HDMI Switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: HDMI Switch

Newcomer Jokk3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI Switch

Hei!

Jeg vil sikkert fremstå som ganske dum som ikke vet dette svaret. Saken er den at jeg har ikke en Receiver som har HDMI, å det sliter jeg litt med! Skulle absolutt hatt hdmi. Men er det en løsning som gjør at jeg kan bruke hdmi på receiver uten at selve receivern har hdmi in-out? hdmi-switch f.eks?

Takker for svar!

Mvh Joachim Stensen.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde noe som het Hi-Fi HDMI switch med optisk utgang, når jeg i en periode hadde receiver uten HDMI. Da koblet jeg alle HDMI-kilder i switchen, og fikk lyden optisk til receiver mens HDMI gikk videre til TV. Noe slikt du er ute etter?

Fant ikke akkurat den jeg har, men DENNE har nokså lik funksjon utifra hva jeg kan se. Med både optisk utgang. Dersom du har blu-ray med 5.1 pre-out og mulighet for å koble dette mot receiver, vil du jo også få nyte HD-lyd derifra.

Ser selger har oppgitt prisen inkl. frakt, så da kan du spørre han/henne om de kan nærmere spesifisere hva som er den faktiske vareverdien og hva som er frakten. Det er godt mulig at denne går under momsgrensen, hvis den innebygde fraktprisen er på rundt 12$ eller mer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg hadde noe som het Hi-Fi HDMI switch med optisk utgang, når jeg i en periode hadde receiver uten HDMI. Da koblet jeg alle HDMI-kilder i switchen, og fikk lyden optisk til receiver mens HDMI gikk videre til TV. Noe slikt du er ute etter?

Fant ikke akkurat den jeg har, men DENNE har nokså lik funksjon utifra hva jeg kan se. Med både optisk utgang. Dersom du har blu-ray med 5.1 pre-out og mulighet for å koble dette mot receiver, vil du jo også få nyte HD-lyd derifra.

Ser selger har oppgitt prisen inkl. frakt, så da kan du spørre han/henne om de kan nærmere spesifisere hva som er den faktiske vareverdien og hva som er frakten. Det er godt mulig at denne går under momsgrensen, hvis den innebygde fraktprisen er på rundt 12$ eller mer.
    Takker for svar! Akkurat det jeg mener! Kan jeg da f.eks koble ps3 til switch å switch til receiver så jeg får bilde å lyd? Å kan jeg koble Tvn til switch så jeg får bilde?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokk3
    Takker for svar! Akkurat det jeg mener! Kan jeg da f.eks koble ps3 til switch å switch til receiver så jeg får bilde å lyd? Å kan jeg koble Tvn til switch så jeg får bilde?
    Ja, det blir slik:

PS3 -> HDMI -> SWITCH -> Optisk -> Receiver (kun lyd til receiver)
    samtidig
    PS3 -> HDMI -> SWITCH -> HDMI -> TV (både lyd og bilde)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Ja, det blir slik:

PS3 -> HDMI -> SWITCH -> Optisk -> Receiver (kun lyd til receiver)
    samtidig
    PS3 -> HDMI -> SWITCH -> HDMI -> TV (både lyd og bilde)
    Flott! Har du en norsk side jeg kan bestille fra?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen norske plasser å anbefale nei. Skralt utvalg og gjerne overpriset, spesielt om man skal ha mer en enkel HDMI switching.

Eneste jeg fant i farten er DENNE. Latterilig overpriset ift den andre jeg linket til, som også har 4 HDMI inn, optisk ut og også ethernet tilkobling for de hdmi-produkter som støtter dette. Denne dyrere saken har HDMI 1.3, ikke 1.4, og støtter ikke 3D, audio return, 4K osv. Står heller ingenting om at den velger kilde automatisk, ei heller følger det med fjernkontroll.

Ebay er trygt og enkelt etter min mening. Sikret via paypal og Visa skulle man være uheldig. Selgeren av Switchen over har slgt snart 12.000 varer til fornøyde kunder. Har selv kjøpt en 400 produkter via ebay de siste årene. Bare i dag mottok jeg 4 pakker i posten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •