Samme bilde på flere TVer (via nettverk?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Moskus_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samme bilde på flere TVer (via nettverk?)

Jeg vet ikke om dette er riktig forum, men jeg prøver likevel.

Jeg har et anlegg i stua med tilhørende TV, alt utstyr er koblet til via HDMI. Jeg har også en TV på kjøkkenet, og et anlegg med skjerm på soverommet. Jeg vil gjerne ha samme bilde på kjøkkenet og soverommet som det som vises i stua. Jeg har sett på noen forskjellige løsninge r for trådløs overføring av HDMI, men 1) dekning kan bli et problem og 2) det kan bli en relativ dyr løsning.

Det jeg imidlertid har er et gigabit nettverk i huset. Så spørsmålet blir følgelig:
    Finnes det et produkt som lar meg distribuere HDMI eller annen video over mitt eksisterende nettverk?
    Jeg er absolutt ikke bekymret for kvaliteten, så kompresjon kan selvfølgelig benyttes.

Jeg har kikket litt på løsningene til Just Add Power for hjemmekino, men jeg blir ikke klok på om jeg må ha et eget nettverk (som ikke er aktuelt pr dags dato) eller om det fungerer over det eksisterende nettverket. Finnes det jeg leter etter?

På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja. Jeg tror ikke du skal regne med å kunne gjenbruke noe særlig mer enn kablingen. HDMI over nettverkskabler kan ikke gå gjennom switcher eller rutere.

Når det er sagt, så har jeg høye forhåpninger til HD Base-T, som lover fullt HDMI-signal over CAT5e/CAT6 kabling. Standarden ble ferdig for halvannet år siden, men foreløpig ser det ut til at det stort sett er proffutstyr som har kommet på markedet, og det er priset deretter.

Standarden er allikevel beregnet på konsumentmarkedet, og jeg håper og tror det vil komme HD Base-T baserte mediahuber/matriser om ikke så alt for fryktelig lenge, som er litt mer fornuftig priset.

Newcomer Moskus_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja. Jeg tror ikke du skal regne med å kunne gjenbruke noe særlig mer enn kablingen. HDMI over nettverkskabler kan ikke gå gjennom switcher eller rutere.
    Jeg hadde håpet det fantes noen TCP/IP-produkter (encoder/decoder over ethernet f.eks) som ikke kostet skjorta...

Men det var vel kanskje litt vel optimistisk...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •