NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 546
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Nå dukket jaggu Viaplay appen opp på Samsung smart hub også, sunt med konkurranse.
    Frem til i dag har Netflix fungert perfekt. Men da jeg skulle se en film i dag er det noe rart med frame raten. Den er mye lavere enn tidligere og bildet hakker. Det som er rart er at det gjelder bare nye filmer jeg setter på. Alle filmer jeg har sett tidligere har fremdeles perfekt smooth frame rate. Mens alle nye filmer har lav framerate. Utover det er bildet perfekt så det er ikke et båndbredde problem. Noe som har vært borte i dette?

Bruker Viera Cast på en Panasonic BDT500 BD spiller opp mot en PJ Sony HW30.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om Netflix har framerate-matching på noen enheter? På PS3 kjøres alt ut på 60Hz, noe som gjør at det er rimelig uaktuelt å se film med for min del. Trodde ikke det var mulig at en filmtjeneste som dette ikke støtter 24p i 2012...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Er det noen som vet om Netflix har framerate-matching på noen enheter? På PS3 kjøres alt ut på 60Hz, noe som gjør at det er rimelig uaktuelt å se film med for min del. Trodde ikke det var mulig at en filmtjeneste som dette ikke støtter 24p i 2012...
    Det var merkelig, det finnes da alternativ i video settings.

1080p 24Hz Output (HDMI) – On Off Automatic
    "Sets the playback method for content items recorded at 24 Hz"

Men så spørs det hva format det streames i da.

Jeg bruker uansett kun 24p på projektoren, som har utmerket frame interpolation. Jeg orker ikke å se på ren 24p, bare hopping, hakking og uskarp dritt

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det var merkelig, det finnes da alternativ i video settings.

1080p 24Hz Output (HDMI) – On Off Automatic
    "Sets the playback method for content items recorded at 24 Hz"

Men så spørs det hva format det streames i da.

Jeg bruker uansett kun 24p på projektoren, som har utmerket frame interpolation. Jeg orker ikke å se på ren 24p, bare hopping, hakking og uskarp dritt
    Hah, vel, hver sin smak antar jeg. Frame interpolation er helt på trynet i min mening og er ikke en verdig løsning på judder. Men frame interpolation eller ei, det er uansett alltid det beste om avspilleren sender ut ren 24Hz, så får en gjøre hva man vil på displaysiden.

Men nei, på PS3 er det kun Bluray som kjøres ut på 24Hz. Netflix er 60Hz. Mener jeg leste en plass at Roku-boksene som selges i USA kjører 24p med Netflix, hørte også rykter om at det også fungerer på Xbox. Kan noen teste?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Hah, vel, hver sin smak antar jeg. Frame interpolation er helt på trynet i min mening og er ikke en verdig løsning på judder. Men frame interpolation eller ei, det er uansett alltid det beste om avspilleren sender ut ren 24Hz, så får en gjøre hva man vil på displaysiden.

Men nei, på PS3 er det kun Bluray som kjøres ut på 24Hz. Netflix er 60Hz. Mener jeg leste en plass at Roku-boksene som selges i USA kjører 24p med Netflix, hørte også rykter om at det også fungerer på Xbox. Kan noen teste?
    usikker på om Xbox kan tvinges til 24hz, men kan sjekke senere om det ikke er gjort i mellomtiden.

WD TV Live skal visst kunne tvinges til 24Hz, samt støtter DD+

WD TV Live will play back Netflix content in 1080P24 DD+ as long as you force 24p output. You can also force 50p output as well.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Usikker der, men uansett burde vel noe ala unblockus fungere derifra også?

unblockus? :shock:

Uansett:

Er så meget fornøyd med Netflix at det ikke er til å skrive om engang! en solid 9/10 eller "sekser" om du bruker den skalaen.

Sett gjennom en hel sesong av Blue Mountain State, og kvaliteten er så godt som Full HD 1080p, dette er nærmest blu-ray kvalitet! Bedre bilde her enn Transformers, Batman Begins, Shooter og Iron Man, Born Survivor, Top Gear, Planet Earth etc. Space Jam imponerte meg mest, ettersom filmen er fra 1996 og så helt fantastisk ut.

Transformers 1 og Iron Man har ikke jeg sett på en god stund og eier ikke de på blu-ray, men syns ikke kvaliteten var så bra, det ser mer ut som DVD konvertert til Full HD (men dog en bra jobb på oppskalering)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unblock.us

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    unblockus? :shock:
    Unblock-US. Skal vel også være mulig å velge region der også, slik at man får like godt tilgang på USA-innhold og norsk etc.

usikker på om Xbox kan tvinges til 24Hz, men kan sjekke senere om det ikke er gjort i mellomtiden.
    Fikk ikke til å tvinge denne til 24Hz.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, så en WD TV er da sannsynligvis den eneste måten å få 24p fra Netflix i Norge? Har ikke spesielt lyst på enda en mediaboks da jeg allerede har en Popcorn Hour jeg bruker til alt annet og som jeg er svært fornøyd med (perfekt 23,976, 24,000, 25,000, 29,97, 30 FPS-deteksjon... )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en min støtter ikke 24p, men valgmuligheten er tilstede på andre enheter generellt. Så brude vel også vært det på Xboxen hadde det vært en mulighet.

Visse Blu-ray spillere med Netflix burde vel støtte både 24p og DD+?

Panasonic BDT320 f.eks.? Noen som har testet?

Frister mer å fornye BD-en enn å få inn enda en boks.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en min støtter ikke 24p, men valgmuligheten er tilstede på andre enheter generellt. Så brude vel også vært det på Xboxen hadde det vært en mulighet.

Visse Blu-ray spillere med Netflix burde vel støtte både 24p og DD+?

Panasonic BDT320 f.eks.? Noen som har testet?

Frister mer å fornye BD-en enn å få inn enda en boks.

Heldig for deg at Oppo 103 er ute! (og rimelig hvis kjøpt fra US) Netflix støtte av høyeste kvalitet regner jeg med..

Dette minner meg leste denne artikkelen.

Visste dere at en Netflix "spiller" er ikke "bare en netflix spiller". Flatpanels:

Guide: Bedste medieboks til Netflix - FlatpanelsDK

Selv bruker jeg PS3'n til Netflix etter som den av en eller annen grunn er 10 ganger bedre enn PCen min. Pcen min står på 24/7 (er tilkoblet projektor) men alikevel tar jeg tiden til å skru på PS3 og ser gjennom den, fordi kvaliteten er så mye bedre. har en rask PC så er ikke det som er problemet, men mye av innholdet nekter å spille i HD. Filmer blir som VHS opptak.På PS3'en er ALT i FULL HD eller HD i det minste.

Vet ikke hvordan Netflix er på f.eks en blu-ray spiller som Oppo 103 eller en annen media boks.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info så bruker jeg inntil videre WD TV LIVE HD. Og det funker som gull..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg PS3'n til Netflix etter som den av en eller annen grunn er 10 ganger bedre enn PCen min. Pcen min står på 24/7 (er tilkoblet projektor) men alikevel tar jeg tiden til å skru på PS3 og ser gjennom den, fordi kvaliteten er så mye bedre. har en rask PC så er ikke det som er problemet, men mye av innholdet nekter å spille i HD. Filmer blir som VHS opptak.På PS3'en er ALT i FULL HD eller HD i det minste.

Vet ikke hvordan Netflix er på f.eks en blu-ray spiller som Oppo 103 eller en annen media boks.
    Det har seg vel så enkelt at netflix ikke tilgjengelig gjør mesteparten av sitt reelle hd bibliotek, på MAC/PC siden de visstnok er redd for at det skal pirat kopieres, de struper vel også lyden til stereo av de samme grunnene.

Så sånn sett så kan jeg ikke anbefale nettflix på pc om man er interesert i kvalitet.

Av de boksene som er mest sannsynlig da at man har i norske hjem er da ps3 (for 1080p matriale), eller xbx men som kjent maks 720p.

I tillegg så er det jo de som har invistert i ny tv eller bd spiller i år med smart funksjoner ( bruker samsung tv'n selv siden jeg kobla ut ps3 til fordel av en bd spiller dog jeg tviler på om jeg får dd+ ut av den)

Er forsåvidt spennende og se hvordan nye wii'en blir til slikt.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje dette er et dumt spørsmål, men hvordan slår man underteksten helt av på Netflix via PS3? De bruker en horribel farge på underteksten og den er stort sett dårlig oversatt, lurer på om de har folk til å oversette den on-the-fly:P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte jo prøve dette jeg og....

I går koblet jeg min Xbox på Netflix men ble skuffet - dårlig utvalg av filmer og semmer kvalitet. Skjønner ikke at de kan kalle dette HD - på meg ver det stort sett DVD kvalitet. Dessuten er annenhver film kun strereo - helt uaktuelt å se i kino'n.

Sikkert fint for de som vil se film på mobil, brett eller PC - men tror det blir med prøveperioden for min del
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Måtte jo prøve dette jeg og....

I går koblet jeg min Xbox på Netflix men ble skuffet - dårlig utvalg av filmer og semmer kvalitet. Skjønner ikke at de kan kalle dette HD - på meg ver det stort sett DVD kvalitet. Dessuten er annenhver film kun strereo - helt uaktuelt å se i kino'n.

Sikkert fint for de som vil se film på mobil, brett eller PC - men tror det blir med prøveperioden for min del

Jeg tror du må skaffe deg en Netflix boks bedre enn xbox 360 møkk

På PS3 er alt i 1080p FULL HD og 5.1 surround. Både filmer og TV serier!

Gamle filmer fra 90 tallet som er laget for VHS ser bedre ut på Netflix 1080p enn da 1080p remaster på blu-ray i mine øyne.

Jeg sammenlignet Space Jam (1996, Netflix) vs Pulp Fiction (1994) på blu-ray disc og det er vanskelig å si hvem som hadde best kvalitet, begge så helt fantastisk ut!

Nyere filmer a la Transformers, Batman Begins, Iron Man ser ikke fult så bra som blu-ray versjonene, og ikke har lyden god nok til å tilfridstille meg, da jeg krever DTS-HD MA på flere mb/s og ikke 500-600kb/s DD.

Jeg kjenner ikke til Xbox 360 systemet -- men Flatpanels har advart at den støtter kun 720p og ikke 1080p som på PS3.. Så det overrasker meg ikke at du får en dårligere opplevelse. Blu-ray spilleren din virker ganske ny og fin (Philips BDP9600) har ikke den tilgang til Netflix? Den burde kunne støtte Netflix 1080p 5.1 .. Det gjør bl.a. PS3 og Oppo spillere så vidt jeg vet

Prøv den der er på en annen boks du har før du bestemmer deg for å kvitte deg med en service som er fantastisk jævlig bra!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg tror du må skaffe deg en Netflix boks bedre enn xbox 360 møkk

På PS3 er alt i 1080p FULL HD og 5.1 surround. Både filmer og TV serier!

Gamle filmer fra 90 tallet som er laget for VHS ser bedre ut på Netflix 1080p enn da 1080p remaster på blu-ray i mine øyne.

Jeg sammenlignet Space Jam (1996, Netflix) vs Pulp Fiction (1994) på blu-ray disc og det er vanskelig å si hvem som hadde best kvalitet, begge så helt fantastisk ut!

Nyere filmer a la Transformers, Batman Begins, Iron Man ser ikke fult så bra som blu-ray versjonene, og ikke har lyden god nok til å tilfridstille meg, da jeg krever DTS-HD MA på flere mb/s og ikke 500-600kb/s DD.

Jeg kjenner ikke til Xbox 360 systemet -- men Flatpanels har advart at den støtter kun 720p og ikke 1080p som på PS3.. Så det overrasker meg ikke at du får en dårligere opplevelse. Blu-ray spilleren din virker ganske ny og fin (Philips BDP9600) har ikke den tilgang til Netflix? Den burde kunne støtte Netflix 1080p 5.1 .. Det gjør bl.a. PS3 og Oppo spillere så vidt jeg vet

Prøv den der er på en annen boks du har før du bestemmer deg for å kvitte deg med en service som er fantastisk jævlig bra!
    Mulig du har rett, men jeg mener den kjører 1080P og gir meget gode bildet på HD film lastet ned fra ..... Netflix var dritt i sammelikning jamt over - skal sjekke litt mer i kveld da jeg ikke har brukt Xbox på et halvt år eller så - det har gått i boxee hos meg. Spill har jeg slutta med :wink:

Skal ta en sjekk på Blu-ray spilleren - tenkte ikke på den. Synes forøvrig filmutvalget var så som så - slet alvorlig med å finne en film jeg ikke hadde sett og som hadde 5.1 lyd og så ok ut...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hvor god bildekvalitet er på diverse enheter, men på min VT50 (Viera Connect) så gir Netflix meget god lyd- og bildekvalitet. Lurer ofte på om jeg ser på Blu-ray eller Netflix. 8)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik39
    Jeg aner ikke hvor god bildekvalitet er på diverse enheter, men på min VT50 (Viera Connect) så gir Netflix meget god lyd- og bildekvalitet. Lurer ofte på om jeg ser på Blu-ray eller Netflix. 8)

Har ingenting å utsette på bildet jeg heller. Ser meget bra ut på min skjerm.
    Største problemet med Netflix, er den omfattende mangelen på 5.1 lyd. Ser aldri på film i stereo:evil:
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har ingenting å utsette på bildet jeg heller. Ser meget bra ut på min skjerm.
    Største problemet med Netflix, er den omfattende mangelen på 5.1 lyd. Ser aldri på film i stereo:evil:
    Ja, jeg er også fornøyd med bilde nå.
    Og helt enig ang. lyd. Det er synd at såpass mange filmer kun har 2 kanals PCM.

Og katalogen må utøkes, snarlig!

Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •