NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 546
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Under tekster virker ikke i Apple-TV ?

Hei !
    Når jeg kjører Nettflix fra Panasonic ST50 så virker undertekster som det skal , men når jeg kjører Nettflix fra Apple-TV får jeg ikke undertekster til å fungere

Noen som vet noe om dette ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvorfor, men kan i hvert fall bekrefte at jeg m.fl. (alle m ATV tror jeg) opplever det sammen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Vet ikke hvorfor, men kan i hvert fall bekrefte at jeg m.fl. (alle m ATV tror jeg) opplever det sammen.
    Javel da så - så da er det ikke noe jeg gjør feil/ikke vet om mao !

Greit å vite
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Javel da så - så da er det ikke noe jeg gjør feil/ikke vet om mao !

Greit å vite

Med ATV, så det det tilfeldig om tekst er på eller av.

Holder man inne menyknappen, så kommer tekstvalg opp. Eller var det noe annet du mente?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Med ATV, så det det tilfeldig om tekst er på eller av.

Holder man inne menyknappen, så kommer tekstvalg opp. Eller var det noe annet du mente?
    Har fått opp tekstvalgene - kan velge mellom "av" , og div språk , men om jeg setter den til norsk så får jeg likevel ingen tekst !

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strek i skjermen på Samsung smarttv! noen fler som har opplevd dette? veldig irriterende, den er helt på høyre side...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei !
    Når jeg kjører Nettflix fra Panasonic ST50 så virker undertekster som det skal , men når jeg kjører Nettflix fra Apple-TV får jeg ikke undertekster til å fungere

Noen som vet noe om dette ??
    Hvilken softwareversjon har du på Apple TV'en?
    Jeg fikk ikke teksting til å funke på Netflix før jeg oppgraderte til v5.0.2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var prøveperioden min over, og det blir garantert ikke noe betaling fra meg. Helt ekstremt ræva utvalg, flere år gamle filmer og serier er det de har å by på. Og i et latterlig lite antall. Det som var verdt å se hadde jeg sett på noen dager.
    Ingen av sitcom seriene jeg er interessert i er der, så da blir det nedlasting i fortsettelsen også.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo ganske nytt, så nyere utvalg kommer garantert! og jeg syns det var ganske bra utvalg faktisk, bedre enn forventet, og hvertfall bedre enn Altibox sitt utvalg! :-D

Newcomer Gemini68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv "mediahint".

Utvidelse til Firefox og Chrome. Artig sak Biblioteket blir "litt" større....

Mvh

Ove
    Musikk og film skal være moro!

Yamaha RX-V1067 - JBL ES80, ES 25C, Proson HFC1266, XTZ 99 W8.16- Samsung LE46C535 - PS 3 slim.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Da var prøveperioden min over, og det blir garantert ikke noe betaling fra meg. Helt ekstremt ræva utvalg, flere år gamle filmer og serier er det de har å by på. Og i et latterlig lite antall. Det som var verdt å se hadde jeg sett på noen dager.
    Ingen av sitcom seriene jeg er interessert i er der, så da blir det nedlasting i fortsettelsen også.
    Fordelen med at de er lansert i Norge er jo at det norske abonnementet får tilgang til amerikansk utvalg ved å legge inn en manuell DNS innstilling i enheten du bruker til avspilling. Jeg ser mye dokumentarer, og der er utvalget helt latterlig for Norge. Men bytter jeg til amerikansk DNS blir utvalget enormt. I går satt jeg og hoppet fra den ene dokumentaren om Nord Korea til den neste. Anbefalingene som kom opp etter å ha sett en film var så gode at det var bare å gå direkte videre til neste, med nytt tema. Fikk med meg en dokumentar om en øyelege som ekspressbehandlet 1000 pasienter i Nord Korea, ble tatt videre til en dokumentar om overlevende konsentrasjonsleirfanger (Kimjongilia) og til slutt "Crossing the Line" om en amerikansk soldat som hoppet av til Nord Korea. Veldig bra kveld fullstendig i Netflix' regi.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Brukbart tilbud til barn men ellers helt ræva! Bilde og lyd kan heller ikke sammenlignes med bluray menmen til prisen så er det sikkert greit for de som er så som så intresert i film

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sliter med att tjäna pengar. Då måste kostnivået göras något med. Då det verkar som om de tycker vi hade kanonfin hd bild innan tar det bort det och påstår att de funnit upp hjulet på nytt med bättre komprimeringsteknologi.

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig lydkavlitet på nettflix

Syntes det er grøtette lyd og ikke surround lyd.
    Kjører Netflix via Bærbar pc m Hdmi kable pcn støtter Alle surround formater selv de aller nyeste

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo
    Syntes det er grøtette lyd og ikke surround lyd.
    Kjører Netflix via Bærbar pc m Hdmi kable pcn støtter Alle surround formater selv de aller nyeste
    Ja, ingen av disse systemen har vel god lyd. Har Netflix og Viaplay på XBOX. Har ikke rukket å teste så mye på Viaplay men det jeg har testet er om mulig enda dårligere en Netflix og det sier en hel del. Da hjelper det ikke at det er nyere filmer.

Trist at man ikke kan levere noe som kan konkurrere med nedlastet piratfilm en gang
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Da er Netflix sagt opp her.

1. For dårlig utvalg av filmer

2. For dårlig kvalitet via PC. Netflix gir lavere kvalitiet på både bilde og lyd (ingen surround) via datamaskin. Jeg syntes dette er et merkelig valg med tanke på hvor mange som har Mac/PC og som de også kobler til større skjerm. PC er jo åpenbart en langt bedre platform å navigere på fremfor en knotete app på TV e.l. Men Netflix tvinger altså folk til å velge en ekstern enhet trolig p.g.a. samarbeid og dermed økt inntekter. Dårlig valg IMO. Bransjen har ikke forstått viktighetene av å gi kundene frihet. Da er det like greit å bokoitte de.
    Samme her. Kunne forsåvidt ha vært interessant om bilde/lyd var bedre (har HTPC) selv om utvalget er så som så, men slik det er nå velger jeg å bruke de 79 kronene i måneden på noe annet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg amerikansk DNS og testa Netflix US og Vudu i går. US varianten er annerledes ja, annet innhold og kanskje noe nyere, men ble meget skuffet over lyden. Etter det jeg kunne se var det stort sett bare stereo lyd ute og gikk :sad:.

Stor nedtur nå som jeg nesten hadde bestemt meg å skifte til denne. Faktisk synes jeg lyden på den norske er vestenlig bedre, i alle fall på XBOX. De kaller det Dolby 5.1 og det låter som noe som likner men kan ikke sammenliknes med Vudu.

Vudu var en stor opptur. Nå testet jeg bare en av de 10 gratisfilmene jeg fikk i SD og noen 2 min test snutter i HDX, men bildet var meget bra selv på SD varianten og lyden var meget bra sammenliknet med alt annet jeg har hørt av streaming tjeneste og jeg har testet Netflix NOR / US, Viaplay, Vudu og Altibox.

Det som er dumt er at det koster en del mer. En leie av HD 1080p film med Dolby 5.1+ lyd koster rundt 30 kr, mens SD varianten ligger på 18 kr. Nå har jeg en brukbar kino og film med dårlig stereo er ikke film for meg - lyden betyr minst 50 % av opplevelsen. Ser heller SD film med Dolby 5.1 lyd enne HD film med stereo lyd.

Det som var rart var at når jeg startet PC'n i morges fikk jeg meldig om at Vudu kontoen var deaktivert. Trolig kommer det av at jeg aktiverte den fra PC'n og så benyttet den på Boxee i går kveld ? Eller så har de funnet ut hvor jeg bor. Det er og noen utfordringer å legge inn data for betaling da de forutsetter at du bor i statene ser det ut til.

Netflix US fikk jeg ikke til å virkle på Xbox i går - noe jeg ikke har fått med meg, eller så må jeg resette alt først. Skal teste mer i dag, men må rekke en lengre skitur og før mildværet når østlandet - nå er det strålende vær.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har skaffet meg amerikansk DNS og testa Netflix US og Vudu i går. US varianten er annerledes ja, annet innhold og kanskje noe nyere, men ble meget skuffet over lyden. Etter det jeg kunne se var det stort sett bare stereo lyd ute og gikk :sad:.
    Netflix usa har ca 10500 movies/shows

av dem er ca 550 med DD 5.1 lyd

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk Netflix er tragisk, elendig bilde, lyd og lite nyheter.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •