Darbeevision Darbee Darblet - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 235
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har det noe å si om man har Plasma,LCD,Led-tv eller Projektor for å utnytte egenskapene til denne prosessoren?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større skjerm = lettere å se fordelene til Darbee.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ga tvn mitt nytt livmen over 30% synst eg blir for mye,så conair hinn dagen og i begynnelsen der båten kommer inn synst eg det ble for mye hvit i linene på båten da var den på 45% noen andre som synst den blir litt fake aktig hvis man skrur den for mye opp?

PS:testet A Lonely Place To Die og fjell scenen der virker jævligt skarpe på 45%30 virker ganske mye bedre
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må bare utrykke min umiddelbare begeistring for denne lille boksen
    PS. dette er samme boksen som cb_600 syntes ga lite synbar effekt i sitt system, så det er tydelig at det har mye å si hvordan en selv vurderer bildekvalitet. (tusen takk for handel cb__600 8) )
    Godt å høre at darbleten ga deg valuta for pengene. Og selv takk for en rask og god handel. :-D

Må bare presiser at jeg hadde ingen problemer med å se at darbleten faktisk gjorde noe med bilde. Og ved å pause enkelte scener kunne jeg få fram en meget god effekt som imponerte. Men denne positive effekten ble for inkonsekvent for å kunne gi meg følelsen av darbleten var vært pengene. Er jo så mye annet man kan bruke penger på i HiFi sammenheng.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kunne jo vært av interesse å vite hvilke forventninger du egentlig hadde? Om du trodde det var en magiboks som lagde gull av all gråstein, så kan jeg jo forstå at du er skuffet.
    Har man imidlertid et tilnærmet optimalt kino-oppsett fra før, så setter etter min mening Darblet prikken over i-en. Etter min mening, bedømt ut i fra mitt oppsett, så må en være blind om en ikke opplever en drastisk endring med denne "boksen". Ønsker enhver som er nysgjerrig på utforske den påstanden velkommen til å ta en titt her hjemme.

Og bare så det er sagt, jeg hverken selger eller tjener en eneste krone på å skryte av dette produktet. Kjøpte som sagt min fra en fransk nettbutikk, til en pris langt over det den tilbys for her i landet nå :-?
    Gorm,jeg har en LG 60PZ950W som du har kalibrert,og så har jeg en darbeevision
    på vei i posten.Tror du jeg vil få noe utbytte av den boksen:-?Er kanskje et
    dumt spørsmål,men jeg spør nå like vel
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Darbee i posten igår,var spent på denne boksen så koblet
    opp så fort jeg fikk mulighet.

Det jeg oppdaget etter litt trykking,pause bilde og mysing var at ting med mange små detaljer kommer bedre frem,spesielt ting som skjer i bakgrunn av bildet.
    Jeg opplevde en bedre dybdefølelse,kan vel kalles en 3D effekt.
    Jeg testet forskjellige blu ray filmer,Dark Knight,Cars,Iron Man + noen dvd.
    På dvd virket det som om full pop ga de beste bilde,dette ble dog testet kjapt før det var legge tid.
    Skal leke litt mere med Darbee i helga.

Adapteren som følger med syns jeg virket litt jalla,så denne blir nok byttet ut kjapt.

Noen som har tips til scener der man ser "stor" forskjell??
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også min i posten for 3-4 dager siden.
    Må kjøpe meg et par nye HDMI kabler og koble den opp senere i dag.
    Har det noe å si med kvaliteten på kablene via denne boksen så lenge det er et digitalt signal? Det er kun snakk om 1,5-2m.

Vil nødig starte en Kabeldiskusjon da.. :wink:

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Fikk også min i posten for 3-4 dager siden.
    Må kjøpe meg et par nye HDMI kabler og koble den opp senere i dag.
    Har det noe å si med kvaliteten på kablene via denne boksen så lenge det er et digitalt signal? Det er kun snakk om 1,5-2m.

Vil nødig starte en Kabeldiskusjon da.. :wink:
    Bruker en lett blanding av hdmi kabler fra clas Ohlson,dreamscreen og elkjøp.
    Fungerer helt greit. Problemet mitt er at jeg ikke finner hdmi kabler som er korte nok,stort sett bare 1-1,5m dem jeg har. skulle hatt kortere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffelse.

Selges for 2.200 + frakt .
    Testet i 10 minutter.

Send PM

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet på hva?
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46-49

Hvordan stiller man den inn på 46-49% ? Får bare til å stille 5% på hvert klikk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn i menyen og endre på en av innstillingene, men jeg husker ikke hva det heter og sitter ikke med tilgang til Darbee akkurat nå. Men det er ikke mange valgmuligheter i menyen så det er ikke så vanskelig...
    Mvh Andreas

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffelse.

Selges for 2.200 + frakt .
    Testet i 10 minutter.

Send PM
    Hva var det som var en skuffelse:-? og hva testet du den på?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet den på min Samsung 55" led 6 serien.
    For projektorfolket så er kanskje denne mer nyttig, men på en vanlig tv, helt bortkastet.
    Kjenner jeg blir skuffet når så mange hauser opp denne boksen med enestående superlativer. Man ser jo nesten ikke forskjell.
    "Markante forbedringer, wow, 3D effekt..."
    Bare sprøyt hos meg ihvertfall.

Objektivt sett så er dette bortkasta penger, men noen blir av og til veldig subjektive når de har kjøpt ett produkt for å rettferdiggjøre bruken av 2.500,- på tull.

Dette er min erfaring på min tv og mine meninger.
    Kan godt være at denne er bedre på projektor.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en slik i området Ski/Langhus som jeg kunne testet på Sony VPL HW30?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For projektorfolket så er kanskje denne mer nyttig, men på en vanlig tv, helt bortkastet.
    Kjenner jeg blir skuffet når så mange hauser opp denne boksen med enestående superlativer. Man ser jo nesten ikke forskjell.

Objektivt sett så er dette bortkasta penger, men noen blir av og til veldig subjektive når de har kjøpt ett produkt for å rettferdiggjøre bruken av 2.500,- på tull.

Denne boksen fungerer veldig bra på projektorer og til og med på Sony VW1000 med 4K oppskalering og Reality Creation så å avvise at den ikke gjør noen ting er tull. Men som jeg har skrevet tidligere i tråden så er det lettere å se det på store skjermer og projektorer med lerret. Jeg har også testet den på Pamasonic 65" VT30 0g der var selvfølglig effekten mindre enn på 100+ lerret. Og jeg må ikke rettferdiggjøre et kjøp på 2500,- da jeg syns denne boksen er mer enn verdt pengene, men selvfølgelig mer på projektor enn TV.

Men at du ikke ser noen forbedring i 2500,- klassen er selvfølgelig helt lov og håper du får solgt den uten for stort tap.:-D
    Mvh Andreas

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Først, synes det på mange måter er godt å lese at det er flere en bare meg som som ikke synes at Darbee er et helt fantastisk produkt. Da er jeg ikke helt blind, eller i bestefall trangsynt.

Når det er sagt, så tror jeg ikke at alle andre som har kjøpt en Darbee ikke opplever god effekt. Tvertimot så jeg helt sikker på at dem har en effekt av Darbleten som dem faktisk er fornøyd med, og at dem føler at den er vært pengene.

Jeg fikk effekten godt frem på mitt 106" lerret, ikke så mye på 50" TVen, men effekten er der, så reint tull er det ikke. Men når effekten blir så inkonsekvent og lite til stede som jeg opplevde den, blir det rett og slett ikke hvert pengen etter min mening.

Det at produktet skal kunne gi en tilnærmet 3D-effekt/følelse kan jeg godt hive meg på å si at det er tull. Darbee tilfører ikke så mye dybde, så blind eller trangsynt er jeg ikke. :shock:

Uansett, lykke til med salget Tigerberget, regner med at det ikke skal bli noe problem for deg å få solgt. Er mange som ønsker seg en Darblet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Jeg fikk effekten godt frem på mitt 106" lerret, ikke så mye på 50" TVen, men effekten er der, så reint tull er det ikke. Men når effekten blir så inkonsekvent og lite til stede som jeg opplevde den, blir det rett og slett ikke hvert pengen etter min mening.

Det at produktet skal kunne gi en tilnærmet 3D-effekt/følelse kan jeg godt hive meg på å si at det er tull. Darbee tilfører ikke så mye dybde, så blind eller trangsynt er jeg ikke.
    Som du sier er effekten der,så det får bli opp til den enkelte om den er verdt pengene. Jeg kjøpte min brukt på avtorget,så til prisen er jeg fornøyd.
    Jeg var en av dem som nevnte 3D effekt,dette er et litt dårlig ordvalg siden den ikke tilføyer så mye dybde.
    Darbee ga bra effekt på 108" lerrete i kjelleren,heller lite på min 52"Lg tv i stuen.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Darblet rett før jul for å bruke sammen med projektor/95" lerret. Der syns jeg den gir en god effekt, uten at jeg har fått testet på så veldig mye materiale enda. Det er ingen revolusjon, men en fin forbedring av bildet.

Jo bedre kilde, jo bedre effekt syns jeg hittil. Har den for øyeblikket på Hi-Def 45%.

Testet den også på 40" LCD TV, og måtte skru opp effekten temmelig mye før jeg så noe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wireless

Kan jeg bruke den på wireless projektor? Eller må jeg koble til hdmi for å få det til?

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •