Darbeevision Darbee Darblet - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 235
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skummelt

Trur eg venter med å testa denne til eg høyrer meir om problema, evt. at det er 100% trygt...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Trur eg venter med å testa denne til eg høyrer meir om problema, evt. at det er 100% trygt...
    Dette er jo bare tull, produkter med strøm har alltid en risiko med seg og dette er det første tilfellet jeg har hørt om med Darbee så det er vel ikke så mye vits i å bekymre seg så mye...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har prøvd begge deler - ingen forskjell (12m kabel mellom rack og PJ).
    Høres bra ut (jeg har 10m kabel)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mefisto11
    Defekte AC-adaptere er dessverre noe som kan forekomme, tror ikke dette er noe som gjelder spesielt for den som følger med Darbeen (har ikke noe å si at kontakten er av amerikansk type). Det enkleste er at du skaffer en erstatning lokalt og at vi refunderer deg kostnaden. Du får tak i dette f.eks. på Clas Ohlson.

MVH

AVshop

Jeg kjøper den Gorm anbefalte og kontakten bør dere andre som har kjøpt darbee bytte ut snarest
    Jeg bestilte akkurat en, men ser de er tomme på lager. Vil de nye som kommer inn ha samme strømforsyning/adapter?

Edit: Skrivefeil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette er jo bare tull, produkter med strøm har alltid en risiko med seg og dette er det første tilfellet jeg har hørt om med Darbee så det er vel ikke så mye vits i å bekymre seg så mye...
    Må si meg enig, det er IKKE darbee som er problemet her men kontakten som følger med
    Jeg synes fremdeles darbee gir best resultat på tv bilder så min skal brukes der så snart jeg får kjøpt ny kontakt (kvalitet er vel tingen å gå for her)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, eg ventar no og ser om det dukkar opp fleire tilfeller først...

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gøy å høre om dette med kontakten. Jeg kommer iallefall til å dra den ut når den ikke er i bruk.

En liten oppdatering angående 3d problemet mitt. Prøvde med playstation 3 i går og da fungerte det kjempe fint. Koblet så på oppo igjen uten å slå av projektoren og da fungerte også det helt fint i 3d. prøvde med oppo igjen idag og da er det tilbake til svart skjerm. Er ikke lett å bli klok på dette her.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummelt nå slike ting skjer. Men dette gjelder jo alt, ikke bare darbeeVision.
    De fleste strømkontaktene er lagd fra samme fabrikk uansett, bare med annen logo på
    Min tråd

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den strømforsyningen er vel egentlig konstruert for 110 Volt siden den har slike amerikanske kontakt pinner.....

På grunn av arbeidsprinsipp takler den vel også 240V, men det er kanskje mulig uten å vite dette sikkert [spekulasjonsmodus] om den har en sikkring innebygd som er dimensjonert for 110V, og kanskje ikke beskytter like godt med 220-240v.[/spekulasjonsmodus]

I alle tilfeller så de svidde strømforsynings bildene ganske så skumle ut, og noe man bør prøve å gjøre noe for å redusere faren for å oppleve..

En annen løsning i tilegg/i stedet for å f.eks bytte ut alle slike strømforsyninger med den fra Clas Ohlson som Gorm nevner, er vel å bruke en slik grenutak/strømpadde med en master og flere slave utganger.

Bruker noe lignende dette selv, der surround receiveren står på master kontakten, og annet slikt strømforsynings utstyr kun får tilgang til strøm når man er tilstedet og benytter receiveren. (bare pass på å ikke koble projektoren til en av slave utgangene. Da økes sannsyneligheten for at man er tilstedet og kan begrense skadene ved en slik nedsmeltings hendelse...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    På grunn av arbeidsprinsipp takler den vel også 240V, men det er kanskje mulig uten å vite dette sikkert [spekulasjonsmodus] om den har en sikkring innebygd som er dimensjonert for 110V, og kanskje ikke beskytter like godt med 220-240v.[/spekulasjonsmodus]
    Den er CE-merket, om det betyr noe, og det står 110 (tror jeg)-240v på den.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er merket 110-240V men la ikke merke til CE logo i farten da jeg sjekket opp min strømforsyning i går. Ettersom strømforsyningen er pinnet for US markedet så er vel ikke CE nødvendig der...

Sjekken jeg gjorde var å kjenne på varmeutviklingen og den var snaut lunken hos meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ask4me2]Den strømforsyningen er vel egentlig konstruert for 110 Volt siden den har slike amerikanske kontakt pinner.....

Jeg tror denne teorien er nær sannhet, selv om kontakten har ce logo er den laget for 110v
    Har kjøpt inn nytt adapter pluss brannvarslere for seriekobling og et lite 2kg slokkeapparat. Blir å lage et system slik at strøm er avslått når anlegget i er i bruk. Fikk litt noya av det der

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt inn nytt adapter pluss brannvarslere for seriekobling og et lite 2kg slokkeapparat. Blir å lage et system slik at strøm er avslått når anlegget i er i bruk. Fikk litt noya av det der
    Det ble en dyr Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en dyr Darblet

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PowerSupply laget for 110 eller 240V? Tja...

Kikket over veggvortene jeg har i nærheten, en knippe mobilladere, PS til tynn klient, Ladestasjon til trådløs mus. Alle var merket 110..240V / 50-60Hz / diverse Ampere-størrelser.

Dagens PS er laget for folk på farten som skal innom land etter land med forskjellig spenning og Hz. Da skal de være designet for dette.

Jeg tror (og håper) at mefisto11 har hatt en enkeltstående tilfelle - ellers vil nok ryktet spre seg på andre forum fort som ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    PowerSupply laget for 110 eller 240V? Tja...

Kikket over veggvortene jeg har i nærheten, en knippe mobilladere, PS til tynn klient, Ladestasjon til trådløs mus. Alle var merket 110..240V / 50-60Hz / diverse Ampere-størrelser.

Dagens PS er laget for folk på farten som skal innom land etter land med forskjellig spenning og Hz. Da skal de være designet for dette.

Jeg tror (og håper) at mefisto11 har hatt en enkeltstående tilfelle - ellers vil nok ryktet spre seg på andre forum fort som ...
    Håper inderlig at det kun var denne ene....
    Hellnoob jeg havnet i diskusjon med kveita(samboer som ikke leser denne) etter nestenulykken og fikk hundkjeft for å ha laget et lydtett rom med forsterkere,reciver, etc og kontaker over alt uten å ha brannvarsling. I min iver på å lage kinoen best mulig ble ikke dette med, irriterende at hun har rett igjen..........

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er CE-merket, om det betyr noe, og det står 110 (tror jeg)-240v på den.
    CE merkingen er ikke lett å gjøre seg klok på. Ce merkingen står for comformitee europeen og sier noe om at produktet har gått gjennom visse tester. Problemet er at det er et identisk merke som står for china export. Med andre ord så betyr det nok bare at den er lagd i Kina. for mer informasjon se wikipedia.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    CE merkingen er ikke lett å gjøre seg klok på. Ce merkingen står for comformitee europeen og sier noe om at produktet har gått gjennom visse tester. Problemet er at det er et identisk merke som står for china export. Med andre ord så betyr det nok bare at den er lagd i Kina. for mer informasjon se wikipedia.
    Alle produkter som selges i Europa skal være CE-merket. Videre er CE en egenerklæring, en såkalt decleration of conformity. Det betyr at produsenten selv erklærer at produktet er i henhold til alle gjedene standarder. Seriøse aktører kan selvfølgelig backe opp erklæringen med testrapporter fra testinstanser som Nemko, CSA, Tuv eller andre.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den gi meg noen synlig effekt på min gode gamle Pioneer KRP-500 skjerm? Hadde vært utrolig tøft å prøve.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper inderlig at det kun var denne ene....
    Hellnoob jeg havnet i diskusjon med kveita(samboer som ikke leser denne) etter nestenulykken og fikk hundkjeft for å ha laget et lydtett rom med forsterkere,reciver, etc og kontaker over alt uten å ha brannvarsling. I min iver på å lage kinoen best mulig ble ikke dette med, irriterende at hun har rett igjen..........
    +1, sinnsjukt irriterande

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •