Darbeevision Darbee Darblet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 235
    Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Darbeevision Darbee Darblet

Noen som har prøvd denne her? Er den vert penga?

AVshop.no / darbeevision Darbee Darblet Videoprosessor

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden går Gorm god for kvaliteten:

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Reality creation er bedre på VW1000 fordi den også oppskalerer til 4K. På HW30 skal du ikke se bort i fra at Darblet kan gjøre en vel så god jobb som nevnte funksjon gjør på HW50.

Har testet Darbee Darblet på HW30, og den tryller frem et veldig mye skarpere bilde. Bedre "glans" i blanke objekter, mye bedre detaljskarphet, og mye bedre kontrast i detaljene. Så lenge man holder seg under 46-49% effekt, introduserer den heller ikke støy ala edge-enhancement

Kan ikke annet enn å anbefale Darblet til alle som ønsker en mirakelkur hva bildeskarphet angår. Denne "boksen" er vel verd pengene.
    Gorm stoler jeg solid på her og har allerede bestillt en selv til min HW30. Dette blir spennede! 8)

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller en selv. Gorm er jo alltid til og stole på. Har også lest et par review, og det ser ut som at denne vidunder boksen faktisk gjør det den lover.
    En annen ting som også veier tungt for meg er at det er plug and play. Eneste man visstnok trenger gjøre er å stille ned effekten da den står på 100% fra fabrikk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en jeg også. Designet var ikke akkurat toppklasse men så lenge den leverer topp på andre områder så har ikke det så mye å si.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja virker jo som den holder mål til projektor bruk, men hvordan vill utslaget vere på "vanlig" 1080p tv tor dere? forskjellen er kansje mindre der?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å leser en Darbee tråd her: Darbee vision darblet ,har lest en del, blir nok å legge inn en bestilling iløpet av dagen. Burde være en god oppgradering på min middelmådige TW3200, når andre med mye mer high-end projektorer skryter produktet opp i skyene. Blir spennende å se.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet tråden fra audio til videokategorien

At Darblet fungerer er det lite tvil om. Er ikke for ingen ting at vi som har hatt dem en stund alle har stått på venteliste for å få tak i en. Jeg fikk til sist tak i min i en fransk AV nettbutikk. I USA var det 6 uker ventetid. Ikke så rart kanskje, om man leser tilbakemeldingene på AVSforum.com.
    Har prøvd min på forskjellige projektorer og TV-apparater. Uansett fremviser, så har jeg bare hatt positive opplevelser. Beste resultatet oppnår jeg mellom CD-dekoderen og TV-apparatet. Det er bare det at jeg er blitt avhengig av den i hjemmekinoen, så da er det vel bare å krype til korset å skaffe sag en til :?
    Heldigvis er de i alle fall blitt lettere tilgjengelig, etter at produksjonen tydeligvis er "gearet opp noen hakk".

edit
    PS: Det er lett å se forskjellen "boksen" tryller frem, for den har flere demo-modus der bildet kan deles (med og uten prosessering). I tillegg kan man switche av og på via fjernkontrollen, uten noe form for delay
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Darbee Darblet for en tid tilbake fra en amerikansk nettbutikk og bruker den sammen med en Sony VPL-HW20.
    Har tidligere vært veldig skeptisk til å manipulere bildesignalene, men etter å ha lest alle de positive tilbakemeldingene på avsforum måtte jeg bare prøve selv. Er meget fornøyd med prosesseringen denne boksen gjør. Er utrolig hvor mye mer detaljer den klarer å trylle frem uten at det den tilfører noe støy og andre ulumskheter. Denne boksen blir helt klart stående i hjemmekinoen.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne sammen med Sony VW1000 og selv på denne som har Reality Creation gjør Darbee noe ekstra med bildet som gjør at jeg kommer til å fortsette å ha den koblet til. Jeg har hatt den i noen uker og importerte den fra USA og den er definitivt verdt prisen AVShop skal ha for den!

Det man må passe på med denne boksen er å ikke stille den for høyt for da blir det ikke bra, på VW1000 holder det med ca 40%.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å introdusere en slik i kjeden, hva skjer da med kalibreringen av projektoren? Må den gjøres på ny?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ved å introdusere en slik i kjeden, hva skjer da med kalibreringen av projektoren? Må den gjøres på ny?
    Nei, det trengs ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes spennende ut men hva gjør den rent teknisk?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det hørtes spennende ut men hva gjør den rent teknisk?
    Du kan sjekke ut denne youtube snutten: CES 2012: The Darblet's Amazing Impact On HDMI-Based Video - YouTube og lese denne testen: Darbee Visual Presence Darblet Video Enhancer | Home Theater Forklarte det ganske så greit for meg, ble iallefall til at jeg har bestilt en for å teste selv.:wink:

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forandrer den noe på kontrast\lystyrke eller gjelder det bare skarphet i bilde? Høres jo spennende ut hviss den hjelper på vanlige tv-apperater også. Kobler man da boksen mellom tv og reciver slik att den fungerer på alle kilder da eller?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så gjør den ingenting med kontrast, farger osv., men tydelig gjør de detaljer som er i kildematerialet slik at bilde fremstår klarere. Dvs at den har best effekt på HD-materiale som har mye detaljer, og mindre effekt på SD som ikke er så detaljert i utgangspunktet. Dette er pga at darbleten ikke legger til detaljer/info, men rett og slett bare gjør dem mere tydelige.

Kanskje ikke så godt forklart, men det slik jeg har forstått det etter å lest rundt på nettet i ett par dager nå. Noen må gjerne korrigere meg vist jeg er helt på jordet..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Forandrer den noe på kontrast\lystyrke eller gjelder det bare skarphet i bilde? Høres jo spennende ut hviss den hjelper på vanlige tv-apperater også. Kobler man da boksen mellom tv og reciver slik att den fungerer på alle kilder da eller?
    Kobles inn i kjeden rett før fremviser ja. Den endrer ingen parametre som påvirker kalibrering.
    For de som er kjent med jobbing i photoshop, så kan vi vel sammenlikne Darbelet med det å ha funnet det perfekte sharpness-filteret. Bare at det også fungerer på levende bilder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette produktet blir en stor suksess. Jeg skjønner jeg må ha to av dem etterhvert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg tror dette produktet blir en stor suksess. Jeg skjønner jeg må ha to av dem etterhvert.
    +1, i den betydning at jeg trenger 3 stykker :-). Når det er sagt, liker jeg ikke at en ikke kan oppgradere firmware selv. Og jeg kunne tenkt meg mer enn én inngang, da jeg ikke har en HDMI-hub (receiver) i loftstuen, men tre forskjellige kilder der. Og jeg synes heller ikke det jeg så på YouTube-videoen er meget overbevisende. Men basert på uttalelser fra en del flinke bilde-folk nedenfor, har jeg stor tro på dette produktet :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man då har en receiver fullproppad med källor (tuner, apple tv, Bluray, PS3) och allt annat, och kör receiver i "through" låter ju denna som en bra uppgradering.
    Ser dock att det är halva priset i staterna. Skall dit snart så plockar nog med en.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    +1.

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •