Darbeevision Darbee Darblet - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 235 av 235
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo Vis post
    Kjøpte meg igår en Darbee.

Koblet den mellom receiver og projektor....fikk ikke bilde.
    Koblet den mellom receiver og TV.....fikk bilde.

Hjelp.

Har en 10m lang Dreamscrenne HDMI-kabel fra reciever til projektor av god kvalitet.
    Men får ikke bilde.

Noen som har noen gode tips?
    Prøv om du kan utelukke feil.
    Prøv en annen HDMI-kabel mot projen. Flytt en kilde nærme projen slik at du rekker fram med en kort kabel.
    Prøv den lange HDMI-kabelen du nå har i projen mot TV'en.
    Disse to forsøkene bør avlsøre en hel del..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    hadde i grunn samme problemet, og bruker samme kabler som deg.
    Det jeg gjorde var å fjerne top "LOCK" i enden på hdmi kabelen, grunnet at (han) hdmi ikke kom langt nok i (hun) hdmi på projektor. som vist her: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...11212;c:100529
    Jeg har SONY VPL-HW50ES projektor. håper dette kan hjelpe.

Vennlig hilsen
    Geir Tore

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk for ordens skyld løst problemet mitt.
    Jeg byttet ut den korte HDMI-kabelen til en av samme type og kvalitet som den lange (Dreamscreen Stealth).
    Til info er også det lange kabelstrekket lagt i rør i vegg/tak. ;-)

Men nå fungerer alt utmerket og bildet ble merkbart bedre på projektoren (ikke veldig på tv).
    Kan i hvert fall etter første testene si meg MEGET fornøyd med den lille boksen. :-)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har byttet ut strøm adapteren på deres Darbee,hvor kjøpte dere? evt link?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en del her:
    http://www.clasohlson.com/no/view/co...&showTabs=true

Bruker selv en 60W fra Vanson, og den blir aldri mer enn romtemperatur, da Darblet nesten ikke trekker strøm
    http://www.clasohlson.com/no/Batteri...,-60-W/36-4401

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg i sommer en Darbee. Hadde imidlertid en del problemer med å få denne til å fungere i begynnelsen. Bildet gikk bare i "svart" eller fikk veldig rare farger på det. Fant ut at dette er det som kalles "handshake" problem, dvs HDCP/krypteringsbug som skyldes kopibeskyttelsen i hdmi standarden. Etter masse prøving og feiling - med bla. bytte av hdmi kabler, flytting av darbee i signal veien fant jeg ut at det var så enkelt som å bytte hdmi utgang bak på prosessoren (Marantz av 7005 - signal til Epson TW 4400) til hdmi 2 som ikke har arc støtte.
    Legger ut dette for å kanskje spare andre for samme jobb og ergrelse som jeg opplevde.

Er meget fornøyd med jobben Darbee gjør!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No er det endeleg min tur til å testa Darbleten. Testa den først på far min sin 60" LG plasma med tvtuner som kilde. Dette var skuffande. Eg merka ingen forbetring.

Prøvde så å kopla den mellom min Onkyo TX-NR5008 og Epson TW6000 med Mede8er som kilde. Her var det derimot heilt klart forskjell... negativ forskjell. Bildet detter ut og inn, er borte mykje av tida, når eg har bilde er det mykje flimmer på stillbilder, det er eit grønt (av og til raudt) felt til venstre i biletet, dette går over til ein grøn strek på film.

Er det nokon som kan belysa problemet mitt?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et handshake problem, har du muligheten til og teste med noen andre kabler?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva er handshake problem? Har testa med 3 forskjellige kablar. Eg har ein kabel igjen å testa med.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Kva er handshake problem? Har testa med 3 forskjellige kablar. Eg har ein kabel igjen å testa med.
    Kyrjen beskriver det ganske godt.

Sitat Opprinnelig postet av kyrjens Vis post
    Kjøpte meg i sommer en Darbee. Hadde imidlertid en del problemer med å få denne til å fungere i begynnelsen. Bildet gikk bare i "svart" eller fikk veldig rare farger på det. Fant ut at dette er det som kalles "handshake" problem, dvs HDCP/krypteringsbug som skyldes kopibeskyttelsen i hdmi standarden. Etter masse prøving og feiling - med bla. bytte av hdmi kabler, flytting av darbee i signal veien fant jeg ut at det var så enkelt som å bytte hdmi utgang bak på prosessoren (Marantz av 7005 - signal til Epson TW 4400) til hdmi 2 som ikke har arc støtte.
    Legger ut dette for å kanskje spare andre for samme jobb og ergrelse som jeg opplevde.

Er meget fornøyd med jobben Darbee gjør!
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No står min på HDMI 2 på pJ,men kan alltids testa hdmi 1 på pj. Får ikkje testa med siste kabel før i morgon.Andre ting som kan testast?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Darbee kun en billedenhancer (ala det Reality Control gjør på Sony HW PJ)? Eller har den også frame upsampling og interpolering (ala Motion Enhancer på Sony)?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No står min på HDMI 2 på pJ,men kan alltids testa hdmi 1 på pj. Får ikkje testa med siste kabel før i morgon.Andre ting som kan testast?
    Tror ikke det har noe å si hvilken hdmi inngang du bruker på projector. Det som imidlertid har noe å si er hvilken utgang du bruker på reciveren din (hvis du har flere utganger på den). Hdmi utgang 1 på reciver/prosessor har som regel støtte for ARC (audio Return channel), noe som det virker som kan gi "handshake" problemer sammen med Darbee.
    Du vil finne flere som har hatt dette problemet hvis du googler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for hjelpa, kyrjens! Å skifta til "HDMI SUB" ut frå receiveren(eller å skifta kabel) fjerna "rusket" i bilete. No har det derimot oppstått eit anna problem med at bilete forsvinn med jamne mellomrom. Mest i menyen, men også under film. Lyden er der fortsatt. Dette har eg opplevd liit tidlegare og (spesielt med Nintendi wii), men no vart det langt verre. Kva kan dette vera?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for hjelpa, kyrjens! Å skifta til "HDMI SUB" ut frå receiveren(eller å skifta kabel) fjerna "rusket" i bilete. No har det derimot oppstått eit anna problem med at bilete forsvinn med jamne mellomrom. Mest i menyen, men også under film. Lyden er der fortsatt. Dette har eg opplevd liit tidlegare og (spesielt med Nintendi wii), men no vart det langt verre. Kva kan dette vera?
    Vet ikke helt, men har du prøvd å ta kontakt med Av shop, kanskje de kan hjelpe deg?

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •