Det skjer noe rart med tvn min

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det skjer noe rart med tvn min

Hei

sitter her med både DVE basic og Spears & Munsli og skal justere kontrasten,justerer kontrasten der den skal vere,alt ok men så skifter eg til tv asså hdmi 2 ser litt der også skifter tilbake til hdmi 3 da viser det hvite litt rød tint i seg,så skrur ned kontrasten til 71 og den forsvinner detter da på spears &musil discen,men det viser bare rødt der i midten der den hvite strekken går,så den forsvinner når eg tar ned kontrasten til 71,men så kommer vi til THX cinema når eg skal kalibrere den da viser hele skalan grønn helt grønn,men hvis den står sånn som den stod orginalt da viser den litt rødt i skalan.men det eg synst er rart at når eg skifter til hdmi 2 også tilbake da viser den rødt eller grønnt i thx cinema,men viser ingenting før eg skifter input.noen som har noen mening?
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet?når eg skrur ned kontrasten i thx da blir det grønnt i skalan,men hvis eg lar den vere sånn som den er da er det litt rødt,skla no ikkje vere sånn vel at thx skal bli grønn i skalan bare fordi eg setter ned kontrasten?uansett hvor langt eg tar den så forblir den grønn,mens eg holder på å skru ned kontrasten ser eg ingen grønn skifter input til hdmi 2 og tilbake da er den grønn?
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legger ut noen bilder av hvordan skalan ser ut i S&M

bilde 1.expert 1 orginale settings.

bilde 2.etter eg satt ned kontrasten til 70 og brightness til 52.

bilde 3.THX cinema ingenting forandret.

bilde 4.THX cinema satt contrasten ned til 80 og brightness til 55.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er noe som er feil,

du har samme feilen i fabrikkinstillingene?
    kunne jo ha vært for høy kontrast, men da skulle jo alt vært i orden når den står i fabrikkinnstillingene...

trur eg ville levert den inn, men send med bilder som viser hva som er feil, har dessverre ingen aning hva det kan være, men du kan kansje prøve å gjenopprette fabrikkinnstillingene :-)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JustmeFW
    Virker som om det er noe som er feil,

du har samme feilen i fabrikkinstillingene?
    kunne jo ha vært for høy kontrast, men da skulle jo alt vært i orden når den står i fabrikkinnstillingene...

trur eg ville levert den inn, men send med bilder som viser hva som er feil, har dessverre ingen aning hva det kan være, men du kan kansje prøve å gjenopprette fabrikkinnstillingene :-)
    i THX cinema så hvis eg justerer kontrasten nedover så viser gråskalan grønn hele skalan er grønn,men hvis den står sånn som den er kalibrert fra fabrikken så viser den litt rød i skalan.bruker eg expert 1 så viser den rød i midten av der S&M men kun i midten ikkje over hele skalan,men justerer eg ned kontrasten til 70 da forsvinner den rødheten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •