Prosjektor/forsterkerproblem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor/forsterkerproblem

Hei!

Jeg sliter med å koble opp den nye prosjektoren og forsterkeren min. Forsterkeren har en HDMI ut, og fire inn. Dvs at jeg styrer bildet på prosjektoren fra forsterkeren. Planen min var å koble opp PS3, Canal Digital og en løsliggende HDMI i tre av de fire HDMI inngangene, men det er ikke her problemet mitt ligger. Jeg har et ønske om i tillegg å koble opp Nintendo 64'en min og Playstation 2'en min på forsterkeren. Da jeg kobler begge komponentene inn, som forøvrig er per RCA phono og kompositt får jeg ikke noe videosignal, bare lydsignal.

Er det fordi Komposittsignalet ikke samsvarer med hdmi signalet og prosjektoren? Og må jeg da eventuelt koble det separat, lyd til forsterker og komposittsignal direkte i prosjektor?

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hva slags reciever du har, men på min så kan jeg gå inn på input assignment for og veksle mellom hvilken inngang den skal bruke. mulig din står oppført til og bruke HDMI og analog som default?
    tror det kan være verdt å se etter hvertfall
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    vet ikke hva slags reciever du har, men på min så kan jeg gå inn på input assignment for og veksle mellom hvilken inngang den skal bruke. mulig din står oppført til og bruke HDMI og analog som default?
    tror det kan være verdt å se etter hvertfall
    Jeg veksler mellom alle HDMI'ene uten problem, men da jeg skal veksle til DVD og VIDEO som det står oppfør, begge per komposittkabel videomessig og RCA phono lydmessig får jeg ikke noe bildesignal på prosjektoren, bare lydsignal på forsterkeren. Om det var det du mente

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg mente er at en eller annen plass i menyene på reciever kan man velge hvilken inngang f.eks DVD skal vise. på min reciever kan jeg gå inn på input setup -> input assignment og så velge mellom HDMI, digital og kompositt for lyd og bilde på hver av inngangene.
    kan ogso velge om utgangen skal behandle kun hdmi eller hdmi&analog
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    det jeg mente er at en eller annen plass i menyene på reciever kan man velge hvilken inngang f.eks DVD skal vise. på min reciever kan jeg gå inn på input setup -> input assignment og så velge mellom HDMI, digital og kompositt for lyd og bilde på hver av inngangene.
    kan ogso velge om utgangen skal behandle kun hdmi eller hdmi&analog
    Tror jeg fant problemet. Regnet med at jeg kunne kjøre komposittsignale også på den ene HDMI tilkoblingen fra forsterker til prosjektor. Men tror jeg også trenger en komposittkabel fra forsterker til prosjektor for å veksle mellom komposittsignalene. Takk uansett! )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •