Finnes HDMI hub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes HDMI hub?

Lurer på å kjøpe meg en receiver men den har bare 4 HDMI innganger og det er litt lite.

Finnes det en slags HDMI hub? Evnt om det gjør vil den gjøre signalet dårligere på noen måte?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke (muligens) billigere og enklere å velge en med flere innganger?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Blir det ikke (muligens) billigere og enklere å velge en med flere innganger?
    Dessverre så er receiveren jeg har tenkt meg noe strippet for en haug funksjoner en aldri bruker og deriblant HDMI innganger...er Anthem MRX-700.

Om du eller andre har et bedre alternativ så er jeg all ears, leter meg blind snart nå etter et like bra alternativ...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Se der ja! Det er jo perfekt! Og siden HDMI er digitalt så burde vel det ikke bli noe tap i hverken lyd eller bilde sku en tro...?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal være bra ja, men personlig hadde jeg avskrevet den hvis det innebar "enda" en boks og fjernkontroll.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Den skal være bra ja, men personlig hadde jeg avskrevet den hvis det innebar "enda" en boks og fjernkontroll.
    Hadde vært best med minst mulig ekstra styr ja, men lyd kvalitet må komme først synes jeg

Apple TV,PC,Blu-ray spiller og PS3,X360 og kommende Wii U ville da blitt på HDMI veksleren

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hadde vært best med minst mulig ekstra styr ja, men lyd kvalitet må komme først synes jeg

Apple TV,PC,Blu-ray spiller og PS3,X360 og kommende Wii U ville da blitt på HDMI veksleren
    Den øverste veksleren jeg lenket til, har ikke fjernkontroll. Så da får du trim også. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være pirkete, men om du skal bruke 20 000 på en receiver, hvorfor finner du deg ikke en som har alt det du trenger. Du får tak i veldig mange gode receivere med alt du trenger av inn-og utganger til den prisen. Som i tillegg vil være tilfredsstillende på lydsiden. Dessuten virker det litt feil å kjøpe hdmi switch på biltema når du bruker såpass mye på receiver.

Anthem MRX 700 | Lyd & Bilde

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Ikke for å være pirkete, men om du skal bruke 20 000 på en receiver, hvorfor finner du deg ikke en som har alt det du trenger. Du får tak i veldig mange gode receivere med alt du trenger av inn-og utganger til den prisen. Som i tillegg vil være tilfredsstillende på lydsiden. Dessuten virker det litt feil å kjøpe hdmi switch på biltema når du bruker såpass mye på receiver.

Anthem MRX 700 | Lyd & Bilde
    Tilfredsstillende er ikke nok

Anthem MRX-700 er etter hva jeg har lest å hørt av folk jeg har snakket med det beste alternativet i denne pris klassen. Oppløsningen og lydbildet den leverer passer perfekt med B&W 805D visstnok.

Samt at stereo egenskapene den leverer er noe av det beste mange anmeldere har hørt i en surround receiver...

Så da må en gjøre kompremiss med endel funksjoner(fleste som en aldri bruker uansett) og HDMI innganger. Men da igjen så er jo et HDMI signal et digitalt signal så en slik HDMI switch skal ikke forringe signalet på noen måte, det er jo enten av eller på...ikke slik som analoge signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at du ikke er så nøye på pris så lenge lyden blir best mulig =) Tittet litt innom andre tråder du har skrevet i. Hvis en ekstra fjernkontroll og boks ikke gjør noe for deg, så kjøp hdmi switch =)

Du har rett i at hdmi enten er signal eller ikke signal, så mrx700+switch er kanskje den rette kombinasjonen for deg =)

Nå er det ikke så mye informasjon om hdmi-switchene fra biltema, men det kan være lurt å kjøpe en med fjernkontroll med RF signal (vet ikke om biltema sin har det eller ikke). Da kan du gjemme boksen i stedet for å tenke på at den må stå framme for at den skal kunne motta IR-signaler fra fjernkontrollen =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •