Grønn på hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Grønn på hjemmekino

Hei! Noen der ute som kan komme med noen tips å råd angående kjøp av utstyr? Det eg har sett meg ut til nå er en Denon avr 2312, er den bra i forhold til annet til den prisen? (5498, hifiklubben)
    Å høytalere har jeg også sett meg ut på samme butikk.. Dali stile system med fazon sub... Helt på viddene eller??
    Håper på svar.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir sikkert fornøyd.
    Men det finnes andre butikker enn hifiklubben, med andre ord et mangfold av gode og spennende produkter der ute. Bare et tips! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er klar over det:-) men så de hadde matchet de høytalerne med denon i en pakke, eller har det ikke noe å si hva man mixer?
    Takk for svar!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo naturlig at HFK matcher en slik pakke, alternativet hadde vært å bruke Nad. De vil selvsagt ikke matche med et produkt de ikke har. Jeg foretrekker Yamaha, Onkyo, og Pioneer over Nad og Denon.

Matching kan være viktig; men plassering, rom og personlig preferanse er viktigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Takk for tips får se hva jeg ender på!
    Siste spørsmål, er det veldig mye dårligere lyd på små høytalere (dali stile) en ved bruk av store.. Da tenker jeg spesielt på fronthøytalere!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg en reciver som har pre-out. Da har du noe du kan bruke lenge. Anbefales. Da kan du bruke hva som helst av høyttalere, og koble til effektforsterker når/hvis du har behov for det. Er mange som kjøper en billig reciver uten pre-out. For så å måtte selge den for 1/5 - 1/10 av prisen når de skal ha en reciver med pre-out. Grunnen er at recivere faller veldig mye i pris. Så du sitter bare igjen med småpenger i forhold. Velg med pre-out!

Grunnen til at du ønsker å ha pre-out er pga dagens recivere ikke er så gode å drive store høyttalere + surround. Det står gjerne 7x110w. Men i realiteten er det mye mindre. kanksje 30-50w per kanal. Da vil en effektforsterker gjøre slik at lasten for reciveren blir mindre, og frontene blir drevet mye bedre.

Jeg syntes denon + Dali kombinasjon er bra. Men du bør ta deg en tur til de forskjellige hifi butikkene og høre kombinasjoner. Hvilken type musikk liker du? evt. filmhøyttalere? Jeg hadde gått opp litt i reciverklasse. Til noe med pre-out. Husk du er ikke låst til å handle alt i samme butikk. HFK gir ikke rabatter.

Fet nettside du har: https://www.mrgreen.com/ :lol:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten add-on.

Ser du bor i Bergen. I Norges flotteste by er det mye å velge mellom. Du har soundgarden nede i strangaten. HFK ytterst i gågaten, nært akvariet. Soundgarden og Bergen Musikkhandel i området mellom teateret og torgalmenningen. 8-) Pluss eplebutikk i samme street.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Godt tips! Har ikke gått for noe enda.. Men tusen takk for gode tips! Ja, tror eg må ta meg en runde å høre litt før eg slår til, er først å fremst film eg bruker det til, er det noen merker som er bedre på film framfor andre, da tenker eg på både høyttalere å reciever.. fått inntrykk at soundgarden er veldig dyrt i forhold til andre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •