Mørkt bilde på Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mørkt bilde på Plasma

Gikk for noen måneder siden til innkjøp av av rimelig 60" plasma (LG 60" 3D Plasma 60PZ550N). Har ikke hatt tid til å benytte den noe særlig før nå.

Er stort sett fornøyd med bildet prisen tatt i betrakning (rett under 9000,- i vinter). Men ett stort problem gjentar seg:

På mørke scener, eller på scener med mye kontrast, blir alt det mørke svart. Tilnærmet ingen detaljer, bare store svarte klumper på skjermen. På lyse bilder ser alt ganske greit ut, godt med detaljer osv. Men i f.eks Dark Knight (med mye mørke scener) blir det nesten ikke sebart.

Har testet en masse innstillnger på TVen, men ender alltid opp med THX Cinema. Hvis jeg justerer opp lysstyrke på TV/BD-spiller blir det mer detaljer i mørke scener, men bildet eller blir feil. Har også passet på å skru av all energy-saving på TVen.

Oppsett:

TV: LG 60PZ550N
    Receiver: Pioneer LX-73
    Blu-Ray: Pioneer BDP 440 (Har testet med bluray spilleren som står i stua også)
    Kabler: HDMI kabler fra Clas Ohlson/det som fulgte med i esken

Når jeg kobler BD-spiller rett i TVen blir bildet adskillig bedre så det er jo å anta at receiveren gjør ett eller annet.

LXen har en innstilling som heter "V.CON". Når jeg setter denne til "OFF" kan man ikke endre bildeinnstillingene på receiver (kontrast, lysstyrke, osv). Antar da at den sender signalet rett gjennom? Hvis dette er tilfellet; hva kan da være galt?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kobler BD direkte mot TV, bruker du da samme HDMI-inngang, eller en annen en? Tenker da på ulik kalibrering på de ulike inngangene.

Evt. om deep color er på i BD, men med støtten av i receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Når du kobler BD direkte mot TV, bruker du da samme HDMI-inngang, eller en annen en? Tenker da på ulik kalibrering på de ulike inngangene.

Evt. om deep color er på i BD, men med støtten av i receiver?
    Bruker samme HDMI inngang på TV og samme HDMI kabel. Plugger bare den som står går fra BD-spiller til receiver rett i TVen.

Dette med deep color er jeg ikke sikker på. Skal sjekke dette. Takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •