Regnbue fenomenet er overdrivi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regnbue fenomenet er overdrivi

Jeg var å så på Infocus X1 idag. Jeg så regnbuer på forskjelige sener hvis jeg ville. Det samme gjorde alle dem andre som var der også. Men det er jo ikke noe problem i det hele tatt det her da... For en projektor til den prisen der og med den bildekvaliteten så er det et helt OK "feil" å leve med altså. Jeg hadde regna med voldsome farger som føyk etter ting men det er jo ikke noe som det i det hele tatt. Er bare småtteri som du ser i 0.5 sek. Og det kommer kun hvis du flytter blikket ditt raskt rundt omkring på lerretet. Nå skal det også selvf nevnes at dette er individuelt hvor plaget en er av dette da! Men vi var 3stk som alle så regnbuer og det var ikke noe problem i det hele tatt. Kanskje dem som synes regnbuer er veldig plagsomt rett og slett er blitt alt for kresene.. Det er tross alt en projektor til en rimelig penge dette da. Men til alle som vurderer å kjøpe en X1: Ja bildet er konge! og Ja du ser regnbuer, MEN det er ikke noe problem.

Vel det var det jeg hadde på hjertet så lang!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg litt enig.. til prisen av en X1, er dette problemet ganske lite..
    +, jo nærmere du er projektoren, jo mindre blir problemet.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du på http://www.hi-fi-center.no porsgrunn _LarZen_? hjemmekinorommet di har der er bra synes jeg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror "regnbue problematikken" i stor grad eksisterer blandt de som ikke har DLP projektor. Vi som har vet at det ikke er noe problem å snakke om.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg tror "regnbue problematikken" i stor grad eksisterer blandt de som ikke har DLP projektor. Vi som har vet at det ikke er noe problem å snakke om.
    Du sier noe der, Gorm..

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt uenig med deg. Jeg vil si at regnbuer er et stort problem på x1. jeg har selv x1 og ser regnbuer av og til. For meg så er det helt greit, men for broren min er det en helt annen sak. Han var og så en episode av x-files på projectorn min, og etter 1 min så sa han: Jeg tror det er no galt med fargene. Han påpekte det hele tiden spesielt på teksten. Store deler av x-files episodene foregår i mørket så det var ille med regnbuer når teksten kom. Etter 5 min fikk han vondt i hodet og orket ikke se mer.

Broren min hadde aldri sett på en projector før og hadde aldri hørt om regnbuer. Da jeg forklarte om fenomenet han var plaget av så kunne han ikke skjønne hvorfor jeg kjøpte denne projectorn.

Så jeg mener det blir litt galt å si at det ikke er et stort problem og at du kan leve med det. En ting er å se regnbuer men det er en helt annen sak å bli plaget av dem.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    _LarZen_: Det er ikke noe problem for deg nei, men det kan være lurt å teste en DLP før du kjøper den, så slipper du et scenario der du finner ut at du ikke holder ut regnbuer, slik Dimacruz beskrev.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Rikky!Test projektoren før du kjøper.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg er litt uenig med deg. Jeg vil si at regnbuer er et stort problem på x1. jeg har selv x1 og ser regnbuer av og til. For meg så er det helt greit, men for broren min er det en helt annen sak. Han var og så en episode av x-files på projectorn min, og etter 1 min så sa han: Jeg tror det er no galt med fargene. Han påpekte det hele tiden spesielt på teksten. Store deler av x-files episodene foregår i mørket så det var ille med regnbuer når teksten kom. Etter 5 min fikk han vondt i hodet og orket ikke se mer.

Broren min hadde aldri sett på en projector før og hadde aldri hørt om regnbuer. Da jeg forklarte om fenomenet han var plaget av så kunne han ikke skjønne hvorfor jeg kjøpte denne projectorn.

Så jeg mener det blir litt galt å si at det ikke er et stort problem og at du kan leve med det. En ting er å se regnbuer men det er en helt annen sak å bli plaget av dem.
    Noen få unntak er det selvfølgelig det var også derfor jeg skrev:
    i stor grad eksisterer blandt de som ikke har DLP projektor
    Men hadde du skrudd av teksten hadde; 1) ikke broren din sett noe regnbuer. 2) dere hadde utviklet egenskapen til å lytte og lære språk (regner med at de fleste filmene du ser er med Engelsk/Amerikansk tale).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett når en skal kjøpe noe til denne prisen her så må en se på det først selvf... Og som jeg skrev så er plagen av regnbuer veldig individiuelt men vi ble ikke serlig plaget av dette. Og når en vet litt om regnbuer så er det å skyte seg i foten å ha på undertekst..... :lol: [/quote]

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty:
    Var du på http://www.hi-fi-center.no porsgrunn _LarZen_? hjemmekinorommet di har der er bra synes jeg
    Ja jeg var der ja! Var masse en fikk lyst på der altså! :shock: Ohhhh..MÅ ha!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at undertekster kan være dumt å ha hvis du ser regnbuer. Når jeg så x1 første gang, så jeg regnbuer hele tiden. Nå er det veldig sjelden og undertekster er ikke noe problem lenger. Så hvis du ser regnbuer på en dlp projector så er det stor sansynlighet for at det blir mye bedre etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke holde regnbuer til en tråd?

Ja, ja... samme det. Var og tittet på X1 idag, for å se om jeg kunne se disse mye omtalte regnbuene.

Har ikke vært spesielt redd for at det skulle plage meg, men tenkte det var greit å sjekke X1 siden en del sier de har problemer med regnbuer på akkurat denne projen...

Selgeren var så vennlig å sette på Star Wars II (ikke akkurat favorittfilmen da men...), og så bar det i vei.

Sjokk! En regnbuemaskin fra hel...! Det var min første tanke... hverken jeg eller venninna mi som var med hadde klart å se film på denne uansett om jeg vi hadde fått den gratis...

Det var også uten teksting. Hadde aldri trodd det skulle være sååå ille, men noen proj med 2x fargehjul kan jeg garantert ikke ha. Er ikke villig til å ta sjansen på at det blir 'bedre' etterhvert heller. Tror snarere det blir mere irriterende...

Ikke meningen å tråkke noen på tærne her, men tydeligvis er dette et stort problem for noen. Uheldigvis meg også

Så da er jeg tilbake der jeg startet... sikle på Action! som ihvertfall har 5x. Så får jeg vel bare se hvordan den er...

*håpe håpe*

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke synes det var så plagsomt når jeg sjekka idag tror dere jeg kommer til å synes det blir et problem siden? Filmen jeg så på var xXx og bildet var V E L D I G bra. Men med litt regnbuer her å der selvf.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel egentlig samenlignes litt med høyttalere..
    Selv om du synes det så bra ut i butikken, var det vel ikke helt mørkt?
    Resultatet KAN bli et annet når du får sett den i din egen stue.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde en avstemning om x1 og regnbuer på avsforum.com.

Ca. 20% så regnbuer og var veldig plagd av dette,
    Ca. 60% så regnbuer uten at det var for plagsomt
    Ca. 20% så ikke regnbuer

Robert-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •