NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 28 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 546
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har greid å finne ut hvor lang tid det tar før filmer blir tilgjengelig på Netflix?
    F.eks Modig (org.tittel Brave) er ca. ferdig med å gå på norske kinoer nå, hvor lang tid må man vente før den blir tilgjengelig på netflix tro?

Noen som har lest noe eller kjenner til hvordan det er i statene på slikt?

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Noen som har greid å finne ut hvor lang tid det tar før filmer blir tilgjengelig på Netflix?
    F.eks Modig (org.tittel Brave) er ca. ferdig med å gå på norske kinoer nå, hvor lang tid må man vente før den blir tilgjengelig på netflix tro?

Noen som har lest noe eller kjenner til hvordan det er i statene på slikt?
    Jeg tror det er veldig variabelt. F.eks kommer visstnok Warner-filmer raskere på Netflix enn filmer fra andre selskaper.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut hvordan man skal skru tekst av/på på en PS3?

Litt frustrerende å bla i barnekatalogen vis PS3 også, da det ikke fremkommer om det er norsk tale eller ei. Litt vesentlig for vesla hjemme på 5år.

Kvaliteten er for så vidt bra, kvaliteten drar seg ganske raskt opp. Dog litt synd at det 'alltid' begynner på lav kvalitet og bruker 10-50sek på å havne stabilt på HD. Stabil streaming er akilleshelen til slike tjenester, men jeg har vel igrunn mest trua på at det ikke er Netflix's server som henger etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Framerate og panorering

Har ikke fått testet den norske versjonen enda, men har brukt den amerikanske et drøyt år. Har aldri likt PC (Silverlight) versjonen siden all panorering hakker (både på nyere PC og MAC med riktig oppdateringsfrekvens på skjerm). AppleTV sin app er derimot helt topp.

Noen som har erfaring med dette på den norske versjonen, og vet om filmene er i 25fps (PAL) eller bruker de 24/30fps? Bruker de 25fps vil det jo ikke være helt optimalt for PC/MAC da de fleste vanlige monitorer kun kan kjøre 60Hz.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Noen som har funnet ut hvordan man skal skru tekst av/på på en PS3?

Litt frustrerende å bla i barnekatalogen vis PS3 også, da det ikke fremkommer om det er norsk tale eller ei. Litt vesentlig for vesla hjemme på 5år.

Kvaliteten er for så vidt bra, kvaliteten drar seg ganske raskt opp. Dog litt synd at det 'alltid' begynner på lav kvalitet og bruker 10-50sek på å havne stabilt på HD. Stabil streaming er akilleshelen til slike tjenester, men jeg har vel igrunn mest trua på at det ikke er Netflix's server som henger etter.
    Undertekster skiftes/slåes av ved å trykke på subtitles knappen på PS3 fjernkontrollen. Merk at det er ikke alle filmer det går og slå av teksten på.

For å slippe problemet med at det begynner på lav kvalitet er det jo bare og sette på pause i en periode i starten. Trykk på display knappen på PS3 fjernkontrollen så kommer info opp i venstre hjørnet. Display viser også lydformat, undertekster osv.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også kastet meg på Netflix hysteriet, jaggu bra jeg kjøpte ny Samsung tv i sommer, appen fungerer bra den og skjermen er koblet til internett trådløst, overrasket over at det fungerer så bra, ingen tegn til hakking ihvertfall. Sett noen filmer og kvaliteten varierer som flere har vært inne på men ser nå Transformers og det ser bedre ut enn det den gjorde den gangen jeg fikk den på dvd.
    For meg så blir nok dette bare et tillegg til det å leie bluray fra Lovefilm, kvaliteten er jo ikke på bd nivå hverken på lyd eller bilde og utvalget er rimelig begrenset enda, håper det blir bedre utvalg på serier ihvertfall.
    Men førsteintrykket er at dette fungerer bedre enn forventet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferskt problem på min ATV3.

Setter på BBC-serien "Life". Lyden kommer i Dolby Digital og bildet er perfekt. Får til og med opp teksten, men kommentatorsporet er borte.

Tester så på iPaden, og der kommer kommentatorsporet som det skal.

Klarer ikke se hva jeg kan gjøre i innstillingene for å fikse dette.

Noen som har opplevd samme problem, og som har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:

Problemet ligger med 5.1-lyden.

Testa på min PS3, og der kan man velge BÅDE undertekst og lydspor. Valgte stereo på nevnte naturserie, og da var Sir David der med en gang. Men med 5.1, så mangler altså kommentatorsporet.

På Apple TV mangler man muligheten til å velge lydspor inne i netflix-appen (tror jeg, jeg har i alle fall ikke funnet ut hvordan).

Noen andre som har dette problemet som sagt?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd Netflix via PC her?

PS3 Netflix er så mye bedre, kvaliteten blir 'X-high HD' = Full HD 1080p etter noen sekunder, men på PCen kan det ta flere minutter.

Skal se ALT på Ps3'n nå, men problemet er at det er ikke alltid en PS3 ved siden av meg. Filmer blir VHS-kvalitet på Pcen, men NESTEN blu-ray bilde og DVD-lyd på PS3.

En annen ting, flytter til Dubai om litt over en uke, er Netflix tilgjengelig der da? Via PS3 eller PC? Jeg frykter at det ikke går

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    En annen ting, flytter til Dubai om litt over en uke, er Netflix tilgjengelig der da? Via PS3 eller PC? Jeg frykter at det ikke går

Usikker der, men uansett burde vel noe ala unblockus fungere derifra også?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Update:

Testa på min PS3, og der kan man velge BÅDE undertekst og lydspor. Valgte stereo på nevnte naturserie, og da var Sir David der med en gang. Men med 5.1, så mangler altså kommentatorsporet.

På Apple TV mangler man muligheten til å velge lydspor inne i netflix-appen (tror jeg, jeg har i alle fall ikke funnet ut hvordan).

Det er samme problem her, via appen til Samsung smart hub, gjorde da som du og valgte stereo og da kom stemmen gitt.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har fått netflix til å fungere på boxee box?
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Update:

Sitter ikke foran nå, men funker ikke det med å holde inn Meny-knappen under avspilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Sitter ikke foran nå, men funker ikke det med å holde inn Meny-knappen under avspilling?
    Da får man opp undertekstvalg på ATV3 i alle fall.

Jeg testet på min PS3, og der kunne man velge lydformat. Dersom jeg der velger stereo er kommentatorsporet på plass. Men det valget klarer jeg ikke gjøre på min ATV.

Ikke det at jeg ønsker å høre det i stereo, men inntil problemet er løst så må man vel bare bite i det sure eplet.

For min del er det ikke verre enn å starte opp PS3'en, men kjipt dersom ATV'en har begrensninger. Liker veldig godt grensesnittet og funksjonaliteten via den devicen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor ofte de skal legge inn nye filmer, episoder og serier? De sier jo ikke en dritt.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Noen som vet hvor ofte de skal legge inn nye filmer, episoder og serier? De sier jo ikke en dritt.
    Det eneste jeg har lest er at de "snarlig skal øke katalogen", og at den skal "dobles i løpet av et år".

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix var tilgjenglig på min Samsung D8005 igår. Bedre oppbygning av appen enn på PS3, blandt annet forhåndsvalg av lydspor og teksting. Må stort sett velge 5.1, stereo som som default. Burde vært et eget sted man la inn preferanser for slikt.

Litt på siden, men hvordan kan jeg stille kontrast/fargemetning når jeg ser film via smartHub? Får jo ikke opp TV-menyen som man bruker ved innstillinger av alle andre kilder...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem 5.1 lyd

Hei
    Har D8005 men får ikke 5.1 lyd på min denon 1910 når jeg bruker Netflix. Bruker optisk kabel fra tv til denon. Får Dolby D når jeg ser på f.eks. NRK.
    Har sjekket at lydvalg i Netflix står på Dolby Digital PLUS.
    Noen tips???

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Netflix var tilgjenglig på min Samsung D8005 igår. Bedre oppbygning av appen enn på PS3, blandt annet forhåndsvalg av lydspor og teksting. Må stort sett velge 5.1, stereo som som default. Burde vært et eget sted man la inn preferanser for slikt.

Litt på siden, men hvordan kan jeg stille kontrast/fargemetning når jeg ser film via smartHub? Får jo ikke opp TV-menyen som man bruker ved innstillinger av alle andre kilder...
    På min Samsung skjerm kjøpt ny i år trykker jeg bare MENU som på en vanlig tv sending og kan da justere, fungerer ikke det på din altså?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå dukket jaggu Viaplay appen opp på Samsung smart hub også, sunt med konkurranse.

Side 11 av 28 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •