Problemer Panasonic S-VHS spiller/kasetter.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer Panasonic S-VHS spiller/kasetter.

Jeg kjøpte en brukt S-VHS spiller av en på forumet her for lenge siden. Skulle overføre en del filmer til PC. Har bare testet den litt ett par ganger, men har problemer med den. Det er periodisk problem med å få inn og ut kassett. Det er som om den strammer på båndet, så går ikke det etter planen, og spilleren slår seg av. Innbiller meg at det kan være når kassetten er spilt "for langt" tilbake på en måte... Hører spilleren jobber "hardt" før den slår seg av, at den (prøver) å stramme tape. Noen som har noe tips her?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg kjøpte en brukt S-VHS spiller av en på forumet her for lenge siden. Skulle overføre en del filmer til PC. Har bare testet den litt ett par ganger, men har problemer med den. Det er periodisk problem med å få inn og ut kassett. Det er som om den strammer på båndet, så går ikke det etter planen, og spilleren slår seg av. Innbiller meg at det kan være når kassetten er spilt "for langt" tilbake på en måte... Hører spilleren jobber "hardt" før den slår seg av, at den (prøver) å stramme tape. Noen som har noe tips her?
    Dette problemet fikk jeg på alle vhs spillerene mine på slutten, inklusive panasonic svhs toppmodell.. tror rett og slett det dreier seg om smøring i maskineriet som er tørket ut, men gjorde aldri mer med det.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Dette problemet fikk jeg på alle vhs spillerene mine på slutten, inklusive panasonic svhs toppmodell.. tror rett og slett det dreier seg om smøring i maskineriet som er tørket ut, men gjorde aldri mer med det.
    Har det noe for seg (for en ukyndig på "innmat" i en spiller), å sprøyte i noe, husker ikke hva det heter, den 5-56 for elektronikk eller noe sånt?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe for seg (for en ukyndig på "innmat" i en spiller), å sprøyte i noe, husker ikke hva det heter, den 5-56 for elektronikk eller noe sånt?
    Det får noen mer erfarne svare på. Husker bare det var en hvit tjukk smøring inni maskinene. Faren er jo å få smøring på lesehoder..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en q-tips med smøre middel, ikke sprut med flaske.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Bruk en q-tips med smøre middel, ikke sprut med flaske.
    OK, noen tips om HVOR det skal smøres, og med HVA mottas med takk... ;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, noen tips om HVOR det skal smøres, og med HVA mottas med takk... ;-)
    White lithium is the grease of choice for a vcr and as the parts should be nylon the petroleum content isn't going to matter.

While your are at it clean the rubber rollers with alcohol and a q-tip also clean the head of the vcr (the large silver cylinder ~2in tall x 3in round) and dont get the grease on any tape surfaces
    Source(s):

fra her:

WHAT TYPE OF GREASE FOR LUBRICATING VCR MECHANISM? - Yahoo! Answers

Søk litt på youtube, 'vcr repair' så finner du litt snacks

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis båndet er for stramt, så er det noen hull i VHS kasseten under...stikker du en blyant eller lignende inn der, så kan du merke at tapen slakker litt...og det kan være nok til å løse problemet ditt....?? kanskje?
    Når du laster inn en VHS tape så går klaffen på tapen foran opp, og båndet dras utav kassetten og legges inntil hodet for avspilling....
    Hvis tapen er strammet i inne i kassetten så kan det by på problemer...så prøv det før du roter med hodene i maskinen din....
    Fikk min første VHS på slutten av 70 tallet, og har fremdeles den siste stående i boden min...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis båndet er for stramt, så er det noen hull i VHS kasseten under...stikker du en blyant eller lignende inn der, så kan du merke at tapen slakker litt...og det kan være nok til å løse problemet ditt....?? kanskje?
    Når du laster inn en VHS tape så går klaffen på tapen foran opp, og båndet dras utav kassetten og legges inntil hodet for avspilling....
    Hvis tapen er strammet i inne i kassetten så kan det by på problemer...så prøv det før du roter med hodene i maskinen din....
    Fikk min første VHS på slutten av 70 tallet, og har fremdeles den siste stående i boden min...
    Det er ikke bare på en kassett, men alle...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt opp en video her: S-VHS.mp4 - YouTube

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt opp en video her: S-VHS.mp4 - YouTube
    For å få tapen ut kan du forsiktig prøve å fysisk løfte den opp mens spilleren prøver. Var identisk problemstilling jeg fikk på min hs800 og en jvc svhs spiller..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jeg kjøpte den av her på forumet ble ganske fornærmet når jeg antydet at han visste det var problemer med spilleren når han solgte meg den. Jeg føler meg enda mer sikker på at han visste om dette etter å ha åpnet den. Den er "full" av "påsmurt guffe", og det kjennes ut som om det er sprutet på symaskinolje rundt forbi på mekanikken...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •