NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 28 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 546
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    OK, bedre utvalg i filmer etc antar jeg ? Hva med kvaliteteten - noe bedre ?

Det siste er nesten det værste synes jeg - blir bare sittende å irritere meg over at noen kan kalle dette HD....
    Er det ikke VPN-tunnel som må settes opp?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg vil tippe at mange av begrensningene vi opplever er knyttet til rettighetskrav fra filmselskapene. Dersom de hadde åpnet opp for HD-lyd, full HD på bildet osv. ville det jo være en smal sak å rippe hele Netflix-biblioteket i BD-kvalitet og legge ut på bukta eller andre steder. Med det i bakhodet tror jeg ikke du skal holde pusten når det kommer til HBO.

Det samme vil jeg tro er knyttet til utvalget av nyere materiale. Filmselskapene ønsker å melke ut så mye som mulig av DVD/BD-salg og TV før de legger det ut til streaming.

Men det er jo kjedelig, for potensialet er stort. Streaming av musikk har redusert piratkopiering betraktelig, og jeg vil tro det samme kan gjelde for film dersom forretningsmodellene klarer å fange interessen til de av oss som er litt mer opptatt av kvalitet enn "mann i gata".
    Det er trolig feil. Det er uproblematisk å hacke via eksterne enheter også. Årsaken er nok samarbeid med dermed økte inntekter. Man presser kundene i en retning med klar hensikt.

Vudu er en streamingtjeneste som leverer 1080p og HD surround via datamaskin. De har også langt bedre utvalg av nyere filmer.
    VUDU - Support

Her står litt om avtalen mellom Netflix og Warner Bros:
    https://vudu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/86

Trolig måtte Netflix ha betalt mer dersom de skulle ha fått nyere filmer og det har de neppe tørt å satse på enda.
    Filmene hos Vudu er dyrere og der finner du til og med enkelte som lanseres før de er kommet på kino i USA.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer kjempebra på Boxee Box og PS3, på PS3 kan man også laste ned leiefilmene. Kan være greit hvis linja ikke er altfor rask. Er nytt tilbud hver dag på en film til $0.99, da får man leie i den høyeste kvaliteten til den prisen. Leier du filmen har du 30 dager før du må se den, fra du begynner å se den er den gyldig i 24 timer. Forøvrig Wal-Mart som eier Vudu og aldri hatt noe problemer med den, bruker vanlig VISA kort fra Skandiabanken til å betale.

Rettelse: Det var i gamle dager man ikke kunne se Vudu på PC, de har forandret reglene for dette. Bare ikke oppdatert faq.

Dagens film der er forresten: No Country for Old Men

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Vudu leverer ingenting i HD på PC eller iOS, kun eksterne enheter som Boxee Box, PS3 osv.
    Det står vitterlig at de leverer HD til datamaskin på svart og hvitt her:
    https://vudu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/34

Men jeg tror det er ganske nytt at de gjør det.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er trolig feil. Det er uproblematisk å hacke via eksterne enheter også. Årsaken er nok samarbeid med dermed økte inntekter. Man presser kundene i en retning med klar hensikt.
    Godt mulig, kun en antagelse fra min side. Men jeg vil nok mene at det er hakket mer trøblete å rippe fra ekstern boks enn på en PC. Å rippe fra PC kan enhver 12-åring med et snev av datakunnskap få til, mens å rippe fra en ekstern boks krever litt mer, bl.a. en ekstern boks. Men selvsagt finnes det alltid noen som bruker mye energi for å rippe og legge ut av rent prinsipp, så dersom min teori skulle stemme i prinsippet, så vil det neppe ha noen praktisk betydning.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vitterlig at de leverer HD til datamaskin på svart og hvitt her:
    https://vudu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/34

Men jeg tror det er ganske nytt at de gjør det.
    Stemmer
    Før var det kun SD på alt fra PC/Mac og iOS, men regner med filmselskapene bøyer seg fort når Vudu/Wal-Mart kommer med krav. Wal-Mart er vel ett av de viktigste salgsstedene for DVD/Blu-Ray omtrent.

Vil også tro mye av grunnen til at mer tilbys i HD hos Vudu vs Netflix er at Vudu tilbyr leie av enkeltfilmer mens Netflix kjøper kataloger og betaler ikke per visning av filmene sine.

Vet ikke om noen har prøvd Vudu på PC men engadget sier det kun er stereo lyd på HD og HDX.
    Vudu brings HDX 1080p streaming and downloadable movies to PCs - Engadget

De fleste nærmer seg vel også nå slutten på gratis måned hos Netflix. Personlig syntes jeg det har kommet lite nytt på en måned her i Norge, fortsetter abonnement men med US-versjon gjennom unblock-us.com. Funker gull på PS3 i full-HD, og gjennom sidene dems kan man velge hvilken Netflix versjon man ønsker (US, Canada, Irland, Mexico, Brasil, Sverige, Danmark, Norge og Finland)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe spesielt å gjøre i går kveld, så da tenket jeg skulle ta en siste titt på Netflix før jeg sa opp.

Starte Xbox og Netflix app'n og fikk beskjed om at denne måtte oppdateres. Det ble gjort og WOW, mye bedre bilde enn det har vært. Sjekket flere filmer og samme inntrykk. Begynner å lure på om den har kjørt i 720p og nå kjører 1080p... Lyden var dog ikke så mye bedre, men litt lite grunnlag her.

Det var i alle fall så mye bedre at jeg vurderer å ta noen mnd til for å teste. Mitt hovedankepunk har vært billedkvaliteten som hos meg har set veldig DVD aktig ut, men nå ser mye bedre ut.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke noe spesielt å gjøre i går kveld, så da tenket jeg skulle ta en siste titt på Netflix før jeg sa opp.

Starte Xbox og Netflix app'n og fikk beskjed om at denne måtte oppdateres. Det ble gjort og WOW, mye bedre bilde enn det har vært. Sjekket flere filmer og samme inntrykk. Begynner å lure på om den har kjørt i 720p og nå kjører 1080p... Lyden var dog ikke så mye bedre, men litt lite grunnlag her.

Det var i alle fall så mye bedre at jeg vurderer å ta noen mnd til for å teste. Mitt hovedankepunk har vært billedkvaliteten som hos meg har set veldig DVD aktig ut, men nå ser mye bedre ut.

Kjørt Atv her å har også følt kvaliteten har vært som en bra dvd på "HD", men har gratis ut året så kanskje håpe det blir bedre her også.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært nevnt noe tidligere om varierende kvalitet. Jeg så på Sons of Anarky og kvaliteten er bra, men pluttselig midt i episoden ble det en kort periode dårlig og så bra igjen. Dette var kun en episode av hele serien.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det mange ganger, den dårlige kvaliteten er forårsaket av nettverkskvaliteten.

NetFlix skrur ned båndbredden når den mener det er for lite data som kommer gjennom.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har sagt det mange ganger, den dårlige kvaliteten er forårsaket av nettverkskvaliteten.

NetFlix skrur ned båndbredden når den mener det er for lite data som kommer gjennom.
    Kun Netflix sin feil eller er det noe jeg kan gjøre hjemme her?

Har 60/60 nett inn og kabel frem til Atv så burde gå greit om det ikke er noe spesielt jeg kan gjøre ellers med oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry, men det är fel. Jag har långt mer (40X) bandbredd än det Netflix kräver, inte bara till norska servers, men till andra länder, bland annat flera städer i usa.

Netflix HD har 2.8 mbit per sekund och det klarar du helt fint på 3G.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som klager på kvaliteten.. Jeg har kun testet på PC og PS3.

på PC er alt VHS kvalitet 90% av tiden med noe i HD. På PS3 er ALT i 720p/1080p og veldig nærme blu-ray kvalitet / bedre enn TV2 HD kvalitet.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det allerede er nevnt i tråden, men vi kan enkelt få den amerikanske utgaven på våre datamaskiner ved å installere Mozilla Firefox + Media Hint (en app/utvidelse til firefox). Funker ganske så bra

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som mange nevner - tror ikke det da jeg har kabel helt frem og fibernett.
    Hos meg var det som nevt en oppdatering som gjorde susen. Har sett en del fra tidligere og kvaliteten hadde gjort et stort fremskritt - definitivt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vudu er en streamingtjeneste som leverer 1080p og HD surround via datamaskin. De har også langt bedre utvalg av nyere filmer.
    VUDU - Support

Her står litt om avtalen mellom Netflix og Warner Bros:
    https://vudu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/86

Trolig måtte Netflix ha betalt mer dersom de skulle ha fått nyere filmer og det har de neppe tørt å satse på enda.
    Filmene hos Vudu er dyrere og der finner du til og med enkelte som lanseres før de er kommet på kino i USA.
    Vudu ser ikke så verst ut men det er fryktelig dyrt i forhold til Netflix.

$6 per film.. ser man 2 filmer i uken blir det $12/uka = $48/mnd som blir nesten 300 kroner.. Netflix får man for 79/mnd. og jeg ser fort 4 filmer i uka. Dette hadde kostet fort 600 kroner i månenden hos Vudu.

Er forsatt billigere enn å kjøpe filmen på blu-ray da dette koster alt fra 99 til 199 kroner per film, men det er ikke det samme å leie en film i DD 7.1 1080p og se og EIE en film på blu-ray i DTS HD MA og 1080p

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe filmen på vudu og da,hvis du må tilfredstille EIE gleden din. Du går glipp av DTS HD MA og det kjempefine plastcoveret som så mange vil ha da men.

Man får kjøpt tomme plastcover og vettu,og innlegget i plastcoveret finner man på nett,skriver har vel alle, tomme plastskiver til å brenne på får man også kjøpt, 1+1=2. Men det er vel ikke bra nok siden det ikke er det orginale coveret eller plastskiva. Gud forby at man må ha filmen liggende på en hardisk og bruke et media center til og få å fine cover og fanart med all informasjon på. "Nei, det er fali det" som han i flåklypa sier.

Jeg ser ikke så veldig mange filmer i mnd,men jeg ser mye tv serier, minimum 2 epsioder av en eller annen serie hver dag. Jeg betaler glatt 3-600 kr mnd for en perfekt streamings tjeneste.

Kvalitet koster. Hvem har sagt at det skal være billigere og streame enn å kjøpe/leie på andre måter? Tilgjengelighet og brukervennliget koster.

Nå klager mange på netflix pga av kvalitet og dårlig utvalg. Vudu har bedre kvalitet og bedre utvalg, prøv det. Men så klager noen på at man må "tungvinne veier" for å skaffe seg vpn eller en tjeneste som unblockus. Akkurat som det er så tungvindt, 2 min og man er i boks.

Når det kommer en tjeneste som streamer DTS HD MA også,nei da er det for dyrt.... Eller nei, jeg må ha noe å ta og føle på. Eller noen finner ut at nei en orginal plastskive i blue-ray spilleren ser og høres mye bedre ut enn fil på en hardisk eller som blir streamet over internett. Jeg blir bare ikke klok på slike folk.

Streaming burde koste mer enn tradisjonelle metoder enten man kjøper eller leier,mener nå jeg. Alt tilgjengelig på et blunk så fort en episode er gått i statene eller hvor som helst,så fort filmen har kommet på dvd/blue-ray. Tilgjengelighet og brukervennlighet er alfa omega imo.

Det var ikke ment sånn personlig til deg alt dette altså,men til folk som har vanskelig for å følge en teknologi som blir bare bedre og bedre. Og folk tror de skal få alt på et sølvfat for en slikk og ingenting.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og når det gjelder Netflix, ikke stol på merkingen av filmen mao HD og DD5.1. Selv var jeg innom noen filmer i går og et par av de hadde feil merking da de var merket kun med HD, mens filmene og hadde DD5.1 lyd, så her må man tydelig teste selv :???:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Du kan kjøpe filmen på vudu og da,hvis du må tilfredstille EIE gleden din. Du går glipp av DTS HD MA og det kjempefine plastcoveret som så mange vil ha da men.

Man får kjøpt tomme plastcover og vettu,og innlegget i plastcoveret finner man på nett,skriver har vel alle, tomme plastskiver til å brenne på får man også kjøpt, 1+1=2. Men det er vel ikke bra nok siden det ikke er det orginale coveret eller plastskiva. Gud forby at man må ha filmen liggende på en hardisk og bruke et media center til og få å fine cover og fanart med all informasjon på. "Nei, det er fali det" som han i flåklypa sier.

Jeg ser ikke så veldig mange filmer i mnd,men jeg ser mye tv serier, minimum 2 epsioder av en eller annen serie hver dag. Jeg betaler glatt 3-600 kr mnd for en perfekt streamings tjeneste.

Kvalitet koster. Hvem har sagt at det skal være billigere og streame enn å kjøpe/leie på andre måter? Tilgjengelighet og brukervennliget koster.

Nå klager mange på netflix pga av kvalitet og dårlig utvalg. Vudu har bedre kvalitet og bedre utvalg, prøv det. Men så klager noen på at man må "tungvinne veier" for å skaffe seg vpn eller en tjeneste som unblockus. Akkurat som det er så tungvindt, 2 min og man er i boks.

Når det kommer en tjeneste som streamer DTS HD MA også,nei da er det for dyrt.... Eller nei, jeg må ha noe å ta og føle på. Eller noen finner ut at nei en orginal plastskive i blue-ray spilleren ser og høres mye bedre ut enn fil på en hardisk eller som blir streamet over internett. Jeg blir bare ikke klok på slike folk.

Streaming burde koste mer enn tradisjonelle metoder enten man kjøper eller leier,mener nå jeg. Alt tilgjengelig på et blunk så fort en episode er gått i statene eller hvor som helst,så fort filmen har kommet på dvd/blue-ray. Tilgjengelighet og brukervennlighet er alfa omega imo.

Det var ikke ment sånn personlig til deg alt dette altså,men til folk som har vanskelig for å følge en teknologi som blir bare bedre og bedre. Og folk tror de skal få alt på et sølvfat for en slikk og ingenting.

Jeg har ikke noe i mot noen ting.. Men jeg mener det burde gå slik som så:

> Se filmer på kino:
    * For det sosiale, ta med kvinnfolk, kompiser eller familie (alle slags filmer)
    * Få med seg favoritt filmene så fort som mulig altså premieren. (Kun filmer man har veldig lyst til å se og gleder seg til og klarer ikke å vente på blu ray / streaming)

> Kjøp filmer på blu-ray:
    * som er "must have" I mitt tilfelle er dette bl.a. Nolan filmer.
    * Filmer som kan brukes til demo av hjemmekino: Avatar, The Dark Knight, Transformers 1-3, The Avengers, Dark Knight Rises, The Art of Flight, Terminator 4, Tron Legacy og en del Pixar filmer. Mye å velge her. Skal man vise hva kinoen sin klarer bør man bruke den desidert beste måten å se/høre den på!
    * Steelbook / collection, som f.eks LOTR trilogien, Harry Potter filmene, Bond 50th Anniversary, Pirates of the Caribbean collection ETC..

> Alt mulig annet går til Netflix.

Før Netflix pleide jeg å leie blu-ray, men 65 kroner filmen er ikke akkurat billig, derfor er jeg meget takknemlig for at at Netflix leverer 1080p og DD+5.1, dog ikke DTS-HD MA som på BD. Men 79 kroner i mnd vs 65 kroner per film utgjør en MEGET stor forskjell.

---

Nei vent, egentlig må jeg være ærlig og innerømme at mesteparten av "alt annet" egentlig ikke kom fra Showtime, men fra bukta til Jack Sparrow 8)

Så derfor, med tanke på at filmer burde sees på kinoen for å få de med seg så kjapt som mulig deretter burde alle filmer man enten er glad i eller kan bruke som referanse pga flott bilde kvalitet og lyd kvalitet kjøpes på blu-ray... Så syntes jeg det blir dumt å punge ut 300-600 kroner i måneden til.. Hvis du skjønner. 300-600 i mnd for filmer som IKKE har demo/referanse lyd og bilde og ikke er blant mine favoritter heller syns ikke jeg fortjener å bruke mye penger på. Her fyller Netflix det behovet ved at jeg på lovligvis kan se de i hva som fremdeles er full HD bilde og surround lyd -- nesten gratis.

Eksempler av min praksis:

Taken 2 -- så på kino, ferdig med det. Bra film
    Skyfall - Så på kino, var utrolig bra, må kjøpes på BD!
    The Expendables II - Så på kino, ikke vits å kjøpe på BD, kanskje om jeg finner det nærmest gratis fra Amazon.
    The Hobbit - SKAL se på kino, og SKAL kjøpes på Blu-ray, uansett om jeg liker den eller ikke, for dette kommer til å bli en ny referanse av hva filmer tilbyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

US Netflix & Norsk Netflix

Ettersom jeg aller først hadde US Netflix fungerte min tilgang også på den norske versjonen.
    Men jeg lurte på om noen kan svare meg på dette:

Jeg sto opp en tidlig morgen og satte på US netflix. Så la jeg merke til at det plutselig hadde kommet endel "nyere" filmer på siden. Jeg skriver "nyere" da mener jeg nytt i deres utvalg. Ikke nytt rett fra kino. F.eks. Resident Evil, Afterlife.
    Klikket på filmen og den startet.. Så de første 5-10 minuttene, filmen starter med en scene med skikkelig nedbør i Tokyo`s gater..

Så måtte jeg avslutte og gjøre andre ting.. Senere på dagen tenkte jeg å fortsette filmen fra hvor jeg slapp.. Men da var den filmen borte fra utvalget. Prøvde å søke, men nei... Også sammen med andre filmer som var "nytt"..

Ser på utvalget av US netflix og Norsk netflix, f.eks. Filmen TAKEN, den fins på i Norsk Netflix, men ikke i US Netflix.. Og andre filmer vice versa..
    Trodde US Netflix burde i alle fall være best av de to eller tar jeg helt feil???
    Forstår at US Netflix har mindre utvalg av Nordiske filmer men sine egne:-?

Side 16 av 28 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •