beste løsning for tv på pj...komponent med overgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beste løsning for tv på pj...komponent med overgang?

hallo
    tenkte jeg skulle gjøre det som er praktisk mulig for å få bedre bilde på pj via digitaldekoder fra upc, sånn at det er mulig å se film uten å måtte irritere meg over bildekvaliteten hele tiden.

upcboksen gir vel interlaced rgb signal ut på scart, og etter som jeg skjønner støtter ikke min benq 6100 dette på vga inngangen, så jeg kan ikke bruke denne boksen uten videre:

jeg blir nødt til å bruke overgang fra komponent til s-video (som f.eks infocus selger) for å kunne bruke denne, det medfører introduksjon av et dårlig mellomledd.

og nå, endelig, kommer spørsmålet mitt:
    vil jeg derfor være mer tjent med denne boksen, som konverterer direkte fra scart til s-video?

begge boksene koster det samme, så pris er ikke noe spørsmål. med mindre det er billigere alternativ der ute da :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Brukte i forrige helg CYP boksen til min 6100, det ga et bedre bilde enn s-video. 6100 skal i følge bruksanvisning støtte intelaced.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Scart -> Component converter fra JS Tech, som går for å være noe av det beste..(Men den er kanskje litt dyr da) som jeg brukte sammen med UPC digital, og de beste kanalene såg riktig bra ut (TV2, NRK etc).

Du vil aldri få like bra kvalitet på bildet med Svideo. Så om projektoren din takler Interlaced component, gå for det. CYP boksen er sikkert fin den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg bruker en Scart -> Component converter fra JS Tech, som går for å være noe av det beste..(Men den er kanskje litt dyr da) som jeg brukte sammen med UPC digital, og de beste kanalene såg riktig bra ut (TV2, NRK etc).

Du vil aldri få like bra kvalitet på bildet med Svideo. Så om projektoren din takler Interlaced component, gå for det. CYP boksen er sikkert fin den.
    er det noen norsk importør av denne js tech boksen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen norsk importør av denne js tech boksen?
    Det tror jeg ikke. Jeg kjøpte den i England.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •