3D på streamet innhold fra fil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D på streamet innhold fra fil?

Heisann.

Jeg har et spørsmål (kun rent teoretisk selvsagt, siden det er litt på kanten :-) ) angående nedlastet media. Om man, igjen i teorien, skulle ha en nedlastet mkv format film (720p, eller deromkring) som er tagget som 3d og man ikke får denne til å fungere, f.eks. dersom bildet skulle bli helt på trynet, har man da:
    1 et problem fordi kanskje popcorn hour A-110 ikke støtter 3D (selvom jeg mener å ha lest at den faktisk skal det)?
    2 Satt opp noe feil (har en Samsung 47' LCD 3D tv hvor jeg blir spurt om å sette opp 3D horisontalt eller vertikalt... Eh?)?
    3 et problem fordi min TV kun støtter aktiv 3D med kjempebriller og kanskje nevnte media er passiv 3D (og hvordan ser jeg det)?

Hadde vært knall å fått 3D til å fungere på annet enn bluray som kilde, bare i teorien selvsagt... :-)

Takker og bukker for all hjelp!

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du 2 like bilder ved siden av hverandre på TV ditt så setter du på "horisontal 3d" på TV (Side by Side) manuelt.

Får du 2 like bilder oppå hverandre på TV ditt så setter du på "vertikal 3d" (top and bottom) manuelt.

Disse formene for 3d er ikke av like god kvalitet som 3D Bluray, men den eneste mulighet på PH 110.

Øyvind

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ellers ...?

og hvis bildet bare blir kluss og striper så...?
    Med andre ord; med en PCH A-110 og 3D-tv så skal jeg kunne være istand til å se mkv filer som er i 3D?
    Du har prøvd dette selv eller?

Takk for svar så langt!

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar. Jeg har ikke testet det på A110, men jeg vet at A/C-200 og nyere støtter 3D mkv av typen half-SBS. Dette har jeg prøvd selv. Bildekvaliteten er riktignok ikke noe å hoppe i taket for. Ville heller satset på en HTPC til dette formålet, fortrinnsvis med BD50 3D, da vanlig bluray benytter sekvensiell 3d, ikke disse kvasiformatene half-SBS og SBS.

Øyvind

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •