Bilde mangler Pioneer LX75/LX55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde mangler Pioneer LX75/LX55

Hei, jeg trenger litt hjelp med å få bilde på lerretet. For en liten tid tilbake kjøpte jeg meg Pioneer Sc-LX75 og LX55 BD-spiller. Problemet er at jeg får ikke bilde med de koblingene jeg har gjort (se bilde). Lyd får jeg.

Hvis jeg skal ha bilde må jeg koble til via "Video Out" på BD og "Video In" på receiver, men da må jeg velge Video på receiver. Da får jeg bilde. Men kan ikke bruke de nye lydformatene så jeg må koble til analogt for å få lyd.

Forresten så har jeg har en gammel panasonic projektor (ikke hdmi)

Har lest veiledningen, men det er ett eller annet jeg ikke ser, så da lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg videre på veien?

Da får jeg håpe at jeg har forklart meg rimelig forstålig

På forhånd, tusen takk for hjelpen

Lars

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sett BD spiller oppløsning ut til 576
    (din manual side 33)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret ditt Hygen. Det hjalp dessverre ikke.

Jeg får fint lyd når jeg kobler enhetene sammen, det lyder knallbra. Men det var dette med bilde da.
    Enklere forklart, så er spørsmålet mitt:

Det jeg lurer på er om man kan overføre lyd og bilde fra bluray til receiver med hdmi,for så å kjøre bilde ut igjen til projektor med komponent kabel?

Jeg får opp OSD på lerret og kan gjøre diverse innstillinger på receiver, men der stopper det, bilde fra bd spiller vil ikke vises.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aphelion
    Takk for svaret ditt Hygen. Det hjalp dessverre ikke.

Jeg får fint lyd når jeg kobler enhetene sammen, det lyder knallbra. Men det var dette med bilde da.
    Enklere forklart, så er spørsmålet mitt:

Det jeg lurer på er om man kan overføre lyd og bilde fra bluray til receiver med hdmi,for så å kjøre bilde ut igjen til projektor med komponent kabel?

Jeg får opp OSD på lerret og kan gjøre diverse innstillinger på receiver, men der stopper det, bilde fra bd spiller vil ikke vises.
    Dette er nok ikke støttet i receiveren din, mener det står i Pioneer manualen på forrige modell at den ikke konverterer fra hdmi til analoge signaler. Andre veien derimot går fint. Hvis du har en gammel projektor som ikke har hdmi, så ville jeg nok byttet den ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •