NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 546
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jupp, har som nevnt hatt flaks så langt, så flott tjeneste mens jeg venter på de 12 blueray filmene jeg bestilte på cdon på torsdag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Om du er virkelig interesert i se hva som skjer kan du kjøre noen pings\traceroute kommandoer (netflix.no,se,dk rediregerer til .com) men hvor serverne som viser filmer er hen er et godt spørsmål.. :\ (og det er neppe samme servern for alle filmer, så du kan ha ruouting problemer til noen og ikke andre)
    Testet litt i går, pga. problemer.
    Seattle ser ut til å være et mulig sted. Kan vel stemme hvis det er riktig hvis de bruker Amazons' nett. De har hovedkontoret der. Netflix har hovedkontoret i California.

Visual Trace Route Tool - Find, Track, and Map the Route to an IP Address

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    På min Panasonic VT50 så blir SD sendinger bra og HD er kjempe bra. Ikke like bra som en fysisk bluray plate selvfølgelig.

Men om en tror en får like bra HD bilde via en komprimert feed som en bluray plate så lever en i drømme land altså. Da har noen funnet opp en komprimerings teknikk fra en annen verden....
    .

Nei, og det vil nok merkes bedre på et stort lerret, enn på en 50-60" TV. Men bildet er meget tilfredsstillende hos meg iallefall, og noen sammenligninger med DVD er bare tull. Da er det andre begrensninger inne i bildet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe veldig galt med Netflix nå, flere og flere titler forsvinner. De kan umulig ha forhandlet seg frem til rettigheter i kun ett par dager. TV-serien Boss er ett eksempel, håper den er fjernet pga problemer med lyd e.l og ikke fordi rettighetene er borte alt.

Står Obs! ved flere titler, men ingen mer informasjon. På den amerikanske versjonen står det jo i det minste når titler går ut 14. - 30. dager i forveien.

Prøvd å sende en twitter til @netflixhelps for å høre om de har noe info, forrige gang svarte de ganske raskt. Spurte da om instant queue funksjonen ville komme hit og de hadde ikke noe info om det men skulle ta det videre. Kan ikke skjønne hvorfor de ikke vil gi oss en kø funksjon.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Nei, og det vil nok merkes bedre på et stort lerret, enn på en 50-60" TV. Men bildet er meget tilfredsstillende hos meg iallefall, og noen sammenligninger med DVD er bare tull. Da er det andre begrensninger inne i bildet.
    Ja og jeg ser ikke på dette som projektor mat heller selv om jeg har en så billig pj.

og største kunde gruppen for netflix er jo ikke vårs AV nerder som veit nøyaktig forskjell på dolby digital + og DTS, eller geekene som veit forskjellen på en routa protokoll og en routing protokoll.

Det så enkelt satt at dette er en tjeneste for søstera mi som knapt ser forskjell på dvd og blueray, og får nå en tjeneste som for de med nye tv'er er like lett og bruke som tekst tv.

Må og innrømme søkefunksjonen har en merkelig oppførsel, virker som den gir forskjellig resultat etter som hvilken kategori man er på 0.o

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har kjørt Netflix ifra Usa på et 90" lerret i nesten 1år og bilde var bra der også, nå kjører jeg det på en 65" tv som får frem svakheter og styrker i kilden mye bedre og er fortsatt fornøyd

Bare å vente å se hvordan HBO Nordic blir nå, er veldig spent på hvordan utvalget blir det slik!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nog bara inse att det inte blir bättre. Stream via itunes (genom appletv) ser i alla fall ut som hd hos mig på mitt lerret.

En sak som är bra är att om man har ett amerikanskt konto så fungerar det på det nordiska också. Då borde ert nordiska konto också fungera på Netflix usa med en vpn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om tilgang til amerikansk Netflix på Samsungs SmartHub har det vært snakket en del om tidligere og kanskje blir dette mye repetisjon men synes det bør nevnes.

Har en E-Serie TV(landoppsett norsk i HUB)og fikk installert Netflix automatisk ved lansering og dermed norsk utvalg.
    De som har D-Serien har ennå ikke fått Netflix men det ser ut til at de får den rimelig snart(det sies at det kreves en ny firmware-versjon før Netflix-appen blir installert).
    P.t. er eneste mulighet for D-Serien er å endre land til USA i SamsunHub for å få installert Netflix-appen. Da blir hele hub'en "amerikansk oppsett" og bl.a. Viasat app blir ikke installert.

Men når D-Serien får ny firmware og Netflix app kan en raskt skifte mellom norsk og amerikansk Netflix slik jeg nå kan på E-Serien.
    Ved å gå inn på nettverksoppsett på tv og endre DNS til en DNS tilhørende unblock.us eller lignende.
    Det tar 30 sek. å endre DNS og en kan da switche mellom norsk og amerikansk Netflix ganske så raskt i stedet for å endre land-oppsett i Hub, noe som er mer tidkrevende og endrer oppsettet i hub'en. Ved å endre bare DNS beholder en oppsettet i hub og bl.a. Viasat vil fremdeles være der.

Det samme kan selvfølgelig gjøres på pc,mobil, tab etc. Dermed kan en ha norsk Netflix på en enhet og amerikansk på en annen.(Maks 2 samtidige som streamer pr. Netflix-konto)

Unblock-us.com er en betalbar tjeneste men kan prøves fritt i en uke.

Er det noen gratis-varianter lik unblock-us som er like bra?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok nettopp i bruk Netflix men finner ikke engelsk tekst?

Siden jeg sliter med litt nedsatt hørsel bruker jeg alltid undertekster, men jeg gidder ikke norsk tekst til engelskspråklige filmer eller serier.

Det er jo håpløst hvis et amerikansk selskap ikke klarer å tilby engelsk tekst til amerikanske filmer de formidler. Hvis dette er tilfelle må jeg vel fortsette med NewsBin og litt kjøpefilmer fra play.com

PS. Nå fant jeg etter mye leting noen få filmer med engelsk tekst, men det burde jo selvfølgelig vært standard.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp vært hjemom og sjekka hvordan det fungerer hos meg som ikke har en "smart" tv... Har en Samsung E535 60"... Men har lenge hatt en WD live, nyeste generasjon som jeg har brukt til å mate tv'en med fillmer og serier osv... En slik WD koster jo under 700.-

Det funker som gull... Var bare å logge seg på, og vips så var en online Prøvespilte ett par-tre filmer, og bildet ble rett så bra. Og receiveren informerte om at her kom det lyd i DD+

Bor hjemme hos madammen for tida, men måtte bare innom og sjekke. Har hittil ikke brukt annet enn pc og nettbrett.. Men nå, blir det innkjøp av en eller to Wd Live's til ja...

Innholdsmessig, så var det faktisk fyldigere enn forventet. Vi visste jo på forhånd at det aller nyeste materialet ikke kom til å være der... Til kr 79.- pr. mnd så er iallefall jeg strålende fornøyd

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en episode av Top Gear i HD og er strålende fornøyd! Netflix er genialt! På tide at Norge har fått det her, USA har opplevd dette i hva.. 2-3 år nå?

Har ikke betalt noen ting enda, bare tok gratis prøve måned, men 79 kroner i måneden er så lite at til og med en arbeidsledig student som meg har råd til det.. Bare jeg dropper en kebab i måneden.

Kvaliteten var så å si så godt som HD-kanaler, og siden jeg ikke har en HDTV (eller jo, men det er en møkka Toshiba LCD 32" fra 2005 i stua), men en mellompriset projektor så er det stor overgang fra disse stream nettsidene som er gratis.

Her ikke sjekket noen filmer, men jeg tviler på at kvaliteten som den er (720p/1080i komprimert + grei stereo lyd) er godt nok for meg.. Her skal det kun spilles blu-ray 1080p og DTS HD 8-)

Skal se litt på Spartacus nå, startet kun å se intro scenen før jeg kom hit for å skrive, men dæven det var godt å se denne serien i "ekte" HD-kvalitet!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

variasjon i kvalitet

Hei!

Andre som opplever at når ein ser ein film eller noe på netflix,så varierer kvaliteten under filmen? På ps 3en so kan kvaliteten gå fra meget bra (high hd til low hd eller medium sd).Kan sjekke dette ved å trykke inn select knappem.Utrolig irriterende.Enkelte filmer er ganske grei kvalitet på.Men skifter plutselig til vhs kvalitet.

Synest også at ps3en hadde litt bedre bildekvalitet enn pcen.Synest dette var litt rart da eg har ganske ny og kraftig pc.

Bruker trådløst nett.Telenos superbredbånd på ca 17-25 mbps.Og ekstra kraftig ruter fra asus.nv66 dark knight eller noe i den dur...

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange filmer og serier er ikke tilgjengelig i HD på PC, dette ser du under informasjon om streaming detaljer på høyre side. "Tilgjengelig i HD på TV-en din" tilsier at man ikke får HD på PC, eksempel fra Jackass: Number Two mens The Walking Dead har "Tilgjengelig i HD" og er også tilgjengelig i HD på PC.

Er også sånn i USA, tror det kommer av bransjen er redd for kopiering e.l, samme gjelder blant annet utleie selskaper som Vudu som også tilbyr HD på dedikerte bokser, TV'er o.l men ikke PC og nettbrett.

Fikk kontaktet Netflix kundeservice og serien Boss var tatt ned for å fikse 5.1 problemene og skulle komme tilbake snarest mulig.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Andre som opplever at når ein ser ein film eller noe på netflix,så varierer kvaliteten under filmen? På ps 3en so kan kvaliteten gå fra meget bra (high hd til low hd eller medium sd).Kan sjekke dette ved å trykke inn select knappem.Utrolig irriterende.Enkelte filmer er ganske grei kvalitet på.Men skifter plutselig til vhs kvalitet.

Synest også at ps3en hadde litt bedre bildekvalitet enn pcen.Synest dette var litt rart da eg har ganske ny og kraftig pc.

Bruker trådløst nett.Telenos superbredbånd på ca 17-25 mbps.Og ekstra kraftig ruter fra asus.nv66 dark knight eller noe i den dur...
    Dette har nok lite med pc'n og nettverket ditt generelt og gjøre, og heller eventuell intern rutinga til telenor, som forøvrig har 'prøvd' og få 'spesial avtale' med netflix. Og når telenor sier prøve i en slik sammenheng sier jeg utpressing. Klag til telenor, du er kunden dem's og de har sånn sett ikke noe med hva du bruker linja di til.

Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Fikk kontaktet Netflix kundeservice og serien Boss var tatt ned for å fikse 5.1 problemene og skulle komme tilbake snarest mulig.
    At de jobber med og rette 5.1 til Boss og den skal komme tilbake igjen høres nesten overaskende positivt ut

Som bemerket noen poster siden så er jo en del av filmene\seriene merket med " OBS! " jeg har ikke funnet noen ren beskrivelse av hva dette betyr men jeg har en liten teori om at dette har med mangel av alders anbefalning, siden alle som ikke har OBS merket har en alders betegnelse på samme stedet i steden for, dette er dog bare hva jeg 'tror' så kan selvsagt være langt på bærtur.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ganske fornøyd

Etter jeg fant ut åssen jeg aktiverte "høy kvalitet" inne på netflix kontoen, og logget på med bluray spilleren så ble det bra, til å begynne med så det ut som dårlig youtube.

Det eneste problemet jeg irriterer meg over er at bluray spilleren sender i 50hz og det passer ikke helt og gjør at bildet "napper" jeg har testet med pc og der glir det mye bedre (60hz)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble Taken sett i går, og Supersixe me i dag, kona og jeg er godt fornøyd med kvaliteten så langt, og tror at det skal bli ålreit å utforske netflix norge utvalget frem til jul.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, så nettop på "Planet Earth" i HD på Netflix. Utrolig bra kvalitet!! Har aldri sett dokumentar programm som det i HD på et så stort bilde før. Helt fantastisk. Var ikke verst å se på Bear Grylls i "Born Survivor" HD heller

Har sett gjennom halve filmen "Space Jam" som jeg husker å ha sett fra barn dommen på pappa sin kino i LaserDisc format. Kan ikke huske at bildet var så bra for å si det sånn 8)

Er det bare meg eller er Netflix best på Playstation forresten?

På PC merker jeg at det er "stress" å få HD til å funke. Det står buffering HD eller "not playing in HD" selvom jeg har trykket "allow HD". Jeg klarte til slutt å få Top Gear, Spartacus og B.S. i HD på PCen, men prøvde flere filmer og da ble det bare VHS kvalitet.

På PS3 ble Space Jam kvaliteten så godt som Pulp Fiction på blu-ray. Utrolig med andre ord!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meldte meg nettop inn i Netflix nå, gleder meg til å prøve
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett noen filmer og litt TV-serier via PS3 så må jeg si jeg er positivt overasket over kvaliteten. Ser på 92" lerret, og har kun testet HD-materiale. Oppløsningen er ganske bra. Det er mye mer detaljer i bildet enn det jeg har sett fra selv den beste DVD. Problemet billedmessig er mest på fargesiden for min del. Mye skyggedetaljer som mangler.

Har tittet en del på eldre filmer, og har sammenliknet disse med Blu-ray i de tilfellene hvor jeg har filmen på BD. Store mangler på lydsiden, men det fungerer stort sett "bra nok" for meg. På billedsiden så lurer jeg på hvor de får masterne sine fra. Det virket som forskjellene var av en slik art at de ikke kunne skyldes komprimering. Forskjellene var minst på lavbudsjetttitler hvor den tekniske kvaliteten i utgangspunktet ikke er på topp.

Vil påstå at HD-sendingene jeg får fra Canal Digital på kabel er klart bedre billedmessig.

Får se hvor mye jeg bruker tjeneste ut året. På anbefales-listen min, så hadde jeg ca 30% av titlene Netflix anbefalte på Blu-ray fra før. Blir nok mest til at jeg ser titler som ikke er tilgjengelige på Blu-ray, samt enkelte TV-serier og dokumentarer.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms
    Etter å ha sett noen filmer og litt TV-serier via PS3 så må jeg si jeg er positivt overasket over kvaliteten. Ser på 92" lerret, og har kun testet HD-materiale. Oppløsningen er ganske bra. Det er mye mer detaljer i bildet enn det jeg har sett fra selv den beste DVD. Problemet billedmessig er mest på fargesiden for min del. Mye skyggedetaljer som mangler.

Har tittet en del på eldre filmer, og har sammenliknet disse med Blu-ray i de tilfellene hvor jeg har filmen på BD. Store mangler på lydsiden, men det fungerer stort sett "bra nok" for meg. På billedsiden så lurer jeg på hvor de får masterne sine fra. Det virket som forskjellene var av en slik art at de ikke kunne skyldes komprimering. Forskjellene var minst på lavbudsjetttitler hvor den tekniske kvaliteten i utgangspunktet ikke er på topp.

Vil påstå at HD-sendingene jeg får fra Canal Digital på kabel er klart bedre billedmessig.

Får se hvor mye jeg bruker tjeneste ut året. På anbefales-listen min, så hadde jeg ca 30% av titlene Netflix anbefalte på Blu-ray fra før. Blir nok mest til at jeg ser titler som ikke er tilgjengelige på Blu-ray, samt enkelte TV-serier og dokumentarer.

Etter å ha sett på en del TV-programmer/serier vil jeg påstå at kvaliteten der er like bra som alle HD-kanaler som jeg selv har sett.

Kvaliteten på HD film virker som komprimert full HD, altså 1920x1080p men med litt artifakter i bildet og savner veldig mye skygge detaljer, men ellers er det så godt som blu-ray. Ellers er lyden helt topp også, men ikke riktig DTS-HD nivå, men Dolby Digital Plus 5.1 er ikke så ille da 8)

Positivt overrasket over Netflix... trodde virkelig ikke det var så bra

Har Batman Begins på både DVD og blu-ray, så jeg fikk sammenligne Netflix kvalitet vs både DVD og BD direkte... På en skala fra 1 til 10 hvor DVD er 1 og BD er 10 så ligger filmen på en god 7, kanskje 8. Hadde mørke scener bare vært renere og skygge detaljene ikke forsvunnet

Lyden er på nivå med DVDen.

Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •