Kjøpte for en liten stund siden to par Dreamscreen HDMI extendere for å ha til prosjektoren og en fra teknisk rom til soverom (for å slippe å ha tuner på veggen).
Fikk endelig koblet opp prosjektoren i loftstuen og trakk to cat5e kabler for å bruke til extenderene. Koblet opp extenderene, men fikk ikke noe bilde. Uansett hva jeg gjorde av mulige kombinasjoner så fikk jeg ikke bilde.
Tenkte at det kanskje var noe med kablene eller kombinasjon Onkyo/Prosjektor som gjorde det og satt i gang med å teste med andre enheter.
Har nå testet med PS3, tuner og en HDMI matrise til både en philips tv og en Eizo skjerm, og alle mulige kombinasjoner av koblinger i mellom boksene og ombytting av mottaker og sender. Ingenting fungerer.
Det merkelige er at på ene settet så er merkingen på boksene er helt like bortsett fra at det står TX på ene og RX på andre og koblingsbeskrivelsen på samme side som RX og TX står. For å få statuslyset til å virke må jeg bytte om nettverkskablene på ene boksen. På begge boksene er hdmi kontakten merket med HDMI Source.
På det andre settet så er merkingen på RX boksens HDMI kontakt HDMI Display... Her lyser statuslyset uten at jeg trenger å bytte om på nettverkskabel plasseringen på ene boksen. Men heller ikke bilde.

Har og testet forskjellige HDMI kabler.

På TV'en får jeg videosignal ikke støttet og på Eizo skjermen under info er det enten signal error eller 720x240 og horizontal og vertical frekvens er 0.

Det her var kanskje en litt vel lang post bare for å spørr om det er noen som i det hele tatt har fått disse boksene til å virke?
Enten så er jeg veldig uheldig at ingen av boksene virker, eller så er det noen elendig bokser.

Skal ta meg en tur innom Avshop når jeg får tid, men tenkte jeg skulle høre om noen her inne hadde noen erfaringer med boksen.