Bra kort for capture av VHS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer samaron sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra kort for capture av VHS?

Hei!

Etter å ha svidd av nesten 2000kr på et capture kort (Blackmagic Design: Intensity Pro), så viser det seg at denne ikke har særlig bra kompatbilitet med VHS capture (selv om produsenten nesten skryter av det). Jeg må derfor finne andre alternativer. Blackmagic kortet har utrolig høy kvalitet, men den nekter å ta capture av 80-talls datamaskiner og på VHS kutter den lyden og bildet veldig ofte. Derfor vil jeg gjerne kjøpe et nytt kort som gir utrolig god kvalitet ved capture av VHS. Er det et annet kort som er å anbefale? Jeg har ikke hatt noen problemer med capture fra laserdisc når jeg har brukt Blackmagic kortet.

Om noen er usikre på hva jeg mener, så har jeg lastet opp en video på youtube som viser det: Loading a Sega Mega Drive game with Multi Game Doctor 1 - YouTube Datamaskinene jeg kobler til (Commodore 64, NES, SNES, Osborne 1 m.m.) vil ikke vise bilde en gang. Så jeg vil gjerne ha et kort som støtter video signal fra disse maskinene også.

Videospilleren jeg bruker er en Panasonic NV-FS200, og den spiller av videoene uten slike "blackouts" på TVen. Det er capture kortet mitt som er problemet.

Om dette er feil plass for denne tråden, kan en moderator vennligst flytte denne til riktig sted?

På forhånd, takk.
    - Frank

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Hauppauge USB Live 2 for å digitalisere alle hi8 og VHS-C filmer. Denne tar imot kompositt og S-Video. Det følger med et capture-program av noe slag, men jeg installerte bare drivere, så bruker jeg VirtualDub med Huffyuv codec for capture. Dette for å ha best mulig "råfil" for redigering. Deretter fikser jeg litt på de i Sony Vegas, så rendrer ut til det man måtte ønske.

Har ikke kommet så langt i redigeringsprossessen, men har laget en DVD og testet ut å rendre til iPad-vennlig format. Merk at Huffyuv er en tapsfri codec ala FLAC, men denne brukes ikke til avspilling, den er ment for redigering. Etter redigering står du fritt til å lage de formatene du måtte ønske.

Planen er å ha råfilene på PC + backup. Lage DVD'er fra de fleste filmene, pluss ha noen digitale avspillbare kopier i Xvid eller mp4 til bruk på iPad osv.

Forøvrig 0 frames dropped på Hauppauge USB Live 2 i VirtualDub. Testet både S-Video og kompositt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde med en adapter fra Pinnacle. Den har video og svideo til USB. Etter noen tester fant jeg ut at min Sony DVD opptakene i stua var bedre. Jeg spilte alt inn på harddisken, kopierte til DVD og la DVDene inn på PC for videre behandling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •