Darbeevision Darbee Darblet - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 235
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk min i går. Prøvde bare å koble den opp på Pioneer tv'en i stua. Syns ikke det ble noe spesielt bedre. Skal prøve å koble den opp på projektoren i løpet av uka.

Verd. overgangen til støpselet skjønner jeg ikke at Avshop tør å sende ut dette. Overgangen sitter ikke fast i støpselet og er veldig slarkete. At dette er en potensiell brannbombe er jeg ikke i tvil om!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var min første tanke også, men basert på bildet som er lagt ut tidligere i tråden, så var det jo ikke i denne overgangen varmen hadde oppstått?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Var min første tanke også, men basert på bildet som er lagt ut tidligere i tråden, så var det jo ikke i denne overgangen varmen hadde oppstått?
    Overgangen ser ok ut,litt sotete,men denne koblingen er ikke bra....
    For å gjøre det helt klart, kontakten smeltet hos meg ikke overgangen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d

Har nå endelig fått en 3D BD i hus og jaggu det ble problemer med Darblet'en innkoblet...

Jeg har 2 forskjellige HDMI-kabler, en ny "1.4-kabel" og en eldre, dyr RIX-kabel. Jeg har prøvd omtrent alle konfigurasjoner, men saken er klar: Går signalet via Darblet'en, får jeg bare melding om at en komponent i kjeden ikke er 3D-kompatibel.

Edit: Hmm... etter enda mer testing kan jeg bare slå fast at det er mer eller mindre tilfeldig om jeg får meldingen om ikke-3D-kompatibelt utstyr eller ikke. Jeg har til og med fått det til å virke MED Darblet'en innkoblet nå (men ikke hele kjeden BD-Darblet-Receiver-PJ eller (den mer riktige) BD-Receiver-Darblet-PJ).

Jeg har jo 15m HDMI-kabel, så jeg lever kanskje på grensen i utgangspunktet... Men det er nå engang rart da, om det har noe med lengden å gjøre, at det fungerer 100% hver eneste gang jeg kobler BD rett mot PJ gjennom de 15m lange kablene, mens med andre komponenter så går det i dass.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare fordi jeg er nysgjerrig: Dere som er fornøyd med darbee'n (jeg har aldri prøvd, eller sett den i aksjon) - bruker dere loudness på forsterkere og? :-D

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt noen dreamscreen stealth hdmi kabler for å få darbee til og virke i 3d, men det var bortkasta penger. Får svart skjerm etter få sekunder akkurat som før.

Da må det jo være noe galt med darbee eller oppo bluray spilleren. Siden også 3d fungerer utmerket med playstation 3 og darbee. Virker som det er kombinasjonen darbee-oppo 3d som skaper problemer her hos meg av en eller annen grunn. Veldig rare greier.

Om noen kloke hoder har noen ideer så tas alle tips imot med takk. Ellers er jeg strålende fornøyd med darbee når den virker. Vel verdt pengene selv om den nå har kostet meg over det dobbelte.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    PS3 sender jo garantert ut korrekt HDCP, ettersom det er Sony selv som står for både kopisperre og avspiller. Hvis da samme kabling og oppsett for øvrig ikke funker på Oppo kan jeg ikke tenke meg annet enn at det må være et HDCP-issue fra Oppo-spilleren som forårsaker sort skjerm. HDCP i 3D kan ofte være mer tricky enn i 2D er min erfaring, og det varierer faktisk en del om produsentene har klart å implementere dette korrekt. Switchen, som i dette tilfellet da er Darbee, er påkrevet å sjekke for HDCP, og er innholdet flagget må spilleren handshake. Her ligger nok problemet... Får ikke Darbee handshake leverer den sort skjerm ut.

Tror jeg hadde testet en firmware upgrade på Oppoen hvis jeg var deg. Husker noe lignende på en Yamaha Blu-ray i fjor på en matriseswitch, men der var det ikke mulig å få til noe da Yamaha ikke er de kjappeste med å ordne med nye firmwares. Resultatet var da at Yamaha ikke kunne switches i 3D, mens det fungerte på andre merker som Samsung (utrolig nok... ) og Sony selvsagt.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Lygren. Jeg har ikke tid til å se på det nå så får ta dette med firmware oppgradering imorgen. Får lete litt i oppo tråden for fremgangsmåte.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Ikke gøy å høre om dette med kontakten. Jeg kommer iallefall til å dra den ut når den ikke er i bruk.
    Trekker ikke denne såpass lite strøm at man kan koble den til strømuttaket bak på receiveren? På min Denon tåler det 100W/0,43A.

Da er man jo sikret at den ikke står på når man ikke bruker anlegget.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk en veldig god ide :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Trekker ikke denne såpass lite strøm at man kan koble den til strømuttaket bak på receiveren? På min Denon tåler det 100W/0,43A.

Da er man jo sikret at den ikke står på når man ikke bruker anlegget.
    Jupp, det gjør jeg både med den og Antimoden!
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakket opp min nye Darbee nå, og er ikke veldig imponert over strømforsyningen. Virker mildt sagt billig. Dessuten er den merket med ouput 5V/1A mens Darbee'en er merket 5V/1.5A. Så utifra merkingen på produktene så kan i teorien Darbee'en trekke 50% mer strøm enn det adapteret kan levere...

Tror det blir en kjapp test nå, og så en tur til Clas Ohlson for et ordentlig adapter før boksen tas i bruk for alvor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig nysgjerrig på om denne Darblet'en er et bedre kjøp enn en bedre Blu-ray-spiller? Har i dag en rimelig Philips-spiller som jeg ikke er veldig imponert av, var faktisk et par hakk ned fra min tidligere Sony BD-S350 som tok kvelden så alt for tidlig...

Lurer også på om det er noe i veien for å koble en Darblet før en HDMI-hub? Har kun én utgang på receiver og bruker både tv og projektor i samme rom med samme kilder. Hub'n er en DreamScreen ed 4 inn og 2 ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått min Darbee, det var spennende og teste denne.
    Det jeg oppdaget var at ting med mange små detaljer så ser man detaljene bedre og med bedre dybdefølelse, en slags 3d effekt.
    Mens f.eks lakk på biler altså en stor flate med samme farge så ser men ikke så stor forskjell.
    Gressplener og klær blir det mere liv i.
    På noen kutt så ser det ut som om vedkommende har vasket jakka si når man bruker Darbee med split screeen.
    Alt i alt så blir hele bildet litt klarere, mens ting med mange små detaljer får i tilegg en slags 3d effekt, slit at man ser fargenyansene bedre.

Morro, denne saken er verdt kronene vil jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Darbee i posten idag. Testet den litt nå sent i kveld. Minner veldig om Clarity slideren i Adobe Lightroom som andre har sagt tidligere. Om den kjøres for høyt ser det litt "gritty" ut. Så som de fleste andre har funnet ut synes jeg også det er best å holde seg på eller under 50% i hi def mode. Gleder meg til å se en hel film også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så halve Ringenes Herre "To Tårn" i kveld. Fantastisk bilde. Kjørte Darbee helt opp på 50%. Mulig jeg kommer til å kjøre 45% på andre filmer. Jeg tror den viktigste forbedringen var dybden i bildet. Mer 3-dimensjonalt. Det ser liksom litt mer ekte ut som i virkeligheten. Prøvde å pause filmen og slå av og på Darbee. Da så jeg konturen i ansikt f.eks bedre slik at jeg opplevde nesen lenger frem, kinnene litt lenger bak og hals og ører litt bak der igjen. Forstår at noen kanskje føler forskjellen med og uten Darbee er liten men for meg gav det ganske mye og prikken over i-en som andre har sagt.

Det var vel akkurat dette med 3D-virkningen Mr. Darbee selv ville få frem da han laget denne.

Her er et interresant intervju med Paul Darbee: Home Theater Geeks 135: Darbee's Vision - YouTube Først snakker de om universal kontroller og deretter om Darbee.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet denne boksen i noen dager og den er fantastisk genial,løfter bildet til nye høyder, blir mer skarpere og mer detaljer i bildet.litt dårlig byggt da,virker simpel,men ellers eg elsker den.så for 2500kr ikkje et dårlig kjøp og løfter bilde kvaliteten.45-50% er best og ha den.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne boksen får mye skryt.
    Vurderer denne selv,men er spent på hva/hvor mye man kan forvente av denne boksen i mitt oppsett?
    Skal brukes sammen med Oppo 83 og Sony HW-10.
    Kobles denne bare mellom receiver og pj?
    Utifra det jeg har lest her virker den som plug n play.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare utrykke min umiddelbare begeistring for denne lille boksen

Satt og så på Indy I, nye remastrede utgaven på blu ray, dette er en gammel film og er ikke av det skarpeste slaget i tillegg var det en del støy i bildet. Halveis i filmen tok ungene en pause og jeg så mitt snitt til å koble inn Darblet. Du verden for en forbedring. Gikk faktisk like høyt som andre jeg har hørt om , til 80%, mer enn dette førte til øket støy, mindre ga ikke nok til denne filmen i mitt oppsett.

Må forsøke mer med også bedre filmer og går da ut fra at jeg vil senke effekten.

Jeg er kjempefornøyd var nesten som å gå fra dvd til bd.

Utstyret brukt var PS3 til Benq W5000 på 155" lerret.

PS. dette er samme boksen som cb_600 syntes ga lite synbar effekt i sitt system, så det er tydelig at det har mye å si hvordan en selv vurderer bildekvalitet. (tusen takk for handel cb__600 8) )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Kobles denne bare mellom receiver og pj?
    Utifra det jeg har lest her virker den som plug n play.
    Ja dette er det enklest du kan sette inn i systemet ditt. Absolutt PnP :-D

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •