Kort "kompetansetest" av noen butikker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til info var det en butikk blandt de 7 som var spesial foretning innen Hifi og det var ikke den som kjente produktet/behovet til meg :wink:

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiskevesker kaller vi sånn som dere :wink:

Mange av dere kommer inn i butikken bare for å briljere og bruker sjelden eller aldri pengenbe deres i butikken, for dere får det allltid billigere ett annet sted. Håpløst.

De fleste selgere ville nok satt pris på om dere sa ifra, kanskje han / hun til og med kanksje kunne lære noe av dere?

Dette kalles en brannfakkel :!:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig, Sonus. Alt for mange "kunder" er innom "spesialist-butikker" bare for å brilliere... Dette går begge veier, og det er derfor jeg mener det blir litt stigmatiserende ofte her inne på forumet å lese om alle de "elendige" butikkene rundtomkring. Det finnes selvsagt en del labre medarbeidere der ute, men også en skokk med gode! Av den grunn bør vi etter min mening her inn være litt moderate når en kritiserer på generell basis (selv om en SELVSAGT skal si hva en mener!)...

Kjenner selv folk på Elkjøp som kan en hel masse (vel, svar på Peakmans spørsmål har de nok ikke, men hvem i all verden, andre enn nettopp de som kommer inn kun for å brilliere, bryr seg om det?), men kjenner også en del som er langt utpå jordet og sikkert kunne solgt sand i Sahara, men slik er jo en gang verden, ikke bare AV-verden!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne ikke sagt meg mer enig!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, tildels enig med sonus, men grunnleggende kunnskap om compositt/s-video/komponent er fravær hos endel og det er det som jeg ragerer på. Har jo selv ikke peiling på mange områder. Men en viss basis kunnskap må en kunne forvente av personer som er annsatt for å betjene kunder.

Og en annen ting, hvorfor kan ikke vi mannfolk noen ganger innrømme at vi ikke vet og overlate spørsmålet til noen som vet? Kvinnfolka er bedre på dette ops: En skulle tro at dette ville være salgsfremmene.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Kunder som kommer til elkjøp og har bestemt seg for hva dem skal ha får det dem vil ha. Elkjøp er faktisk lagt opp til at dem som virkelig veit hva dem vil ha, kan bare komme inn i butikken, plukke det med seg, ta det med i kassa og betale og gå ut igjen.
    Dette gjelder jo kun småting! Alle større ting fins jo på lageret (ihvertfall på alle Elkjip jeg har vært på), og da må man først snakke med en selger, som først skal fortelle deg en masse om hvor elendig tilbudsproduktet er og hvor mye bedre tv/vaskemaskin/kjøleskap etc. man får ved å gå opp noen tusen. Er man veldig klar og tydelig og vet hva man trenger så går det greit, og selgeren somler bare bort tida si mens han lar andre stå i kø. Dette har skjedd HVER gang jeg har forhørt meg om et produkt fra tilbudsavisa deres. Aldri har det skjedd noen "behovsanalyse", de går rett på sak UTEN å stille et eneste spørsmål og forteller hvor ræva tilbudsproduktet er og hvor mange som har returnert det, hvordan de har bedt ledelsen om å ikke putte produktet i tilbudsavisa etc. (Elkjip Carl Berner.)

I tillegg ser jo tv-veggen deres ut omtrent som tv-veggen som er vist på DVE-plata (for de som har denne), dvs. tv'ene er totalt forskjellig justert. Og det er neppe tilfeldigheter at de dyrere tv'ene stort sett er bedre justert. Det burde vært en lov som påla alle tv-butikker å justere alle tv'er optimalt etter en kalibreringsdisk!

Har i tillegg et eksempel på elendig service hos Elkjip: Var og så på en Pioneer DVD-spiller her om dagen, og lurte på om spillerne var sonefrie. Fikk til svar at det måtte gjøres ved å "koble til en boks", og det tok de 300 kr for. Jeg sa at Pioneerene trengte man bare en fjernkontroll for å gjøre sonefrie, og ja, det var det han mente (hvorfor sa han ikke fjernkontroll med en gang, tro...??). 300 kr for å trykke en knapp på en fjernkontroll??? Ja, det var "for å dekke inn kostnadene av fjernkontrollen". Dette må være den mest idiotiske unnskyldningen jeg har hørt! Så det blir vel til at jeg kjøper spilleren på Elkjip, tester den, og hvis jeg vil beholde den så leverer jeg den tilbake og går og kjøper den på HiFi-Centeret eller Stereofil hvor de gjør den sonefri uten tillegg

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes utrolig mange som bare går rundt i butikker og bare spør og aldri handler. Nå er jeg personlig av dem som aldri spør om brunevare ting da som regel jeg har funnet ut det jeg trenger.

Men jeg overhører ofte slike mennesker som skal vise selgeren at han har "peiling"

Idag overhørte jeg en som lurte på om de hadde slike nye DVD spillere som han hadde lest om i Lyd og Bilde. (Blue Ray) Selgeren prøvde å forklare at det var svært lenge og vente og han heller kunne kjøpe en vanlig DVD spiller (kunden hadde kun VHS). Det var ikke kunden villig til å høre på for han hadde lest at det var like rundt hjørnet og de hadde vært solgt i japan lenge. I tillegg så klarte han å si at(kunden) at NRK sendte en del av programmen i HD-TV allerede for at det står i Lyd og Bilde. Det var like før jeg blandet meg inn, men jeg lot være. Kunden dro uten DVD spiller og han kommer sikker til å spørre om samme saken i 2-3 år før han får det han vil, og da er det sikker en alt for høy pris uansett.

Det viktigste med en selger er ikke at han kan så mye, men at han vet hvordan han kan skaffe informasjon om saken og kan innrømme at det vet han ingenting om.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke hadde kunnet jobben min godt nok, hadde jeg sannsynligvis fått sparken. Nå er det jo engang slik at alle slike elkjøp (konsept) butikker har forskjellige avdelinger innenfor forskjellige fagområder. Da mener jeg at kunden har krav på å få snakke med en som har mer kompetanse enn menigmann. Trenger ikke være ekspert, men ett stykke over snittet. For noen mnd'er siden visste ikke den lokale elkjøp sjappa hva en DVI-kabel var for noe, og det synes jeg er uholdbart. Men jeg synes det er for dumt å dra til slike butikker for å briljere med sine kunnskaper, da de som gjør det ofte har stålkontroll på ting som butikkselgeren kanskje ikke har hørt om engang.

Har en artig historie fra elkjøp, det kom inn en kar, gikk rett bort til en plasma til 40k, og sa; jeg skal ha en sånn en, og så skal jeg ha ett sånt derre surroundanlegg. Selgeren anbefalte da ett anlegg (husker ikke merke) til 3995,-. :roll: .

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    ......Det viktigste med en selger er ikke at han kan så mye, men at han vet hvordan han kan skaffe informasjon om saken og kan innrømme at det vet han ingenting om.
    Helt enig og her er det mange som slurver :wink:

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker en gang jeg var på Lefdal og fikk øye på en Thomson DVD-spiller som var på tilbud. Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderte en Thomson var nemlig at denne hadde en meget estetisk slot-drive (slikt hull man putter discen i). Jeg hadde ingen bakgrunnskunnskap om denne og bestemte meg for å forhøre meg hos en av selgerne. Jeg spurte fyren om den hadde en likegod bildedekoder som Sony NS730 (jeg pekte tilogmed på Sony spilleren for å gjøre det enklere for han). Uten å tenke seg om svarte han "Jada" meget selvsikkert, som om ikke det var et godt nok tegn på hans mangel på respekt for kunder begynte han å snakke om var sabla god Thomson spilleren var, fordi den hadde noe som het "RGB via Scart"! :shock: Han prøvte å få meg til å tro at dette var en revolusjon innen hjemmeunderholdning (merk dere at dette skjedde for kun et par måneder siden).
    Lettere irritert gikk hjem UTEN å kjøpe en DVD-spiller hos Lefdal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGB via scart er jo helt enestående
    En ting: Må selgerne som jobber på Elkjøp etc selge komfyrer og barbermaskiner og? eller er det forskjellige avdelinger?

(ps:Thomsonen med slot in er på linje med rimi spillere)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    RGB via scart er jo helt enestående
    En ting: Må selgerne som jobber på Elkjøp etc selge komfyrer og barbermaskiner og? eller er det forskjellige avdelinger?

(ps:Thomsonen med slot in er på linje med rimi spillere)
    På alle store butikker er det vel delt opp i avdelinger. På plassen der jeg bodde før der var det kun 3 selgere totalt som solgte alt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •