NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 546
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel og bra det, men hos meg er bildet ok - det er lyden som er det største probemet. Men, jeg er vel en særing i hele bildet - 90 % ser vel Netflix på et medie som ikke klarter å produsere skikkelig lyd så da blir det vel slik.

Ellers sitter jeg forsatt på mitt amerikanske Netflix medlemskap til NOK 45 8) - du får vel ikke mange filmene for det. Skifter jeg ip adresse popper det norske Netflix opp på min XBOX...
    Og så har jeg VUDU som har bedre bilde og god lyd - om ikke optimal Blu-ray kvalitet.

forstår ikke hvorfor dem reklamere for 4K NÅ det er jo lenge til den kommer,
    + at tvene blir svinn dyre, om 5 til 10 år så kan dere tenke på 4K

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bredbåndsleverandører (altibox) støtter super-HD, men jeg er usikker på om min SmartTV (Samsung series 5) støtter det. Hvordan vet man om man streamer i super-HD?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thailand
    forstår ikke hvorfor dem reklamere for 4K NÅ det er jo lenge til den kommer,
    + at tvene blir svinn dyre, om 5 til 10 år så kan dere tenke på 4K
    Tror ikke det er snakk om noe 4K over nett - mer noe som begynner å nærme seg Blu-ray / full HD antar jeg :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er snakk om noe 4K over nett - mer noe som begynner å nærme seg Blu-ray / full HD antar jeg :-D
    Ja, nå står det jo med klare bokstaver at det er 1080p det er snakk ok, så

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er noe ala Vudu HDX. Mao helt supert!

Om noen har aksjer kan det være lurt å selge nå. Nærmer seg pris i forhold til inntjening på 600. Det er helt hinsides.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sagt opp Netflix også, synes det ble litt mye gammelt og kjedelige saker der. Kommer kanskje tilbake nårnyhetene nærmer seg. Hva synes dere om denne tjenesten hvordan den står i dag?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da har jeg sagt opp Netflix også, synes det ble litt mye gammelt og kjedelige saker der. Kommer kanskje tilbake nårnyhetene nærmer seg. Hva synes dere om denne tjenesten hvordan den står i dag?
    Har USA innholdet fra Netflix på min PS3 og synes det er helt okey i forhold til pris..

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse morsomt å se fortsatt. Ser på West Wing og Arrested Development for tiden, og ble anbefalt enda en godbit: Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret. Det hadde jeg aldri hørt om, men må sende anbefalingen videre. Ler meg i hjel!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix blir iallefall værende her i huset fremover !

Med tre unger i hus som også bruker dette daglig, så synes jeg det er en grei løsning.

utvalget er vel så som så, men det skal jeg klare å leve med :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som leverandør av det siste og beste leverer ikke Netflix etter min mening. MEN for oss er det rent gull. Flere av seriene vi aldri fikk med oss pga sendetid og andre ting, er nå lovlig tilgjengelig for oss når som helst. Bare det å komme gjennom Weeds og Dexter (blant annet) kommer til å ta oss lang tid, og innen den tid er det enda flere sesonger tilgjengelig. Vi er småbarnsforeldre, og fireåringen finner frem iPad og DT770 Pro og ordner Netflix for barn selv. Veldig greit.

+ Serier,stand-up og innhold til barn

- Filmene
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også fremdeles meget godt fornøyd med Netflix. Er innom hver eneste dag, og finner stadig bra filmer jeg ikke har sett på ti år samt en god del jeg ikke har sett. Har også oppdager to fantastiske serier der: Survivors og Terra Nova. Har i tillegg amerikansk Netflix på Macen, og der er jo innholdet MEGET bra.

Litt OT, men er det noen som har testet HBO Nordic enda? Fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Litt OT, men er det noen som har testet HBO Nordic enda? Fornøyd?
    Ja, mest kundeservice. Og den er lavmål. Etter at samme SmartTV ble registrert som 4 enheter for 2 uker siden og den 5 og siste er en Note 10.1 får jeg ikke legge til enheter før de 3 overflødige SmarTV registeringene blir slettet. Fikk slette 1 (maks. 1 sletting/forekomst av device pr. mnd.)

2 uker og mangle telefoner og mailer har gått mellom meg og kundeservice og hvor jeg har bedt de slette alle forekomster av TV, men gjentatte opplistinger i mail, på serienr. etc.

Men det skjer ikke noe fra teknisk avd. hos HBO.
    Men kanskje det handler om "rocket sience" å få gjøre noe slikt, eller bare en underbemannet avd.?
    GUI er forøvrig crap samt opplevelse av mange "ikke tilgjengelig for øyeblikket" meldinger når en velger en film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enheter og nettleverandører som støtter Netflix Super HD

Enheter:
    Netflix Super HD | Støtte

Hvlke netttleverandører som ikke støtter og hvem som gjør:
    Netflix Super HD i Norge - DinSide

Netfllix rank:
    Netflix Nordics Blog

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Min bredbåndsleverandører (altibox) støtter super-HD, men jeg er usikker på om min SmartTV (Samsung series 5) støtter det. Hvordan vet man om man streamer i super-HD?
    Alle TV'er og BD spiller som støtter Netflix i 1080P støtter det nye Super HD formatet. Filmer på Netflix som er kodet i det nye Super HD formatet er merket med en Super HD logo.

Ellers a?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at de kaller det "Super HD", når båndbredden ikke engang er i nærheten av det jeg ville kalle "standard HD". Men de har kanskje tatt i bruk en helt fantastisk "super-duper codec"? Men da er det jo rart at de ikke klarer å levere et skikkelig lydspor også?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Windows 8 App

Oppdaget nå at man får Dolby Digital Plus 5.1 med Windows 8 Netflix App'en :-)

edit: Ser dette allerede er nevnt lengere tilbake i tråden, men gode nyheter uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Alle TV'er og BD spiller som støtter Netflix i 1080P støtter det nye Super HD formatet. Filmer på Netflix som er kodet i det nye Super HD formatet er merket med en Super HD logo.

Ellers a?
    Hvis du tester med en film kodet i Super HD kan du jo gjerne poste dine erfaringer hvorvidt kvalitetøkningen er merkbar.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg nevnte tidligere en sammenligning på filmen Troja, gankse bra film for øvrig. Sjekket også mot en "lånt" mkv-fil av Klodenes Kamp, filen var på ca 5 GB.

Jeg må si jeg ikke finner de helt store forbedringene i SuperHD. Fortsatt dårlig med detaljer på Troja. Det synes veldig godt helt i starten, når de to kongene møtes til et oppgjør. På Netflix virker det som det er færre nyanser i sand, hudtoner og hår, bildet blir flatere og de lyse partiene blør ut til hvite flater.

Noe av det samme på Klodenes Kamp, men her er forskjellene mindre, kanskje ikke så rart med tanke på filstørrelsen. Men fortsatt er Netflix dårligere enn mkv-filen.

Netflix kjøres gjennom PS3 som er stilt inn best mulig bilde etter en guide her på forumet. Bluray-film gir selvsagt veldig bra bilde, tatt i betraktning projektorens beskaffenhet...

Dette er mine erfaringer. Jeg kan ikke se at SuperHD gir Netflix noe større løft i bildekvalitet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    House of Cards ser veldig bra ut. Med Kevin Spacey, og David Fincher som regissør. Netflix slipper første sesong på fredag, globalt. Og fjerde sesong av Arrested Development slippes i mai, kun på Netflix. Vi får vel mer av dette fremover. TV-selskapene som ikke følger trenden med VOD kommer til å slite.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I starten var jeg positivt innstilt til Netflix, men nå kan man bare konkludere med at hele greia er en vits. De fleste filmer og serier er i stereo - hallo hvem ser filmer og serier med stereolyd?!!
    Videre har det knapt vært oppdateringer av utvalget på tre måneder. Latterlig, hva er det egentlig de holder på med?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •