billig hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

billig hjemmekino

hei, jeg tenker på å kjøpe meg en billig hjemmekino, komplett pakke, har sett på en til 3,500 ca. vet at det ikke blir så mye lyd å skryte av, men har ikke mye plass, får ikke tid til å bruke det mye og har heller ikke så mye penger å bruke. så det jeg lurer på er om noen tror det blir store endringer på noe relatert til dette før våren igjen. kommer ikke til å få brukt det så mye i vinter, men vil ha det til de få gangene jeg kommer til å bruke det. eller om jeg heller burde vente til våren?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok ikke store forskjeller på om du handler høyttalere nå eller senere, men reciver derimot kan fort bli oppdatert.

Når budgettet er så lavt som det er så kan det være en ide å søke litt på brukten, både her og på finn er det mange kupp

Det som kansje kommer til å skaffe deg mest glede er om du skaffer deg en reciver, og 2 høyttalere, for å så bygge ut senere når du har plass, tid og penger. på den måten får du mye mer kvalitetslyd for pengene.

Nå skal ikke jeg komme med anbefalninger av småhøyttalere (satelitter?), men surround leverer et merke som heter dynavoice, og de har vel noen små høyttalere som ligger i prisjiktet ditt. de litt større gulvstående fra dynavoice leverer MYE for pengene, men usikker på de små da jeg ikke har hørt disse.

Lykke til med søket etter god lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......
    Sist endret av Ante1; 03-07-2014 kl 07:17

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett på en del høyttalere og å sette sammen anlegget selv. men greia er at forsterkeren blir fort veldig dyr, og jeg må ha bluray spiller i tillegg. så hele greia stiger litt for mye i forhold til at det bare skal være et midlertidig anlegg. men jeg forstår greia.

men hvis jeg kjøper en 5.1 forsterker, og bare kjøper 2 høyttalere, hvordan blir det da med lyden? kommer det ikke i hovedsak ut stemmer og sånt ut centeren og litt annet ut side høyttalerne, eller har jeg missforstått totalt?

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å legge litt mere penger i hjemmekinoen... Da får du som regel utrolig mye mer for pengene!

F.eks vil dette være en utrolig bra pakke, med gode muligheter for utvidelse med f.eks effektforsterker, høyttalere, osv.:

Klipsch HDT 500 hjemmekino - Lefdal

Philips Blu-ray-spiller BDP3200 - Lefdal

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Det er den øverste reciveren.

Edit: samlet pakkepris vil bli 8045kr, og dette er mye kino for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk.

hva vil forskjellen på denne:
    Harman Kardon 5.1 receiver AVR 156 - Lefdal

og den recieveren du linket til, hvis vi ser bort i fra watt. har nemlig en hk 3490 fra før, hadde vært fint med like hehe

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette anlegget? Surroundanlegg selges - FINN Torget

Har akkurat solgt maken høyttalere, syntes de spilte veldig pent, men ville ha noe med enda mer trykk, og byttet dem ut. Det du mangler her er BD-spiller og kabler. Kabler fpr du billig på Biltema.
    Du får riktignok ikke HD-lyd, men etterhvert kan det hende du har råd til å bytte ut receiveren med en mer moderne variant.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset, greia er at jeg har et lite hjemmekino anlegg med dvd spiller, jeg har lyst til å få bildekvaliteten til bluray. har en 5.1 forsterker som ikke har hdmi og vil gjerne ha det.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alesto
    hei, jeg tenker på å kjøpe meg en billig hjemmekino, komplett pakke, har sett på en til 3,500 ca. vet at det ikke blir så mye lyd å skryte av, men har ikke mye plass, får ikke tid til å bruke det mye og har heller ikke så mye penger å bruke. så det jeg lurer på er om noen tror det blir store endringer på noe relatert til dette før våren igjen. kommer ikke til å få brukt det så mye i vinter, men vil ha det til de få gangene jeg kommer til å bruke det. eller om jeg heller burde vente til våren?
    Er bare å slå til, det eneste som er nytt på nye receivere nå er 4k passthrough.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk.

hva vil forskjellen på denne:
    Harman Kardon 5.1 receiver AVR 156 - Lefdal

og den recieveren du linket til, hvis vi ser bort i fra watt. har nemlig en hk 3490 fra før, hadde vært fint med like hehe
    Forskjellen er at HK bare har pre-out til subwoofer, mens Yamaha har pre-out til subwoofer i tillegg til høyttalerne(dvs. at du kan bruke separate effekttrinn til f.eks fronthøyttalerne senere om du ønsker mere effekt). Yamaha vil også ha en litt mer oppløst lyd, og vil også kunne matche Klipsch bedre enn HK.

Yamahaen er på tilbud, og er en klasse over HK-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis jeg kjøper en 5.1 forsterker, og bare kjøper 2 høyttalere, hvordan blir det da med lyden? kommer det ikke i hovedsak ut stemmer og sånt ut centeren og litt annet ut side høyttalerne, eller har jeg missforstått totalt?
    Du har ikke missforstått totalt, men hvis du bare har 2 høyttalere får du all lyden fra de. Altså 2.0 og ikke 5.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hjelp! tror jeg kommer til å bruke den gamle 5.1 forsterkeren men intil videre og helle kjøpe none litt bedre høyttalere og en bluray spiller. none som vet om en bra bluray spiller med analoge utganger? hvordan fungerer egentlig en coax utgang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •