Hva gjør Apple TV helt konkret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva gjør Apple TV helt konkret?

Hei, jeg lurte på om AppleTV er noe for meg? Jeg bruker aldri iTunes, og har heller ingen iphone/ipod siden jeg gikk fra iphone 3 til Samsung Galaxy S3.

Det står her:

Apple TV mediaspiller - Elkjøp

at den spiller videoer og TV programmer i 1080p..

Jeg handler ikke filmer/musikk fra iTunes og alle miner filmer er på blu-ray som er tilkoblet til anlegget/projektoren uansett.. Er Apple TV noe produkt for meg da?

Er 19 år og bor hjemme enda, vi har TV-kanaler ut i stua på en tragisk liten 32" fra 2006-7 uten høyttalere, skulle gjerne likt å ha noen kanaler på rommet mitt på anlegget/projektoren. Lurte på om AppleTV var en mulighet?

Er ikke lenge før jeg skal til militæret også flytte ut, men har en del langsomme måneder igjen

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, en Apple TV boks vil ikke hjelpe deg. Det er en slags media-"router" som sender lyd og/eller bilde fra iPhone, iPad eller internett til TV og/eller høyttalere.

PC og interwebs er kanskje løsninga for deg..?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Nei, en Apple TV boks vil ikke hjelpe deg. Det er en slags media-"router" som sender lyd og/eller bilde fra iPhone, iPad eller internett til TV og/eller høyttalere.

PC og interwebs er kanskje løsninga for deg..?

Er det alt? Høres nesten ubrukelig ut spør du meg.. Men jeg ser den i alles kino omtrent

interwebs, er det et program eller mener du interwebs, altså nettet?

Hvis du mente det siste, er det jeg føler meg tvunget til nå men jeg liker ikke å se programmer i SD eller noen ganger -- verre kvalitet

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mange måter riktig, men det mangler noe....
    - leie av filmer direkte på Apple TV (man trenger iTunes konto, og kun det)
    (det fungerer utmerket og senest i går så vi Rise of the planet of the apes for kr 39,-)
    - Youtube (som på en PC/Mac, men man trenger ikke datamskinen)
    - Flickr, du kan se fotoalbum fra deg selv og/eller andre som vil dele
    - og selvfølgelig iCloud; alle bilder du har i skyen kan vises på TV
    - noe amerikanske TV kanaler, men begrenset
    - og AirPort/AirPlay

Apple - Apple TV - HD-innhold fra iTunes og mer på din TV.

Apple - Apple TV - iTunes, Netflix og direktesendt sport på din HDTV.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    internett ja. Hvada SD? pga TV'en tenker du på? er masse innhold på nett i HD, flere TV-kanaler som streamer i HD, youtube er i HD, piratbukta *host*....

Apple TV er en sneksen liten sak den, vel og merke når en har andre iGadgets. Gjør iPaden om til en herlig "fjernkontroll".

EDIT: + alt det supertramp nevner den kan gjøre som 'stand-alone' !

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jag använder den allra mest till är Netflix och under sportsändningar där det är flera matcher eller kanaler med olika sporter.

Under ol som nyss var satt jag bara med ipad och zappade mellan alla kanaler (8 extrakanaler från nrk), trådlöst och allt funkade helt kanon i hd upplösning.
    Jag har konverterat all flac till apple lossless så all musikstreaming går igenom atv och in i receiver.

Köper också säsongpass på NHL (ishockey) som går igenom atv. Alla matcher sänds i hd och man kan välja antingen hemma eller bortakommentatorer. Ibland är feks comcast bätte än verizon sina sändningar. Feks, nästan alltid är bortalagets sändningar bättre i Verizon center (Washington) än Verizon's egna.

Detsamma gäller NBA och MLB. Hoppas verkligen NFL kommer i år också, men de är som regel nazi på officiell streaming.

Kommer det dessutom en jailbreak snart så man kan köra mkv och ev. Blu Ray från katalog, så lär konkurrenterna få problem att sälja sina enheter. ATV3 är det mest stabila mediacenter jag haft.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting å merke seg er apple sin manglende støtte for filformater... skal man spille video må det nesten være mp4 formatet, siden det må via iTunes.

Ja det finnes andre muligheter her, og/eller man kan konvertere, men da er det meste av vitsen borte synes jeg. Kjøpte derfor en Mac Mini i steden - den koster mer, støtter de samme tingene og har støtte for f.eks. VLC som spiller mer eller mindre alt.

En ting å merke seg med OSX dingser er manglende støtte for Blueray.... men det løser seg også hvis man virkelig vil.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om ATV, er det jo snakk om to forskjellige produkter, med og uten jailbreak. Uten er den relativt begrenset, og ganske så bundet mot iTunes, men med f.eks Plex eller ATV Flash installert, er det jo noe helt annet. Fordrer jo endel filmer og musikk lagret. Speiling av skjerm fraIOS dings, eller nyere mac er også en nyttig funksjon. ATV 3 kan foreløpig ikke jailbreakes.

Leie av film er nevnt, med enkle grep får man inn amerikansk iTunes og Netflix, noe mange setter pris på.

Så jeg vil ikke si at den er ubrukelig, m man kan ikke sammenligne epler og pærer. Til sitt bruk er det en meget potent liten sak, til kun 800,-

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    internett ja. Hvada SD? pga TV'en tenker du på? er masse innhold på nett i HD, flere TV-kanaler som streamer i HD, youtube er i HD, piratbukta *host*....

Apple TV er en sneksen liten sak den, vel og merke når en har andre iGadgets. Gjør iPaden om til en herlig "fjernkontroll".

EDIT: + alt det supertramp nevner den kan gjøre som 'stand-alone' !

Har ikke TV, bruker projektor med PC til alt her. Det er stress å laste TV programmer. Har vært innom piratbukta og så Friends i HD.. Det var rimelig kult å se en av mine favoritt serier i 720p på en 100" hehe. Har de på DVD men er ikke det samme nei.

Jeg har mange blu-ray filmer men har lyst på vanlig TV, på PCen/projektoren.

Ser serier på nett, som Big Bang Theory, House, osv men det blir i verre enn SD kvalitet.. 360p ser ut som. er vel 480p/SD med litt artifacts fra streaming regner jeg med. Jeg vet at det finnes ulovlige måter å se disse seriene i HD, men da må jeg jo enten tømme hardisken så jeg kan fylle den med ~ 40GB for kun en sesong og gjøre det 3-10 ganger eller laste hvert enkelt episode på 2gb hver eneste dag. Kan hende at jeg ikke finner halve sesongene.. osv.. stress!

Tror ikke jeg gjorde det tydelig nok i OP, men anlegget mitt og projektoren er tilkoblet til PCen min fra før av! jeg trenge ikke å streame noe FRA Pcen eller TIL pcen!

Jeg leter etter en service som gjør at jeg kan se SPORT, tv programmer osv.

---

Viaplay? hva er dette for noe da? kan jeg betale 199 kroner, putte en disk i pcen og se sport, filmer og TV seriere i HD? for en måned?

Hvis nei.. hvilke produkter kan jeg kjøpe for å få til det? Trodde Apple TV var løsningen ( apple TV )
    I guess not

er lei av å se fotball i 240p (ja du leste riktig.. 70 talls kvalitet!) stor skjermen fortjener HD kvalitet

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo da "bare" for deg å abonnerer på Viaplay, TV2 Sumo, Comoyo. Da får du hvertfall i teorien muligheten til å se CL på Viaplay, PL på TV2 Sumo pluss det som TV2 har igjen av rettigheter til Tippeligaen. Comoyo har TVNorge/Max etc. Det er vel noen kamper fra Tippeligaen der også. Mulig de har noe annet også. Til sist er det NRK Nett-TV for NM i fortball. Om noe av det ser bra ut på 100" kan jeg ikke si noe om. Har ikke fått testet Viaplay på min 50" så jeg vet ikke hvordan det kan komme til å se ut. På Viaplay har man jo NFL, NHL og F1, MotoGP etc. Det er et snev av potensiale der...

Alt det her er jo streaming-tjenester. Ingen reell nedlasting av noe av det man ser på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Jeg leter etter en service som gjør at jeg kan se SPORT, tv programmer osv.
    Det du letar efter finns desvärre inte. Inte i en apparat och framför allt inte utan pc.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Det er jo da "bare" for deg å abonnerer på Viaplay, TV2 Sumo, Comoyo. Da får du hvertfall i teorien muligheten til å se CL på Viaplay, PL på TV2 Sumo pluss det som TV2 har igjen av rettigheter til Tippeligaen. Comoyo har TVNorge/Max etc. Det er vel noen kamper fra Tippeligaen der også. Mulig de har noe annet også. Til sist er det NRK Nett-TV for NM i fortball. Om noe av det ser bra ut på 100" kan jeg ikke si noe om. Har ikke fått testet Viaplay på min 50" så jeg vet ikke hvordan det kan komme til å se ut. På Viaplay har man jo NFL, NHL og F1, MotoGP etc. Det er et snev av potensiale der...

Alt det her er jo streaming-tjenester. Ingen reell nedlasting av noe av det man ser på.

Er akk. det jeg lurte på. Går det egentlig ann å få en måned eller to for 398 (199) eller er det sånn jeg må bestille 1-2 år avtale som da blir på 199 kroner altså jeg må ut med 2500-5000 kroner!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •