NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 28 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 546
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er der noen som klarer å måle bitraten Netflix streamer?

Jeg vet at de bruker adaptive bitrate streaming, men det burde gå an å finne ut hva den generelt ligger på.

Det jeg har funnet ut indikerer en bitrate på ca. 3 Mbps og det er jo ikke rare greiene.
    "Standard-definition Netflix streams can consume up to 2.2 Mbps of bandwidth. Netflix’s 720p HD videos come in at roughly 3.8 Mbps, and 1080p videos go up to 4.8 Mbps."

Usikker på hvor mange kbps lydsporet utgjør av dette men i utgangspunktet skal vel også DD+ være mer effektivt/bedre per kbps enn tradisjonell DD. Har ingen volsom tro på at den overstiger 640 kbps selv ved de høyeste nåværende hastigheter.

Dette gir vel en noenlunde indikasjon på typisk bitrate.

"Normally, the bare minimum bit rate used by broadcasters to deliver Dolby Digital Plus is around 384kbps, but Dolby says that through tweaking the codec it has been able to reduce this down to just 192kbps."

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg skjønte godt hva du mente. Men meg og flere herinne mener at katalogen er alt for tynn. Alt for lite nyere filmer. Mye C og D filmer.
    TV serier er muligens greit nok.

Ostemannen sier forsåvidt ganske riktig at man kanskje ikke skal forvente alt for mye av en ny tjeneste. Joda, men dette er en betalt tjeneste og koker det ned til å se èn B-film 1x mnd til kr 79 fordi utvalget er såpass "skrinnt", da er det kanskje like greit å leie filmen til kr 39 på Apple TV....
    Apple TV og å leie via dem er jo ett alternativ. For meg blir det begge deler. Denne boksen har jo kansje den beste netflix klienten, samt gir tilgang til apples film leie der man får nye titler tidlig, så det er jo en kombinasjon som er vanskelig å slå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Apple TV og å leie via dem er jo ett alternativ. For meg blir det begge deler. Denne boksen har jo kansje den beste netflix klienten, samt gir tilgang til apples film leie der man får nye titler tidlig, så det er jo en kombinasjon som er vanskelig å slå.
    Men prisen pr film på iTunes er alt for høy. 39 kr er mer enn det dobbelte av å få tilsendt en Bd fra Lovefilm med betalt returporto........ Jeg leier ikke på iTunes med dårligere kvalitet og høyere pris!
    I dag bruker jeg kjøpefilm, Lovefilm og Netflix (samt aktiv bruk av Canal Digital på hdd, ser nesten ikke live tv)
    Netflix blir bare et tilskudd slik det er i dag, men etter mitt syn en lovende start for streaming

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batman begins toppar på 2.9 mb/s i HD med stereoljud. På en Iphone eller till nöds en ipad ser det VÄLDIGT bra ut, men på en full hd skärm, 24, 46 eller 106", ser det helt tragiskt ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men prisen pr film på iTunes er alt for høy. 39 kr er mer enn det dobbelte av å få tilsendt en Bd fra Lovefilm med betalt returporto........ Jeg leier ikke på iTunes med dårligere kvalitet og høyere pris!
    I dag bruker jeg kjøpefilm, Lovefilm og Netflix (samt aktiv bruk av Canal Digital på hdd, ser nesten ikke live tv)
    Netflix blir bare et tilskudd slik det er i dag, men etter mitt syn en lovende start for streaming
    Asså tilsendt?! lever vi ikke i 2012? Jeg betaler glatt det dobbelte når det uansett ikke utgjør mer enn 20 spenn, for å slippe å huske å returnere filmen. Trodde meninga med dette var at vi kunne slippe gå ut døra. Stream filmer, bestill takeout, bli dritfeit. Nå er det NAV neste. Dette er framtia.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig, det er latterlig at de streamingalternativene vi har er dyrere når de byr på lavere kavlitet. De slipper også kostnadene rundt produksjon og distribusjon av diskene til leiebutikkene/kjedene, porto tur/retur, slitasje og utskiftning.

Netflix er greit pga TV-serier, som regel bedre lyd og like godt HD-bilde. Men andre streamingtjenester hvor man må betale 40kr filmen er helt uaktuelt. Helt håpløst at slikt ikke kan matche lovefilm-priser.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da avsluttet man netflix for denne gangen, så får man heller vurdere det igjen hvis utvalget viser seg å bli bedre.
    At de henger såpass etter på ~alle serier blir for dårlig.
    Kvalitet og brukervennlighet derimot får tommel opp, ikke noen problemer der.

Så får vi se om "Vi er HBO, du vet hva du får" blir litt mindre arrogante etterhvert og tilbyr noe annet enn 1 års binding "med 1 mnd gratis, i bindingstiden" :|

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Så får vi se om "Vi er HBO, du vet hva du får" blir litt mindre arrogante etterhvert og tilbyr noe annet enn 1 års binding "med 1 mnd gratis, i bindingstiden" :|
    HBO har fjernet kravet om 12mnd binding, og tilbyr måned til måned abonnement. Kjøp av 12mnd gir lavere totalpris.

Edit: dette skal lanseret fortløpende

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    HBO har fjernet kravet om 12mnd binding, og tilbyr måned til måned abonnement. Kjøp av 12mnd gir lavere totalpris.

Edit: dette skal lanseret fortløpende
    De erbjuder absolut ingenting, faktist bara pissprat hittils för att vara helt ärlig.

Det de sagt, men väldigt vagt, är att man kan få köpa ett begränsat månadsabbonemang, någonting i stil med "3 månaders uppsägning". Priset på detta är inte nämnt alls, men jag spekulerar om detta kommer kosta minst 99kr per månad, vilket är i tråd med vad många andra menar. Ergo, om det blir som ovan, måste vi köpa minst 3 månader för att få testa HBO, och det till minst 25% mer än de 79kr de har annonserat om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix kommer ikke å ha nye filmer eller tv serie der, HBO kommer ikke dem eller, selv dem sier det

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med annen poster i tråden. 20 kr for å slippe å levere tilbake er ingenting. Personlig er det derfor jeg aldri leier vanlig BD. Alt for mye fysisk styr.
    Da er det bedre å betale 100 kr mer for å få filmen fra Play i postkassen. Med en timelønn på 200 så skal man ikke bruke mer enn 6 minuttet på å dra til postkontor, pakke eske osv osv før det også rent økonomisk lønner seg.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Netflix sagt opp her.

1. For dårlig utvalg av filmer

2. For dårlig kvalitet via PC. Netflix gir lavere kvalitiet på både bilde og lyd (ingen surround) via datamaskin. Jeg syntes dette er et merkelig valg med tanke på hvor mange som har Mac/PC og som de også kobler til større skjerm. PC er jo åpenbart en langt bedre platform å navigere på fremfor en knotete app på TV e.l. Men Netflix tvinger altså folk til å velge en ekstern enhet trolig p.g.a. samarbeid og dermed økt inntekter. Dårlig valg IMO. Bransjen har ikke forstått viktighetene av å gi kundene frihet. Da er det like greit å bokoitte de.

Håper HBO blir bedre og ikke tvinger folk til eksterne enheter for å få den beste kvaliteten.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt litt mer skeptisk nå, enn jeg var til å begynne med. Det er ikke noe beløp å snakke om, men jeg ser at jeg benytter tilbudet veldig lite. Og mye av årsaken til dette er den uforståelige mangelen på 5.1 lyd, selv om i prinsippet alle filmer og serier er innspilt med dette. Hva grunnen til stereolyd er kan man i grunnen lure på?

Jeg opplever også at det er vanskelig å finne mange filmer på Apple TV, som finnes i arkivet. Selv om de er tagget med sjanger, så finner man ikke filmen under denne sjangeren. Merkelig.

Til slutt, så er det skuffende å konstatere at lite eller ingenting har skjedd på den måneden Netflix har vært tilgjengelig. Hverken med utvalget eller manglende 5.1. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, men det lover ikke godt. Tror jeg skipper tjenesten, og ser det an en stund.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Må si meg enig med annen poster i tråden. 20 kr for å slippe å levere tilbake er ingenting. Personlig er det derfor jeg aldri leier vanlig BD. Alt for mye fysisk styr.
    Da er det bedre å betale 100 kr mer for å få filmen fra Play i postkassen. Med en timelønn på 200 så skal man ikke bruke mer enn 6 minuttet på å dra til postkontor, pakke eske osv osv før det også rent økonomisk lønner seg.
    Hvis du og fler med deg vil ha lavere kvalitet til høyere pris så må dere bare gjøre det! Plager overhodet ikke meg
    Men når jeg får sylskarpe bilde og DTS master lyd til halve prisen, foretrekker jeg det. I postkassa er jeg for å hente post uansett, legge en plate i konvolutt som følger med blir jeg ikke svett av og postkasser er det mange steder på vei til jobb.....

For å komme tilbake til topik så er Netflix greit Pga pris som matcher litt dårligere kvalitet men med høy brukervennlighet. Utvalget må økes om interessen skal holde seg og kvaliteten må også økes for å holde på meg.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset er vi godt fornøyd, og kommer til å fortsette med Netflix når prøveperioden har løpt ut. Vi kjører Netflix via ATV på stuen. I kinoen fortsetter vi å bruke BD-spiller. Kvaliteten er helt grei, og for oss veier brukervennligheten opp for eventuelle downsides. Mange serier som vi lenge har tenkt at vi må kjøpe er tilgjengelige, og selv om de ligger noen sesonger etter så har vi likevel fryktelig mange timer med ting vi ikke har sett. Innen vi har sett det de har å tilby pr nå, så vil det ha kommet mye mer innhold. Veldig kjekt for ungene som koser seg med film på tv eller iPad også.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Da er Netflix sagt opp her.

1. For dårlig utvalg av filmer

2. For dårlig kvalitet via PC. Netflix gir lavere kvalitiet på både bilde og lyd (ingen surround) via datamaskin. Jeg syntes dette er et merkelig valg med tanke på hvor mange som har Mac/PC og som de også kobler til større skjerm. PC er jo åpenbart en langt bedre platform å navigere på fremfor en knotete app på TV e.l. Men Netflix tvinger altså folk til å velge en ekstern enhet trolig p.g.a. samarbeid og dermed økt inntekter. Dårlig valg IMO. Bransjen har ikke forstått viktighetene av å gi kundene frihet. Da er det like greit å bokoitte de.

Håper HBO blir bedre og ikke tvinger folk til eksterne enheter for å få den beste kvaliteten.
    Jeg vil tippe at mange av begrensningene vi opplever er knyttet til rettighetskrav fra filmselskapene. Dersom de hadde åpnet opp for HD-lyd, full HD på bildet osv. ville det jo være en smal sak å rippe hele Netflix-biblioteket i BD-kvalitet og legge ut på bukta eller andre steder. Med det i bakhodet tror jeg ikke du skal holde pusten når det kommer til HBO.

Det samme vil jeg tro er knyttet til utvalget av nyere materiale. Filmselskapene ønsker å melke ut så mye som mulig av DVD/BD-salg og TV før de legger det ut til streaming.

Men det er jo kjedelig, for potensialet er stort. Streaming av musikk har redusert piratkopiering betraktelig, og jeg vil tro det samme kan gjelde for film dersom forretningsmodellene klarer å fange interessen til de av oss som er litt mer opptatt av kvalitet enn "mann i gata".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har benyttet Netflix sin prøveperiode til å se (Samsung ES-serie med unblockus) på dokumentarer og ulike temarelaterte programmer. Det er ofte slike programmer jeg ikke får med seg i det daglige. Sånn sett har Netflix fungert bra for egen del.
    Men unblockus har vært meget ustabil. Ofte har ikke tv fått nettforbindelse pga. unblockus sin ustabile DNS-tjeneste. Sannsynligvis pga. tv'en timer ut tidligere på DNS-oppslag enn hva pc-en gjør. Opplevelsen på pc har ofte vært svært lange svartider på DNS, noe som gjør at browsing går tregt.

Tror nok at jeg ikke vil fortsette nå når prøvetiden snart går ut og heller følge med hvordan Netflix, og unblockus, vil utvikle seg fremover.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingfisher
    .Men unblockus har vært meget ustabil. Ofte har ikke tv fått nettforbindelse pga. unblockus sin ustabile DNS-tjeneste. Sannsynligvis pga. tv'en timer ut tidligere på DNS-oppslag enn hva pc-en gjør. Opplevelsen på pc har ofte vært svært lange svartider på DNS, noe som gjør at browsing går tregt.

Tror nok at jeg ikke vil fortsette nå når prøvetiden snart går ut og heller følge med hvordan Netflix, og unblockus, vil utvikle seg fremover.
    Jeg har aldri hatt problemer med unblockus og jeg har brukt tjenesten i ett år snart. Jeg har byttet dns på routeren slik at alle mine enheter drar nytte av det. Jeg har aldri hatt problemer med ustabil forbindelese eller lange svartider. Må være en feil hos deg et sted tror jeg, fungerer ypperlig hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Jeg har aldri hatt problemer med unblockus og jeg har brukt tjenesten i ett år snart. Jeg har byttet dns på routeren slik at alle mine enheter drar nytte av det. Jeg har aldri hatt problemer med ustabil forbindelese eller lange svartider. Må være en feil hos deg et sted tror jeg, fungerer ypperlig hos meg.
    Når får man amerikanske netflix uten bruk av VPN. Fungerer fint.

Streaming: Slik får du amerikanske Netflix - DinSide

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Når får man amerikanske netflix uten bruk av VPN. Fungerer fint.

Streaming: Slik får du amerikanske Netflix - DinSide
    OK, bedre utvalg i filmer etc antar jeg ? Hva med kvaliteteten - noe bedre ?

Det siste er nesten det værste synes jeg - blir bare sittende å irritere meg over at noen kan kalle dette HD....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 15 av 28 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •