Fast Forward

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Fast Forward

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fast Forward

Vet ikke om dette gjelder kun TVer eller om det har noe med HD oppløsning generelt. Anyways. Som sikkert noe fler legger merke til, så ser det ut som de nyeste TVene i Full HD går i 1,5 fast forward. For meg gjør dette at jeg boikotter TV helt.

Ikke alle ser dette. f.eks. fattern har for ikke så lenge siden kjøpt seg nytt, flott 42" TV...når jeg er hjemme klarer jeg ikke å se på denne TVen, men pappa forstår ikke hva jeg snakker om, for han så ser alt helt normalt ut.

Så det jeg lurer på er hva som egentlig skyldes denne effekten? Har det med TV-sendingen eller HD oppløsningen?
    Når jeg nå kanskje skal kjøpe meg nye projektor i 1080p isteden for 720p som jeg hadde frem til å går når den døde, Så håper jeg virkelig jeg ikke får meg en stygg overaskelse med en projektor som konstant går i fast forward O.o

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på en ny tv på fler år men kjøpte en jvc x30 og legger ikke merke til noe fast forward på den, men må jo se etter grundig en gang til nå

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interpoleringen gir en effekt som av noen få oppleves som "fast fwd" effekt. Skru av interpolering, og din fars TV fremstår "normal"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, fantastisk.

Ble litt nyskjerrig på den Interpoleringen du snakker om, kan du forklare mer nøyaktig hva det er/hva den gjør?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en funksjon som skal bedre bevegelses-skarphet. Den evaluerer kildematerialet, og legger inn ekstra "bilder" mellom de originale. På den måten oppnår man bedre bevegelses-skarphet, men også en del ulemper. FFW effekt, og kunstig opp-skarping av bakgrunner, er blant de ulempene som kritiseres mest. Dårlig interpolering vil også bidra med en del skjemmende artefakter i bildet, hver gang prosessoren feiltolker bevegelse i kildematerialet. Noe som beveger seg foran detaljert bakgrunn (f.eks en mursteins belagt vegg), er typisk eksempel på områder der prosesseringen vil feile.

Fast Forward-101231-memc-jpg

At dette er omdiskutert er det liten tvil om. Det finnes utallige artikler og diskusjoner som denne: Is Frame Interpolation a Godsend or the Devil's Spawn? | Home Theater
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •