AVCHD-formatet brukbart til noe som helst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVCHD-formatet brukbart til noe som helst?

Hei, har googlet meg ihjel for å finne ut av dette. Siste utvei er en forumpost her...

Jeg har et Panasonic HDC-SD60 videokamera som tar flott film. Men jeg ønsker jo å vise frem filmene som er tatt opp. Video tas opp på en slik SD-brikke, og når den er full laster jeg over filene (.MTS) over på pcen. Å sitte hele slekta bak en bærbar pc for å se familiefilm blir for teit. I tillegg hakker det og har slike horisontale striper på skjermen (jeg har en veldig kjapp pc) i VLC media player.

Jeg har nettopp kjøpt en Samsung 8-serie smart-tv som er koblet til pcen via nettverk, hvor jeg streamer avi og mkv- videoer. Men den klarer ikke å streame mts-filene fra mitt videokamera.

Hva er dette formatet brukbart til? Jeg har ikke tid til å sitte å redigere og konvertere all video jeg tar opp på videokameraet, jeg vil bare vise det på tv'en uten å ha masse bokser under tven. Jeg har en PS3 men det tar jeg kun frem i nødstilfeller (dvd-film for barna).

Noe som har peil på dette dumme mts-formatet og hva det egentlig er brukbart til?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-en din støtter ikke AVCHD, nei. Det står i TV-ens brukermanual. Og skal du spille av disse filene med VLC må du kjøre med de-interlace på (Video-->Deinterlace-->velg metode), da forsvinner linjene siden jeg da antar at kameraet ditt filmer i 1080i

Du kan bruke MakeMKV på AVCHD-mappen. Da remuxes filene til mkv. De kan TV-en din spille av. MakeMKV finner du her. Brukerhjelp finner du her.

Bruker denne selv på ting jeg filmer med mitt AVCHD-kamera.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    TV-en din støtter ikke AVCHD, nei. Det står i TV-ens brukermanual. Og skal du spille av disse filene med VLC må du kjøre med de-interlace på (Video-->Deinterlace-->velg metode), da forsvinner linjene siden jeg da antar at kameraet ditt filmer i 1080i

Du kan bruke MakeMKV på AVCHD-mappen. Da remuxes filene til mkv. De kan TV-en din spille av. MakeMKV finner du her. Brukerhjelp finner du her.

Bruker denne selv på ting jeg filmer med mitt AVCHD-kamera.
    Der ja, prøvde dette og det fungerte kjempebra med det som lå på minnekortet. Raskt også. Så dette vil jeg nok fortsette med! Men jeg har tidligere bare kopiert MTS-filene over på min pc, og da får jeg ikke brukt dette programmet (det trenger en index.bdm-fil). Noen enkel fiks på dette? (f.eks et program som lager en index.bdm.fil ut fra en liste med mts-filer?) Har prøvd et program som heter multiAVCHD men man trenger jo 120 studiepoeng i data for å skjønne noe av det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •