overplay og bytte Netflix region med to museklikk, og la DNS være urørt. Siden du ikke kjører VPN beholder du full hastighet, så det er ikke noe problem å streame 9-11 mbit slik Vudu kjører på HDX kvalitet. Dansk TV og BBC er også rutet om automatisk hos Overplay. Har sendt dem et ønske om å rute om NRK også.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du info. Synes selv denne tjenesten er helt rå. Funker dog kun på innholdsleverandører som Overplay setter opp i tjenesten.

https://www.overplay.net/smartdns/setup.php

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok ikke bare være DNS for at det skal virke. Jeg tror det fungerer slik: Når du spør deres DNS server om en addresse, så gir de deg en annen IP enn den virkelige. Denne alternative IPen går til deres proxy og den videresender trafikken til den reelle (netflix) serveren. Netflix får da forespørsel fra deres server og ikke fra deg, og dermed sier den at IPen er i USA.

Beskrivelsen deres er utrolig vag...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Det kan nok ikke bare være DNS for at det skal virke. Jeg tror det fungerer slik: Når du spør deres DNS server om en addresse, så gir de deg en annen IP enn den virkelige. Denne alternative IPen går til deres proxy og den videresender trafikken til den reelle (netflix) serveren. Netflix får da forespørsel fra deres server og ikke fra deg, og dermed sier den at IPen er i USA.

Beskrivelsen deres er utrolig vag...
    Den er vag (de sier jo bare "work the magic"). Nå har jeg brukt dette i over ett år og kan bare si at det er dønn stabilt. Aldri vært nede i min tid, og aldri hatt responsproblemer verken på Netflix eller Vudu. Da jeg brukte VPN som koster dobbelt så mye var det mye mer ustabilt. Har hatt kontakt med supporten deres noen ganger likevel, men kun for å spørre om praktiske ting, som å få kjøpt abonnement i gave til andre f.eks. De svarer i løpet av en times tid, også i helger og på natten. Har akkurat spurt dem om de kan åpne for NRK, så får vi se hvor raskt de svarer. Til to tiere i mnd er dette virkelig noe som gir verdi.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du info. Synes selv denne tjenesten er helt rå. Funker dog kun på innholdsleverandører som Overplay setter opp i tjenesten.

Skal testes

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vag (de sier jo bare "work the magic"). Nå har jeg brukt dette i over ett år og kan bare si at det er dønn stabilt. Aldri vært nede i min tid, og aldri hatt responsproblemer verken på Netflix eller Vudu. Da jeg brukte VPN som koster dobbelt så mye var det mye mer ustabilt. Har hatt kontakt med supporten deres noen ganger likevel, men kun for å spørre om praktiske ting, som å få kjøpt abonnement i gave til andre f.eks. De svarer i løpet av en times tid, også i helger og på natten. Har akkurat spurt dem om de kan åpne for NRK, så får vi se hvor raskt de svarer. Til to tiere i mnd er dette virkelig noe som gir verdi.
    Etter 13 minutter svarte de at NRK allerede er åpent i smartdns. Fett. Da er det jo en smal sak å få sett nett tv på reiser.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 13 minutter svarte de at NRK allerede er åpent i smartdns. Fett. Da er det jo en smal sak å få sett nett tv på reiser.
    Er det noen forskjell mellom smartdns og unblockus? Noen som har testet en av disse på samsung smart-tv?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Er det noen forskjell mellom smartdns og unblockus? Noen som har testet en av disse på samsung smart-tv?
    Tror det er samme tekniske løsning som brukes. Har ikke testet på Samsung TV for det har jeg ikke. Men SmartDNS funker i alle fall på alt der du selv kan legge inn IP-adressen til DNS server manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket ned og opphastighet på min ps3 i sta, å den var på 12Mbps ned og 5Mbps opp ca.
    Skiftet til annen dns, så jeg fikk amerikansk netflix, å da fikk jeg kun 2.1Mbps ned og 420Kbps opp.

Er det flere som får sykt mye mindre på hastighet når de forandrer sin dns på ps3?

Nytter jo ikke å se noe fra netflix med de hastighetene.

x.til.døden

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Sjekket ned og opphastighet på min ps3 i sta, å den var på 12Mbps ned og 5Mbps opp ca.
    Skiftet til annen dns, så jeg fikk amerikansk netflix, å da fikk jeg kun 2.1Mbps ned og 420Kbps opp.

Er det flere som får sykt mye mindre på hastighet når de forandrer sin dns på ps3?

Nytter jo ikke å se noe fra netflix med de hastighetene.

x.til.døden

Har vel mye å si hvilke DNS tilbyder du bruker, jeg bruker Unblock-US og streamer uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Fikk bare en DNS av en kompis i sta, som jeg prøvde, å da kom jeg inn.

Prøvde først med en som jeg fant, trur det var på unblock-us, dns negynte med 208 mener jeg, å sluttet på 22, den som man skifter under sluttet på 23, men da kom jeg ikke inn, så fikk en dns av en kompis.

Leite etter en annen dns da kanskje, se om det hjelper

x.til.døden

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk aldri denne tjenesten til å fungere med Vudu. Vet ikke hvorfor. Fungerte derimot fint med amerikanske Netflix.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Ok.

Fikk bare en DNS av en kompis i sta, som jeg prøvde, å da kom jeg inn.

Prøvde først med en som jeg fant, trur det var på unblock-us, dns negynte med 208 mener jeg, å sluttet på 22, den som man skifter under sluttet på 23, men da kom jeg ikke inn, så fikk en dns av en kompis.

Leite etter en annen dns da kanskje, se om det hjelper

x.til.døden
    Unblock-us hadde tekniske problemer for et par dager siden, kanskje du burde teste den igjen? I tilfelle det var nede når du prøvde?

Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •