Darbeevision Darbee Darblet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 235
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter fortsatt med en gammel 720p projektor Epson TW600, med PS3 og Apple TV 2 som hovedkilder. Vil den gi et merkbart løft her også, eller bør man ha en Full HD-fremviser?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte en Darbee i ordre jeg også. Stoler 100% på Gorm:-D ...Herlig galskap dette:mrgreen

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vente noen dager.AVshop hadde ikke fått siste leveransen med 220v-adapter.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hatt en darblet en liten stund nå, som kunne tenke seg å gi en aldri så liten brukeranmeldelse, mens vi andre venter.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Flyttet tråden fra audio til videokategorien

At Darblet fungerer er det lite tvil om.
    Har du testet den også i 3D? Ser det står den skal funke også der, men ser lite tilbakemeldinger på det.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en pakke fra avshop idag, som inneholdt denne:
    Darbeevision Darbee Darblet-imag0189_burst002-jpg

Har ikke fått prøvd den på annet en min aldrende Hitachi 50". Men er litt usikker på hva jeg skal si om dette produktet pr. nå..:neutral:

Kan iallefall ikke si at jeg er på noen måter er imponert. Ja jeg kan se at det skjer noe med bilde.. Full pop 120% er ikke annet en grusomt, på rundt 50-55% er bildet egentlig som vanlig, det er hverken verre eller bedre. Får fram litt av effekten ved å skru darblet-modusen on/off, men det er så lite at jeg kan ikke si at det gjør noen forskjell. Har darbleten like greit av som på.

Skal prøve den med prosjektor og 106" bilde imorgen, håper det gir noen andre resultater. Kan ikke si at jeg er villig til å betale 2595,- for ett produkt som ikke gir meg noe. Blir jeg ikke imponert imorgen, går den lille grønne boksen i retur retning avshop.no.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Fikk en pakke fra avshop idag, som inneholdt denne:
    Darbeevision Darbee Darblet-imag0189_burst002-jpg

Har ikke fått prøvd den på annet en min aldrende Hitachi 50". Men er litt usikker på hva jeg skal si om dette produktet pr. nå..:neutral:

Kan iallefall ikke si at jeg er på noen måter er imponert. Ja jeg kan se at det skjer noe med bilde.. Full pop 120% er ikke annet en grusomt, på rundt 50-55% er bildet egentlig som vanlig, det er hverken verre eller bedre. Får fram litt av effekten ved å skru darblet-modusen on/off, men det er så lite at jeg kan ikke si at det gjør noen forskjell. Har darbleten like greit av som på.

Skal prøve den med prosjektor og 106" bilde imorgen, håper det gir noen andre resultater. Kan ikke si at jeg er villig til å betale 2595,- for ett produkt som ikke gir meg noe. Blir jeg ikke imponert imorgen, går den lille grønne boksen i retur retning avshop.no.
    Hvordan ble det på 106"?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres merkelig ut. Jeg har langt større effekt på min, der høyfrekvente kontraster (tynne linjer, som f.eks hår) får en utrolig dybde. Intrascene kontrasten blir mye bedre, og derfor får jeg også mye bedre dybdefølelse i bildet. Bruker den i "Hi Def", og holder meg stort sett rett under 50%
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Hvordan ble det på 106"?
    Vel, igjen litt usikker på hva jeg skal si. Kan jo begynne med at jeg tror mine forventninger til hva dette produktet faktisk kan gjøre har vært noe for høye. Etter å ha brukt xx antall timer rundt om på nettet og lest alt jeg kunnet kommet over, hadde jeg fått et inntrykk av at denne lille boksen til koblet ville gi meg en skikkelig WOW-effekt. Dette har uteblitt i sin helhet under normal filmvisning.

Men! Jeg skal ikke si at produktet ikke virker, for noe effekt får jeg fram. Det er bare det at denne effekten kan jeg ikke si jeg legger noe særlig merke til annet en på stillbilder. Dvs. når jeg pauser filmen og benytter meg av Darblet on/off, da får jeg fram den effekten som beskrevet av mange noe mer tydelig.
    Og i enkelte bilde-scener, fra gode kildematerialer, er det faktisk en liten følelse av en WOW-effekt. Men dette har jeg kun fått fram på Reel Steel BD og på Tornerose BD. Fikk ikke fram samme effekten på Ironman BD, usikker på hvorfor.

På HD-kanlaer kan jeg skimte effekten ved jevne mellomrom, men også her har jeg Darbleten like greit av som på..

Når jeg bruker PS3 får jeg mye støy i bildet som syns veldig godt i mørke partier, men også lyse. Denne støyen minner om god gammeldags "snø". Dette fenomenet oppstår kun når jeg bruker PS3en, og ikke ved noen av de andre kildene, alt av kilder går gjennom HDMI-switchingen på receiveren. Noen som vet hva det kan være?

Alt i alt, ja jeg kan se effekten, men da må kildematerialet være av god kvalitet. At denne effekten som er så inkonsekvent er hvert 2595,- har jeg mine tvil om. Hadde prisen på produktet vært lavere og mer i samsvar iforhold til hva det leverer, så hadde nok vært i mindre tvil..
    Skal snurre film i kveld og tar da avgjørelsen på hvorvidt jeg blir å beholde produktet eller sende det i retur på angreretten.

Legger ved noen bilder jeg tok fra Tornerose. Ett splitt, ett on 60% og ett off. Effekten synes best ved å se på øyenbrynene til Tronerose mellom on/off bildene, brynene blir mer markert og mørkere.

Og det må sies at Reel Steel er den filmen som har fått fram effekten aller mest og best, men tok dessverre ingen bilder av den.

Darbeevision Darbee Darblet-darbee_splitt_60-jpg
    Darbeevision Darbee Darblet-darbee_off-jpg
    Darbeevision Darbee Darblet-darbee_60-jpg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du jo valgt en scene totalt fri for skarpe kontraster, og nærmest null detaljering prosessoren kan jobbe med?

Det er lett å se at det er mer liv og dybde i barken på treet, og høyere kontrast i "buskene", selv om du her har justert såpass høyt at du også har introdusert en del støy.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du se et eksempel på hva den kan gjøre med fremstilling av blanke overflater. Dette er lite utsnitt, av bilde tatt med iphone. Ikke spesielt bra, men gir likevel en pekepinn

Uten:
    Darbeevision Darbee Darblet-img_0632-jpg

Med:
    Darbeevision Darbee Darblet-img_0633-jpg
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om någon med denna produkt har en appletv 3 och också material från itunes (1080p) som kan se effekten? Om jag har rätt blir effekten ganska extrem då material därifrån redan är uppskarpat lite väl mycket emellanåt. I vart fall på gränsen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regelen om "shit in, equals shit out" kommer en selvsagt ikke utenom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dette likner mye på effekten av "super resolution" funksjonen til tw9000 - brukt på moderat nivå. Også der får du støy over 50%. Gjør denne boksen det samme?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si det. Super-resolution fungerer veldig bra i kombinasjon med oppskalering av SD-materiale. På HD-materiale bidrar ikke super-resolution med noe positivt, etter min mening. Darblet fungerer best på HD-materiale. Jo mer komplekst materiale, jo mer har den å ta tak i, og jo bedre fungerer den. Det er i alle fall min erfaring. Darblet er også bedre på å hente ut høyere kontrast rundt høyfrekvent bildeinformasjon
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Her har du jo valgt en scene totalt fri for skarpe kontraster, og nærmest null detaljering prosessoren kan jobbe med?

Det er lett å se at det er mer liv og dybde i barken på treet, og høyere kontrast i "buskene", selv om du her har justert såpass høyt at du også har introdusert en del støy.
    Først, jeg prøver ikke å påstå at produktet ikke har noen effekt. Tvertimot så mener jeg at det har en viss effekt. Men effekt er ikke hva jeg forventet. Og ettersom prisnivået på produktet er der det er, mener jeg at disse forventningene burde vært noe i nærheten av å bli innfridd.

For det andre. Ja jeg klar over at Tornerose eksemplene ikke er de beste. Og som jeg også påpeker så er effekten noe annet med Reel Steel på tapetet. Men igjen så beviser jo det igrunn min påstand om hvor inkonsekvent denne effekten er. Samt det kan virke som at det også går litt på øyet som ser, for jeg ser ingen forandring i barken.. Dette og at effekten variere mye avhengig av kildematerialet, bør én ta til vurdering når man kjøper produktet.

Må få presisert at dette kun er min erfaring så langt, jeg prøver ikke på noen måte å dømme produktet nedenom og hjem. Er 120% overbevist at effekten er stor for majoriteten av brukerne. Bare deler mine meninger og erfaringer, og kan godt slutte med det vist det ikke er av interesse for noen.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg bruker PS3 får jeg mye støy i bildet som syns veldig godt i mørke partier, men også lyse. Denne støyen minner om god gammeldags "snø". Dette fenomenet oppstår kun når jeg bruker PS3en, og ikke ved noen av de andre kildene, alt av kilder går gjennom HDMI-switchingen på receiveren. Noen som vet hva det kan være?
    Løst! Kom på at jeg hadde lest en plass at med dyp farge innstillingen på, kan det oppstå forstyrrelser. Bildet fra PS3en er nå støyfritt etter at jeg skrudde av dette.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få presisert at dette kun er min erfaring så langt, jeg prøver ikke på noen måte å dømme produktet nedenom og hjem. Er 120% overbevist at effekten er stor for majoriteten av brukerne. Bare deler mine meninger og erfaringer, og kan godt slutte med det vist det ikke er av interesse for noen.
    Jeg synes det er veldig sunt at det finnes noen som tør å si at dette ikke nødvendigvis er et produkt alle skal kjøpe.

Hilsen en som allerede har kjøpt nevnte produkt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg synes det er veldig sunt at det finnes noen som tør å si at dette ikke nødvendigvis er et produkt alle skal kjøpe.

Hilsen en som allerede har kjøpt nevnte produkt.
    Og hva synes så du om produktet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback