Spm om HD-signaler, Xbox, projektor og Denon 3805...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm om HD-signaler, Xbox, projektor og Denon 3805...

Har nå fått High definition kabel til Xbox.

Kjører 720P nå, og bildet er bare så utrolig mye bedre! (Samt lyd i DD/DTS!)

Hva er forskjellen på NTSC-J og NTSC-M?
    Noen som vet hvordan man får HD i Pal?

Har et lite problem med at det er "skygger" av kontrastene i bildet, tipper det har noe med langt kabelstrekk å gjøre (10m fra Xbox til forsterker, 12m fra forsterker til projektor). Jeg må finne en fornuftig løsning på dette, f.eks. 5m til Xbox.
    Et "problem" da er at jeg må sende komponentsignalet fra DVD-spiller via forsterker i stedet for direkte til projektor..

Et annet alternativ er kabler rett fra X-box til projektor (BenQ 7800), men RGB-inngangen på projektor tar ikke progressive signaler. Fikk heller ikke 1024i til å virke. Noen som har peil på dette?

Et annet problem er at jeg ikke får sett X-box på TV lenger, da det ikke er kompositt/S-videoutgang på det nye High definition kabelen.

Har RGB-inngang via scarten på TV-en, men nå er det vel komponent som sendes ut? Eller kan det fungere (om jeg kjøper scart-adapter)? Men uansett får jeg ikke signalet til både TV og projektor (kun en komponent-utgang på forsterker).

Har siklet på Denon 3805 og 3910 (evt 2910), og forestiller meg at dette kanskje kan løse noen av problemene. Noen som vet om 3805 har "ned-konvertering" i tillegg til opp-konvertering av bilde signal (S-video -> komponent)? I såfall kunne jeg kjørt en S-video-kabel til TV-en...

Uansett med oppgradering kunne jeg kjørt DVI fra DVD-spiller og dermed frigjort inngangen og koblet X-boxen rett på denne (og da fått begrenset lengde på kabelen).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er mulig med HD i PAL fra Xbox.
    Når det gjelder 3805 så tror jeg den kun oppkonverterer bilde. Jeg er ikke sikker, men kan sjekke det etter hvert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD i PAL? Det er en direkte motsigelse. Enten har man et analogt TV system med PAL fargekoding eller så har man et HD signal.

1024i har jeg heller ikke hørt om. BenQ 7800 har vel ikke RGB inngang? Den har en RGBHV inngang såvidt jeg vet. (delt med komponent)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    HD i PAL? Det er en direkte motsigelse. Enten har man et analogt TV system med PAL fargekoding eller så har man et HD signal.

1024i har jeg heller ikke hørt om. BenQ 7800 har vel ikke RGB inngang? Den har en RGBHV inngang såvidt jeg vet. (delt med komponent)
    Du gir deg ikke Peakman :wink:
    Det vi mente er selvsagt å vise HD materiale mens Xbox har PAL som valgt utgangssignal. Man MÅ velge NTSC som utsignal for å kunne velge HD.
    7800 har en kombinert RGB/RGBHV inngang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Du gir deg ikke Peakman :wink:
    Det vi mente er selvsagt å vise HD materiale mens Xbox har PAL som valgt utgangssignal. Man MÅ velge NTSC som utsignal for å kunne velge HD.
    Bortsett fra at man må velge dette i dashboardet, har det noen andre ulemper på xbox maskinen?

Når jeg leser bruksanvisningen og ser på pluggene så ser det ut som om det bare er RGBHV/Komponent inngang. Kjekt hvis den gjør det for da kan man bruke en enkel scartovergang fra paraboltuner.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra at man må velge dette i dashboardet, har det noen andre ulemper på xbox maskinen?
    Nei
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Når jeg leser bruksanvisningen og ser på pluggene så ser det ut som om det bare er RGBHV/Komponent inngang. Kjekt hvis den gjør det for da kan man bruke en enkel scartovergang fra paraboltuner.
    Hm, jeg har en 8700+ som jeg skal koble til en parabol med RGB-utgang. I robertaas sin tråd her skriver han at han måtte kjøpe en aktiv omformer som gjør om RGB fra parabolen til komponent. Kan noen bekrefte/avkrefte at man trenger en aktiv omformer? Eller er det nok med en enkel scartovergang, slik Hi-Fil og Peakman påstår? Og hvis man trenger en aktiv omformer, er det forskjell på om man kobler en RCA->RCA ledning på RCA komponent-inngangene og en RCA->BNC ledning til BNC-inngangene?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tolket det slik at den ikke hadde RGB inngang. Men ifølge Hi-Fil så har den det.

Jeg tror nok ikke du kan bruke en slik overgang.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg er på tynn is her. Har ikke prøvd selv, men forsto via en tråd på AVS at det var slik (en tråd jeg ikke finner igjen forøvrig).

Legger med et bilde av tilkoblingene for den som måtte være interessert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zamot skrev:
    Noen som vet om 3805 har "ned-konvertering" i tillegg til opp-konvertering av bilde signal (S-video -> komponent)?
    I henhold til produktbeskrivelsen hos hifiklubben så kan den det.

For å gjøre tilkoblingsmulighetene mest mulig fleksibelt, kan AVR-3805 konvertere bildesignaler fritt mellom de forskjellige bildeformatene: kompositt, s-video og komponent.
    Du kan alså konvertere fritt mellom formatene.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tegning jeg så i en annen tråd (og som andre har sagt) er det ikke mulig å konverte komponent til S-video med 3805..

Skal bytte DVD-spiller nå, og lurer på om jeg faktisk må fortsette å kjøre komponent (og ikke DVI). Det er fordi jeg har X-boxen kobles via komponent (DVD og Xbox via forsterker), og PC-en koblet til DVI inngangen. Kunne koblet DVD via DVI, og PC via komponent inngangen, men da får jg ikke koblet på X-boxen... Tenker jeg riktig? Eller finnes det en løsning? (PC-kabelen går rett til projektor uansett da PC-en står nærme).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •