Verdt å kjøpe DVE: HD Basics kalibrering ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdt å kjøpe DVE: HD Basics kalibrering ?

Noen som har noen erfaring om det er verdt å kjøpe Digital Video Essentials: HD Basics på Blu-ray?

Ser Play.com selger den til 140kr ink frakt om dagen.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3...rlrefer=search

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på dette. Får man lettere gjort gråskala og fargekalibrering på pojektor med denne?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper den tråden her jeg i håp om at en som har denne kalibrering saken vil dele sin mening om det er verdt å kjøpe...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker veldig bra for å justere sortnivå osv. Fargekalibrering bør ikke tukkles med av uerfarne folk eller uten skikkelig kalibreringsutstyr.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det play.com som selger denne ? Fulgte linken din og trykket og buy, da kom det opp 5 forskjellige, med en liten variasjon i pris, den første var merket med region A og ble sendt fra USA om jeg forstod det rett.

Newcomer Øyvind&Julianne sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv denne kalibreringsplata i versjon blu-ray. Jeg er forholdsvis fersk når det gjelder fargekalibrering, men plata gir brukeren er gjennomgang av alle prinsipper inne flerkanalslyd og fargejustering og hvorfor ulike produsenter lager produkter med ulike fageprofiler.
    Plata er lærerik, men forholdsvis avansert. Lett å justere seg bort, men det er også mulig å forbedre bilde på både tv og prosjektor med litt trening.
    Anbefaler å investere i plata dersom du er interessert og har masse tid. Da er det absolutt verdt pengene.
    En enklere løsning er jo kalibreringssplata til hifiklubben, tror faktisk den er gratis. Den er utrolig enkel, men med noe begrenset muligheter.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind&Julianne
    Jeg har selv denne kalibreringsplata i versjon blu-ray. Jeg er forholdsvis fersk når det gjelder fargekalibrering, men plata gir brukeren er gjennomgang av alle prinsipper inne flerkanalslyd og fargejustering og hvorfor ulike produsenter lager produkter med ulike fageprofiler.
    Plata er lærerik, men forholdsvis avansert. Lett å justere seg bort, men det er også mulig å forbedre bilde på både tv og prosjektor med litt trening.
    Anbefaler å investere i plata dersom du er interessert og har masse tid. Da er det absolutt verdt pengene.
    En enklere løsning er jo kalibreringssplata til hifiklubben, tror faktisk den er gratis. Den er utrolig enkel, men med noe begrenset muligheter.
    Takker for tipset, den der var jeg ikke klar over 8)
    og ja, den er gratis om du er medlem i kundeklubben til HiFi Klubben Hi-Fi Klubbens Kalibrerings-disk | Hi-Fi Klubben så da er det bare å stikke innom og hente en

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste med DVE er de flotte test-patterns som gjør det enkelt å justere kontrast og brightness. Da er mye gjort om man går gjennom dette. Plata kan absolutt anbefales.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter også opp her, meget fin til å kalibrere sortnivå. Kontrast, lysstyrke etc

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •