NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 546
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor mange tjenester mener dere egentlig har vært perfekte fra starten? Alle slike tjenester er ikke perfekt fra starten.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvor mange tjenester mener dere egentlig har vært perfekte fra starten? Alle slike tjenester er ikke perfekt fra starten.
    Helt enig. Og personlig synes jeg det ligger en del bra filmer der allerede. Jeg har vært bruker siden lanseringsdagen, og ser 1-3 filmer på Netflix hver dag. Man visste jo at Netflix ikke er gode på nyheter, men det er vel ikke bare nye filmer som er bra:-)

Noen som har testet Strong VPN? Må dette settes opp sentralt på routeren, slik at alle enheter er bak VPN, eller kan det settes opp lokalt f.eks på en XBOX eller BD-spiller slik at kun denne bruker VPN?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å se War of the Worlds i går. Med oppgradert kino viste jeg at denne hadde en hel del heftige lydsener med lynnedslag, når Tripod'n kommer opp på torget osv som jeg ville teste.

Et stykke ut i filmen begynte å lure om det var noe feil et sted - fullstendig flat lyd og nesten ingen dynamikk. I tillegg er bildet lik min DVD men DVD'n har en helt annen lyd. Å kalle dette HD og DD5.1 lyd er kjelltringstreker... Kjører på Xbok og har testet diverse klipp på XBOX sin egen filmklubb og trailere, og ingen feil på HD-bilde/HD-lyd som XBOX levere.

Mulig folk som ser dette på TV med en lydplanke under eller på PC, eller enda til på mobil er fornøyd med kvaliteten, men tydlig ikke noe for en kino av bra kvalitet. Får få somlet meg til å si opp nå før de belaster meg med 79 for neste mnd, det tror jeg nesten ikke det er verd 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du ikke klarer å streame fort nok. Hos meg ser det bra ut, og er HD i alle fall. Kan ikke kommentere lyden da anlegget er pakket ned.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Høres ut som om du ikke klarer å streame fort nok. Hos meg ser det bra ut, og er HD i alle fall. Kan ikke kommentere lyden da anlegget er pakket ned.
    Tror ikke det, kjører fibernett inne i huset og kablet hele veien, og hvorfor er da bilde og lyd bra fra XBox sin filmserver ? Skal koste på meg å teste litt Altibox film og før jeg sier opp. Slik det ser og høres det ut nå er det jevngodt med dårligste kvalitet nedlaste pirat film.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe galt et sted. Kan ikke skylde det på NetFlix når andre får fin 720p og DD5.1....

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe galt et sted. Kan ikke skylde det på NetFlix når andre får fin 720p og DD5.1....

Jeg faar Netflix i 1080p DD+ 5.1

Har sett noen 90 talls filmer paa Netflix som ser 100% LIKE BRA ut som blu-ray remaster versjonenen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

For oss som har Yamaha receiver så kan vi sjekke bit rate på Netflix sin 5.1 lyd....og den var vedlig lav....helt greit for tv serier(som på norske kanaler sendes bare i STEREO som regel)(BONES er et godt eksempel) hvor man får mer atmosfære med 5.1 lyd, men helt klart utilfresstillende når det gjelder action filmer osv. Andre typer filmer er vel helt ok....man får det man betaler for....Ingen slike tjenester vil være et fullgodt alternativ til Blu-ray og HD lyd....enten vi snakker om Altibox/CD kabel/parabol og Viasat, samt alle filmtjenestene de samme leverandører har....
    Det samme gjelder jo alle musikkstreaming tjenestene....mye ull, lite innhold....eller omvendt :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Båndbredden på NetFlix er dynamisk, virker det som. Noen ganger tar det opp til et par minutter før den går over til HD, spesielt på litt lusent trådløst. På trådbundet går det nesten umiddelbart over i HD hos meg. Husker ikke bitrate akkurat nå, men den ligger ganske høyt, som regel.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg faar Netflix i 1080p DD+ 5.1

Har sett noen 90 talls filmer paa Netflix som ser 100% LIKE BRA ut som blu-ray remaster versjonenen

Har du et par eksempler på disse? Lyst til å teste litt mer her men ikke funnet noen som har vært spesielt bra enda.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Prøvde å se War of the Worlds i går. Med oppgradert kino viste jeg at denne hadde en hel del heftige lydsener med lynnedslag, når Tripod'n kommer opp på torget osv som jeg ville teste.

Et stykke ut i filmen begynte å lure om det var noe feil et sted - fullstendig flat lyd og nesten ingen dynamikk. I tillegg er bildet lik min DVD men DVD'n har en helt annen lyd. Å kalle dette HD og DD5.1 lyd er kjelltringstreker... Kjører på Xbok og har testet diverse klipp på XBOX sin egen filmklubb og trailere, og ingen feil på HD-bilde/HD-lyd som XBOX levere.

Mulig folk som ser dette på TV med en lydplanke under eller på PC, eller enda til på mobil er fornøyd med kvaliteten, men tydlig ikke noe for en kino av bra kvalitet. Får få somlet meg til å si opp nå før de belaster meg med 79 for neste mnd, det tror jeg nesten ikke det er verd 8)
    Rett skal være rett. I kveld tok jeg en titt på min DVD kontra Netflix og da oppdaget jeg at lyden på Netflix sin versjon ikke hadde dd5.1 alikevel - noe ligger nok der, men skjønner dog ikke hvorfor den ikke skal ha DD5.1. Billedkvalitete på DVD og Netflix sin "HD" er svært lik, DVD'n er riktigere i farger og foretrekkes faktisk. Nå skal det vel og sies at filmen ble lager i DVD kvalitet og da kan man kanskje ikke vente all verden.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Greit nok, men hvis de skal få folk til å fortsette å bruke tjenesten etter prøveperioden, bør de ha noen godbiter å friste med. Når jeg får følelsen av å stå foran Nice Price-hylla velger jeg heller andre løsninger, og jeg kunne gjerne betalt litt mer for bedre utvalg og nyere filmer.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Greit nok, men hvis de skal få folk til å fortsette å bruke tjenesten etter prøveperioden, bør de ha noen godbiter å friste med. Når jeg får følelsen av å stå foran Nice Price-hylla velger jeg heller andre løsninger, og jeg kunne gjerne betalt litt mer for bedre utvalg og nyere filmer.
    Enig i den.
    Mest gammalt ræl å velge i men finner en del godbiter til tider
    Håper de får til ett nyere bibliotek på sikt. Tv serier burde hvertfall inneholde nyere sesonger enn det gjør t.d.d.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Tv serier burde hvertfall inneholde nyere sesonger enn det gjør t.d.d.
    Det er eit problem på US konto også. ligger som regel 1-2 sesonger bak det som vises på tv. Jevnt over så tenker eg slik at det som er ute på bd/dvd har eg sjangs å finne på netflix

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen som klarer å måle bitraten Netflix streamer?

Jeg vet at de bruker adaptive bitrate streaming, men det burde gå an å finne ut hva den generelt ligger på.

Det jeg har funnet ut indikerer en bitrate på ca. 3 Mbps og det er jo ikke rare greiene.

Måten jeg gjorde det på var å bruke forskjellige speedometers (ITavisen, Nettfart.no og lignende). Uten Netflix fikk jeg 9,1Mbps som er eksakt det min linje skal gi meg når det ikke foregår andre aktiviteter. Med Netflix aktiv og streaming i X-High HD sank hastigheten målt med speedometers til ca. 6,1 Mbps noe som altså indikerer at Netflix kun streamet 3Mbps.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så lenge synes jeg Netflix har imponert stort. Kvaliteten er bra, katalogen er stor, og prisen er latterlig lav. Integrasjonen mot diverse bokser, tv´r telefoner og padder, er bra, og funksjonen som lar det stoppe å se på en device og fortsette der du slapp på en annen er svært praktisk.

Anbefalinger via facebook venner, samt deres egen algoritme, gjør det vesentlig lettere å velge en film enn å sitte å bla uten mål og mening i en stor katalog.

Kvaliteten som noen nevner, er kansje ikke helt bluray, men for 79,- pr. mnd. er vel også det en urettferdig målestokk. Men det er rimelig mye mer praktisk å streame filmene enn å måtte gå i videosjappa. Ganske fint å slippe ha hylla full av bluray cover også.

Så lenge ikke prisen endres kommer denne tjenesten til å bli beholdt her i huset. Tror jeg kansje dropper HBO, men vil vurdere Hulu dersom det dukker opp her på berget.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Enn så lenge synes jeg Netflix har imponert stort. ..... katalogen er stor......
    Kan du utdype det? Flere her inne mener ikke helt det samme....

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er der noen som klarer å måle bitraten Netflix streamer?
    ...
    Om du kjører på windows kan du se nettverksaktivitet i ressursovervåkningen. (trykk Win + r og kjør "perfmon /res")
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Kan du utdype det? Flere her inne mener ikke helt det samme....
    Ja... De har en stor katalog, dvs. mye innhold. Eller mao. mange filmer og TV serier. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det anderledes om du sliter med å forstå hva jeg mente.

Du har en mnd. gratis, så du kan jo sjekke selv.
    Tror de som hevder noe annet, mener utvalget er dårlig blandt de aller ferskeste titlene. Det er riktig, Netflix har MYE, men det meste er 2 år gammelt eller eldre. Er du ute etter det aller nyeste blir du nok skuffet. Personelig opplever jeg dette som en fantastisk arkiv tjeneste til en latterlig lav pris. Skal jeg ha det aller ferskeste skaffer jeg det på andre måter.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Ja... De har en stor katalog, dvs. mye innhold. Eller mao. mange filmer og TV serier. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det anderledes om du sliter med å forstå hva jeg mente.

Du har en mnd. gratis, så du kan jo sjekke selv.
    Tror de som hevder noe annet, mener utvalget er dårlig blandt de aller ferskeste titlene. Det er riktig, Netflix har MYE, men det meste er 2 år gammelt eller eldre. Er du ute etter det aller nyeste blir du nok skuffet. Personelig opplever jeg dette som en fantastisk arkiv tjeneste til en latterlig lav pris. Skal jeg ha det aller ferskeste skaffer jeg det på andre måter.
    Jeg skjønte godt hva du mente. Men meg og flere herinne mener at katalogen er alt for tynn. Alt for lite nyere filmer. Mye C og D filmer.
    TV serier er muligens greit nok.

Ostemannen sier forsåvidt ganske riktig at man kanskje ikke skal forvente alt for mye av en ny tjeneste. Joda, men dette er en betalt tjeneste og koker det ned til å se èn B-film 1x mnd til kr 79 fordi utvalget er såpass "skrinnt", da er det kanskje like greit å leie filmen til kr 39 på Apple TV....

Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •