Skal få meg hjemmekinoanlegg for ca20000,-Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal få meg hjemmekinoanlegg for ca20000,-Hva bør jeg kjøpe?

Jeg holder på å annskaffe meg hjemmekino anlegg, men vet skremmende lite om utstyr. Jeg har en panasonic DVD-S75. Ellers har jeg ingenting.Hva bør jeg kjøpe, har blitt anbefalt BenQ PE5120 eller Panasonic PTAE 500 aom prosjektor, men vet ikke om jeg skal velge LCD eller DLP, har blitt litt skremt av regnbueefekten.
    Har også hørt at det er lurt med lerrett? Men er det ikke like greit og male veggen?
    Aner ingenting om reciever og høytalere

skal bruke tilsammen ca 20.000,-

Er det noen som vet hva jeg burde kjøpe, og hvor mye jeg burde bruke på de forskjellige tingene?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ PE5120 ser ut til å bli en god projektor i billig segmentet så denne hadde jeg gått for! Da har du ca. 10.000 igjen til høyttalere og forsterker! Ville nok ha gått for noe på bruktmarkedet og kanskje satset på å få tak i en surround forsterker til 4000,-+- og front høyttalere til 6000,-+- i første omgang og bygget ut videre med center og surround når økonomien tillater det :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbake melding!
    Jeg har surfet litt rundt på nettet nå, tror jeg kan bruke opp til 25.000,-. Er Yamaha RX-V750, 650 eller 450 bra? Og hva med Jamo E7 serien? Og passer den eventuelt til en Yamaha reciever?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville og satset på brukt i første omgang til du selv ser hva behovet ditt er. Kanskje du vil ha mer trøkk etterhvert og da er det litt kjedelig å ha kjøpt feil komponenter. Får mye bra på brukt markedet-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei np.

Er litt forvirret her: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1134

Er det du som ser på anlegg til 8K, 12K og 20K. :roll:

Tror np = np, da dere "begge" vurderer Jamo E7 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer, trodde først jeg kunne få alt som jeg trenger fra scratch til rundt 20.000,- , men så etter litt surfing at jeg kanskje måtte opp i litt mer så jeg har satt en grense på 25.000,- Så hvis jeg kjøper en BenQ PE5120 så er det ca 15 igjen til resten, jeg har en Panasonic DVD-S75, men trenger altså alt annet: Reciever, høytalere, kabler, lerrett. Vet ikke helt hvordan fordelingsnøklen blir til slutt. Er det f.eks noe vits i å bruke penger på lerrett?, Er det bedre å kjøpe noen bra fronthøytalere og droppe sub høytaler? Trenger man bakhøytalere og surroundhøytalere eller holder det med bare bakhøytalere?
    Som du skjønner er jeg ganske blank på disse tingene, men dette forumet er genialt for meg til å lære. Det er en stor verden som begynner å åpne seg :lol:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

PE5120 får vi snart testet så følg med. Ang. resten av utstyret så er det avhengig av ditt behov: lyd for film eller lyd for CD. Ved lyd for film bør du prioritere sub og du kan derfor klare deg med små høytalere som front og bak. Lerret bør du ha for å utnytte bildekvaliteten, men du kan velge å starte med en rullegardin ala IKEA "Tupplur". Se bilder på minhjemmekino.no så får du et innblikk i oppsett og bruk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av np
    Trenger man bakhøytalere og surroundhøytalere eller holder det med bare bakhøytalere?
    Skal du ikke ha begge deler, må du ha surroundhøyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •