NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 546
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Netflix var dritt i sammelikning jamt over - skal sjekke litt mer i kveld da jeg ikke har brukt Xbox på et halvt år eller så - det har gått i boxee hos meg. Spill har jeg slutta med :wink:
    Dersom du har xboxen satt til 1080p, er det ikke umulig at oppskaleringen fra 720p netflix ikke er så god. Du kan forsøke å sette Xboxen til 720p og la oppskaleringen skje i receiver eller TV. Såfremt du faktisk fikk HD-kvalitet når du streamet. indikator oppe til høyre i bildet.

Hvis du har Boxee, skal du vel ha mulight for å streame netfilx i 1080p via den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ja, jeg er også fornøyd med bilde nå.
    Og helt enig ang. lyd. Det er synd at såpass mange filmer kun har 2 kanals PCM.

Og katalogen må utøkes, snarlig!
    Det finnes en del titler i 5.1 Dolby Digital Plus, men mye er fortsatt i stereo.

Når det gjelder den norske utgaven av Netflix så er den litt utdatert. Det mangler flere nyere titler og seriene som er lagt ut er ikke komplette.

Men det har noe å gjøre med at Netflix er nyetablerte og at det finnes veletablerte aktører her i landet som sitter med gode rettigheter fra før av. Tror ikke at noen av disse ønsker å selge rettighetene sine til Netflix, men ved neste korsvei - når nye rettigheter legges ut til salgs - skal Netflix stille likt med de andre. Da håper jeg at de punger ut og skaffer seg gode rettigheter i fremtiden.

Frem til det skjer så bruker jeg VPN (Unblock Us) og har tilgang til alt Netflix tilbyr - globalt. Man kan velge mellom US, UK, Norge, Danmark, Sverige, Finland, Irland, Brasil, Canada og Mexico. Finner jeg ikke en tittel på den norske utgaven så svitsjer jeg over til den danske. Som f.eks Breaking Bad som ikke finnes hos oss - finner jeg hos danskene. Fire sesonger, altså. Og det er mulig å velge norsk undertekst.

US-versjonen tilbyr så mye mer. Komplette serier og mange nye filmer. UK-versjonen er ikke så verst, heller. Og den kanadiske er glimrende. Det jeg ikke finner av titler på den amerikanske versjonen - finner jeg på den kanadiske.

Blir jeg litt lei av utenlandske filmer og serier så svitsjer jeg tilbake til skandinaviske versjoner av tjenesten. Serier og filmer fra Norge, Danmark og Sverige.

Det er alltid noe å se på. Med Unblock Us er alt mulig. Og jeg elsker Netflix. Er i tillegg glad over at jeg har VT50 med Viera Connect som støtter Netflix. Slipper flere ledd med kabler, enheter, oppskalering ...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Av de boksene som er mest sannsynlig da at man har i norske hjem er da ps3 (for 1080p matriale), eller xbx men som kjent maks 720p.

I tillegg så er det jo de som har invistert i ny tv eller bd spiller i år med smart funksjoner ( bruker samsung tv'n selv siden jeg kobla ut ps3 til fordel av en bd spiller dog jeg tviler på om jeg får dd+ ut av den)

Er forsåvidt spennende og se hvordan nye wii'en blir til slikt.
    Også noen av 2011 bd-spillerne kan streame Netflix i 1080p og DD+ via firmwareoppdatering.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De med SamsungTV'r fra 2011 bør ta en frimware-oppdatering og sjekke SmartHub på nytt. Netflix dukket opp hos meg på min, til tross for at Flatpanels.dk sier noe annet.
    Vesentlig bedre grensesnitt enn på PS3, lettere å velge tekst og lydkvalitet. Ikke noe å si på bildet på det jeg har sett så langt. Katalogen blir større, alt kan ikke finnes fra dag 1. Tror det er nok å se på for de fleste, dessuten er det gratis for alle denne første måneden
    Skal ikke forhåndsannonsere noe, men har en følelse at HBO blir faset inn til fordel for Netflix på min adresse. Film er best på BD, det er subjektivt, følelsesmessig placebobasert bevist!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart kommer det vel netflix innebygd i projektorene og. Kanskje om noen år også støtte for 3D gjennom netflix. Internettstandarden må bare bli litt bedre på bygda først!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Også noen av 2011 bd-spillerne kan streame Netflix i 1080p og DD+ via firmwareoppdatering.
    Jeg sa 2012 siden noen produsenter er kjipe om å oppdatere og jeg var for lat til og sjekke hvilke merker og modeller som støtter hva :-)

I et annet nota, trodde xbox ikke støttet fysisk høyere oppløsning enn 720p eller har de fått støtte for 1080p med en firmware oppdatering ?

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Snart kommer det vel netflix innebygd i projektorene og. Kanskje om noen år også støtte for 3D gjennom netflix. Internettstandarden må bare bli litt bedre på bygda først!
    Ser ikke helt for meg at man bør ha netflix etc i projektorer. Recievere derimot :-)
    Jeg vil også tro det kommer et nytt internet løft for bygde regionene, kobber nettverket som ligger der fra før er snart 100 år gammelt og trenger desperat oppdatering og det gir langt mer vett og legge fiber istedet for kobber.

Worst case scenario så utvides man mobilt bredbånd til det fungerer til tyngre bruk. Dog pris pr MB kan ta noen år og forsvinne men skal ikke så mye mer der enn at en enkel teleoperatør med litt dekning tør ta skrittet og enten gå for flat fast pris eller setter ned prisene så dette blir det naturlige neste skrittet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dersom du har xboxen satt til 1080p, er det ikke umulig at oppskaleringen fra 720p netflix ikke er så god. Du kan forsøke å sette Xboxen til 720p og la oppskaleringen skje i receiver eller TV. Såfremt du faktisk fikk HD-kvalitet når du streamet. indikator oppe til høyre i bildet.

Hvis du har Boxee, skal du vel ha mulight for å streame netfilx i 1080p via den?
    Har ikke noe annet valg en 1080P etter det jeg kan se, men det sto vel og at den har stilt seg inn etter TV. Boxee støtter enn så lenge ikke Netflix - det gjør heller ikke BD spilleren min. Men, jeg vet Xboxen kan levere meget bra bilde og lyd men den takler (taklet i hvertfall) ikke MKV noe Boxee gjør. Dermed er det nok Netflix som er synderen...

Ellers så det litt bedre ut i går - men def ikke en HD kvalitet som kan sammenliknes med BlueRay. De er vel heller ikke mulig da man tross alt skal streame dette over internettet...

Titta litt på Transformers i går og bilder er akseptabel men lyden da mann - semmer stereo på Transformers:roll:

Er som sagt ikke overbevist at dette er no for meg, men så er jeg og kresen - til nå har heller ikke Spotify hekta meg - for dårlig lyd :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    I et annet nota, trodde xbox ikke støttet fysisk høyere oppløsning enn 720p eller har de fått støtte for 1080p med en firmware oppdatering ?

Xbox støtter 1080p ja. Alle med modeller med HDMI i alle fall. Godt mulig at de eldre modellene med komponent-utgang kun støtter 720p og 1080i.

Xbox 360 (USA modell) hadde 1080p på Netflix tidligere. I en oppdatering ble dette tatt bort, og satt ned til 720p. De som ikke har kjørt ny oppdatering har fremdeles 1080p. Snodig valg, men men.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet på 360, og det er veldig lett å bruke og er ganske greit utvalg. Kvaliteten er helt ok.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm enten er det dårlig kvalitet på "planet of the apes" her ellers virker det som lav budsjetts film. Pulp Fiction (BD '94) Space Jam (Netflix '96) ser mye bedre ut, og filmen her er ikke akkurat veldig gammel.. (2001?) Ser litt bedre ut enn en vanlig DVD, men det står X-high som skal være 1080p hos Netflix.

Kjedelig film også... teit!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kommer inn på Netflix i dag? (ATV eller app)

Tror ikke jeg gidder å fornye prøveperioden før de får en fyldigere katalog.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Tror ikke jeg gidder å fornye prøveperioden før de får en fyldigere katalog.
    Samme her. Har US konto, så holder meg til den inntil videre. Netflix har snakket om å utvide katalogen drastisk i 2013 for norske kunder, så eg kommer til å sjekke innom av og til. VPN er eg avhengig av via jobb uansett, så for tiden er us konto billigere og har bedre tilbud for min del

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, jada - hopper på igjen så snart de har et større utvalg.
    Å gå til US konto betyr for min del at jeg må omkonfigurere ATV og sist jeg gjorde det, forsvant hele bildestrømmen min. Ikke gøy

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt for meg, men logget meg på US netflixkonto uten å aktivere VPN først. Fekk opp meldingen "traveling with netflix?" Katalogen blei endret til norsk. hmm...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var elendig utvalg på Netflix. Er jo 90% B-filmer og møl. Lite kvalitetsprodukter.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Synes det var elendig utvalg på Netflix. Er jo 90% B-filmer og møl. Lite kvalitetsprodukter.

Det burde vært noen som tilbød streaming av filmer - som kunne konkurrere med hylla hos utleiekioskene. Flere etterlyser dette, men vil de betale kr 500 eller mer pr måned for et slikt tilbud?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde det ikke trenge å koste. Netflix er jo stort sett gamle filmer og nyere saker ingen har hørt om.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg ganske enig. Satt å bladde gjennom utvalget her en kveld, og fant egentlig ingen filmer jeg hadde lyst til å se eller ikke hadde sett før.

Tviler på at jeg fortsetter abonnementet etter at prøvetiden er ute, med mindre det kommer noen nyheter snart.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg må si meg ganske enig. Satt å bladde gjennom utvalget her en kveld, og fant egentlig ingen filmer jeg hadde lyst til å se eller ikke hadde sett før.

Tviler på at jeg fortsetter abonnementet etter at prøvetiden er ute, med mindre det kommer noen nyheter snart.
    +1

Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •