Darbeevision Darbee Darblet - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 235
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    To Darblets mottatt, med klart synlig forbedring. Men hvordan i H blir jeg kvitt Darbeelogoen og indikatoren nederst til høyre på skjermen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    To Darblets mottatt, med klart synlig forbedring. Men hvordan i H blir jeg kvitt Darbeelogoen og indikatoren nederst til høyre på skjermen?
    Google is my friend: Menu - Settings - Logo properties - Not persistent

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Hei

Har koblet opp Darbee opp mot HW-30 men får ikke noe bilde(blå led blinker/ustabilt signal).Kobler jeg fra hdmi mellom Darbee og HW-30 er signalet stabilt(blå led lyser konstant)

Kan noen hjelpe ?
    Tyder på at HW-30 er følsom på hvilken kabel som brukes.Har testet flere 1m-kabler men ingen funker.

Darbee funker,testet på tv,n i stua.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lang kabel til Darbee'n og kort videre til PJ eller motsatt?

Jeg har en Biltema/ClasOhlson (kort) fra Reciever til Darbee'en og lang etterpå. Funker som en kule her.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått darbee på tw9000 nå og det er tydelig forbedring. På 3d fikk jeg desverre ikke testet mer enn ett minutt før jeg fikk svart skjerm. Da sto bildet og blinket med sort skjerm.

Jeg går utifra at det er hdmi kabelen fra bluray spiller til darbee som er problemet da den er 10 eller 12 meter lang og mener jeg kjøpte den på biltema eller clas ohlson.

Nå bruker jeg lang kabel fra bluray spiller til darbee og kort kabel til projektor. Har det noe betydning om jeg bruker lang kabel fra darbee til projektor isteden?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google is my friend: Menu - Settings - Logo properties - Not persistent
    Tok meg ikke tid til å guurgle så jeg trykket meg gjennom forholdsvis intuitive menyer - fant nok det samme men husket ikke menylayoten. Nå er den i alle fall her i tråden i tilfelle noen lurer :-)

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har du lang kabel til Darbee'n og kort videre til PJ eller motsatt?

Jeg har en Biltema/ClasOhlson (kort) fra Reciever til Darbee'en og lang etterpå. Funker som en kule her.
    Lang fra recierver til Darbee-kort videre til projector.
    Skal prøve å bytte.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Igjen, jeg har ingen tro på magi. Men det jeg hadde forventet var at effekten som dette produktet produserer skulle være noe mer tydelig og konsekvent, spesielt under normal filmvisning av HD-materiale. Den beste måten jeg får fram en WOW-det var litt av en forandring- effekt på, er ved å pause et HD-materiale og skru effekten av/på.
    Da har jeg endelig fått testet Darblet'en og jeg må dessverre melde meg inn i "javel?"-gjengen jeg også. Jeg er sikkert halvblind eller har for dårlig utstyr, men for meg gav ikke dette produktet så mye.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min LG60PK950 plasma blir bildet markert mer detaljert, oppleves skarpere og med mer dybde med Darblet på 50%, og det uten artifakter. Kjører nå med 75% (fortsatt uten plagsomme artifakter), og synes produktet er vel verdt pengene. Skal prøve nummer to i kinoen i helgen. Og jeg er verken videofil, spesielt skarpsynt (kanskje litt) og har heller ikke referanseutstyr på bildesiden. Men min opplevelse er ikke til hinder for at andre ikke opplever forbedring fra sin Darblet.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sku ha vert mulig å "prøve" den før man bestemmer seg før kjøp siden det er en del delte meninger om denne boxen, men blir vell noen på bruktmarkeder etter hvert tenker jeg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet i kinoen i forkant av kveldens visning av Prometheus @ 105dB :-)

For det første trykker Darblet sin magi LETT gjennom 12 meter HDMI-kabel. For det andre kan jeg ikke se artifakter selv på 120% - bildet blir bare skarpere, mer detaljert og bedre dess mer Darbee jeg pøser på. Mulig at wow-effekten av mer "pop" og dybde gjør meg blind for ulempene. Men skal nå se noen filmer på 100% før jeg ser om det blir behov for å redusere.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet i kinoen i forkant av kveldens visning av Prometheus @ 105dB :-)

For det første trykker Darblet sin magi LETT gjennom 12 meter HDMI-kabel. For det andre kan jeg ikke se artifakter selv på 120% - bildet blir bare skarpere, mer detaljert og bedre dess mer Darbee jeg pøser på. Mulig at wow-effekten av mer "pop" og dybde gjør meg blind for ulempene. Men skal nå se noen filmer på 100% før jeg ser om det blir behov for å redusere.
    Jeg har hatt Darbee lenge før den kom til Norge og kan fortelle deg at 100% kan du bare glemme, men dette ser du sikker selv etterhvert. Mitt råd er å holde seg under 50%, på VW1000 bruker jeg 35-40%.8-)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg ganske så enig. På HW30 føler jeg at 40-45% er absolutt maks før jeg synes det blir noe unreal med resultatet. Kneppet ned fra 45 til 40 sist jeg snurret film.

Mulig det er forskjell utfra hvilken PJ en sitter med?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe fornøyd sålangt, men den fungerer jo ikke på 3d! Etter noen få sekunder med 3d bilde blir skjermen svart og bildet kommer og går hvert sekund.

Har byttet hdmi kabler men det løste ikke problemet. bruker 2 kabler på 5 meter nå. Det skulle vel ikke by på problemer. Det er riktignok biltema kabler men det står spesifisert at det er 1.4 og skal takle 3d. HDMI-kabel Hi-Fi - Biltema Uten darbee koblet til fungerer alt smertefritt med en 10 meter billig kabel. Hvordan erfaring har dere andre med 3d og darbee?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Kjempe fornøyd sålangt, men den fungerer jo ikke på 3d! Etter noen få sekunder med 3d bilde blir skjermen svart og bildet kommer og går hvert sekund.

Har byttet hdmi kabler men det løste ikke problemet. bruker 2 kabler på 5 meter nå. Det skulle vel ikke by på problemer. Det er riktignok biltema kabler men det står spesifisert at det er 1.4 og skal takle 3d. HDMI-kabel Hi-Fi - Biltema Uten darbee koblet til fungerer alt smertefritt med en 10 meter billig kabel. Hvordan erfaring har dere andre med 3d og darbee?
    Den funker fint på 3D her med 6m fra Lumagen til Darbee og 0,5m til VW1000 og dette er med Monster sine 1000EX kabler.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Da er jeg ganske så enig. På HW30 føler jeg at 40-45% er absolutt maks før jeg synes det blir noe unreal med resultatet. Kneppet ned fra 45 til 40 sist jeg snurret film.

Mulig det er forskjell utfra hvilken PJ en sitter med?
    Det er helt sikker variasjoner og jeg har kun testet den på VW1000 og VT30 så langt, har bestilt en til til HW50 som jeg henter til uken. Men jeg har enda ikke hørt om noen som bruker den noe særlig over 50% enda...
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet dingsen i kvell og synes den fungerte best på tvsendinger, klar forbedring av bildet, positivt at alle lys på den kan slukkes
    Ble testet på epson eh tw 2900

Min Hjemmekino

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/mefisto11

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten jeg må prøve en siden de får så mye skryt. Får teste den både på projektoren og min etterhvert gamle Kuro tv

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt mer nå og blir stadig mer imponert. Jeg hadde vel egentlig ikke så store forventninger. Er enig i at man bør holde seg rundt 40-50%. Over det blir det støy.
    Jeg prøvde også rundt 70-75% Det blir en del støy i enkelte scener mens andre scener ser veldig bra ut. Må se litt mer filmer før jeg bestemmer meg for hva den skal stå på, men at den blir værende i kinoen er det ingen tvil om.

3d derimot får jeg ikke til å fungere. Har nå prøvd totalt 4 forskjellige hdmi kabler av forskjellig kvalitet og lengder. det samme skjer hver gang. Svart skjerm etter få sekunder. Bildet kommer tilbake sirka hvert andre sekund for så og forsvinne like fort igjen.

Da er det nok epson tw9000, darbee eller oppo bdp93 det er noe rart med. Skal prøve 3d med ps3 imorra for å se om det fungerer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Har fått testet litt mer nå og blir stadig mer imponert. Jeg hadde vel egentlig ikke så store forventninger. Er enig i at man bør holde seg rundt 40-50%. Over det blir det støy.
    Jeg prøvde også rundt 70-75% Det blir en del støy i enkelte scener mens andre scener ser veldig bra ut. Må se litt mer filmer før jeg bestemmer meg for hva den skal stå på, men at den blir værende i kinoen er det ingen tvil om.

3d derimot får jeg ikke til å fungere. Har nå prøvd totalt 4 forskjellige hdmi kabler av forskjellig kvalitet og lengder. det samme skjer hver gang. Svart skjerm etter få sekunder. Bildet kommer tilbake sirka hvert andre sekund for så og forsvinne like fort igjen.

Da er det nok epson tw9000, darbee eller oppo bdp93 det er noe rart med. Skal prøve 3d med ps3 imorra for å se om det fungerer.
    En kompis av meg hadde samme problemet da han hadde en gammel HDMI fra Darbee til TW9000, når han byttet den korte kabelen forsvant problemet. Han har også Oppo BD spiller...
    Mvh Andreas

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine