HD-tuner , tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer greipfrukt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-tuner , tilkobling

Hei!

Sliter med å få bilde OG lyd når jeg kobler til min HD-dekoder ( modell CDC 9000 ) fra Canal Digital. Koblet med HDMI fra dekoder og i HDMI in i en Denon 4306 og dermed HDMI out og i en LG plasma.

Den er koblet til på akkurat samme måte som PS3, har prøvd å bruke samme HDMI kabel som sto i PS3 i HD-dekoder , uten at dette hjalp. Har trykket å prøvd i både tv-meny å på Denon. Så for meg at dette skulle være en enkel sak.

Noen som har en løsning på dette?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av greipfrukt
    Hei!

Sliter med å få bilde OG lyd når jeg kobler til min HD-dekoder ( modell CDC 9000 ) fra Canal Digital. Koblet med HDMI fra dekoder og i HDMI in i en Denon 4306 og dermed HDMI out og i en LG plasma.

Den er koblet til på akkurat samme måte som PS3, har prøvd å bruke samme HDMI kabel som sto i PS3 i HD-dekoder , uten at dette hjalp. Har trykket å prøvd i både tv-meny å på Denon. Så for meg at dette skulle være en enkel sak.

Noen som har en løsning på dette?
    -flere enn deg som sliter her... Var en tråd om det samme i forrige uke.. 2 andre fikk ikke bilde&lyd via hdmi... -du må visst koble optisk..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Canal Digital over chat idag.

Limer inn samtalen så flere kan se.

11:39 Har prøvd å koble min CDC9000 dekoder med HDMI i receiver, og videre en LG plasma med HDMI. Får ikke lyd å bilde i samtidig, kun en av delene, kommer ann å innstllinger. Postet følgende problem på avforum.no, og der var dere flere som plagdes med samme problemet. Det ble nevnt at optisk var løsningen. Hva har dere å si til dette?
    11:40 Har du samme problemet når du kobler HDMI kabel direkte opp mot TV?
    11:43 Har PS3 koblet opp med HDMI , altså PS3 - > HDMI in på receiver -> HMDI out i LG'en, enkelt å greit , slik det skal være. Prøvde å bytte ut PS3 med dekoder , for å så samme kabelgangen som PS3 fungerer fint med, uten hell.
    11:44 Det vil gå på support av tilleggsutstyr, og det har vi dessverre ikke.
    11:44 Problemet med lyd og bilde vil forsvinne dersom du kobler direkte opp mot TV, hvis man bruker tilleggsutstyr og får problemer med det må du ta kontakt med forhandler der du kjøpte tilleggsvaren eller leverandøren av tilleggsutstyret.

11:49 Jeg har koblet direkte i TV i dag, men jeg har jo kanalpakke med HD-kanaler, og man får jo helt annen lyd om man kobler lyden opp til et hjemmekinoanlegg enn ved å bruke TV-lyd. Regner med du skjønner den delen. Så du har ingen ide om det vil funke med å kjøre lyd optisk, slik som nevnt andre steder?
    11:50 CDC9000 har ingen analog lyd utgang, den har kun spidf
    11:50 Digitalt
    11:50 Man kan kjøpe en converter som konverterer digitalt til anologt slik at du får koblet det inn i forsterkeren din
    11:51 Hvordan lydkvaliteten blir har jeg ingen formening om, men vet du får bestilt convertere på nettet. Sist vi sjekket lå de på rundt 150 kroner fra utlandet.

Noen som blir noe klokere av dette?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Snakket med Canal Digital over chat idag.

Limer inn samtalen så flere kan se.

11:39 Har prøvd å koble min CDC9000 dekoder med HDMI i receiver, og videre en LG plasma med HDMI. Får ikke lyd å bilde i samtidig, kun en av delene, kommer ann å innstllinger. Postet følgende problem på avforum.no, og der var dere flere som plagdes med samme problemet. Det ble nevnt at optisk var løsningen. Hva har dere å si til dette?
    11:40 Har du samme problemet når du kobler HDMI kabel direkte opp mot TV?
    11:43 Har PS3 koblet opp med HDMI , altså PS3 - > HDMI in på receiver -> HMDI out i LG'en, enkelt å greit , slik det skal være. Prøvde å bytte ut PS3 med dekoder , for å så samme kabelgangen som PS3 fungerer fint med, uten hell.
    11:44 Det vil gå på support av tilleggsutstyr, og det har vi dessverre ikke.
    11:44 Problemet med lyd og bilde vil forsvinne dersom du kobler direkte opp mot TV, hvis man bruker tilleggsutstyr og får problemer med det må du ta kontakt med forhandler der du kjøpte tilleggsvaren eller leverandøren av tilleggsutstyret.

11:49 Jeg har koblet direkte i TV i dag, men jeg har jo kanalpakke med HD-kanaler, og man får jo helt annen lyd om man kobler lyden opp til et hjemmekinoanlegg enn ved å bruke TV-lyd. Regner med du skjønner den delen. Så du har ingen ide om det vil funke med å kjøre lyd optisk, slik som nevnt andre steder?
    11:50 CDC9000 har ingen analog lyd utgang, den har kun spidf
    11:50 Digitalt
    11:50 Man kan kjøpe en converter som konverterer digitalt til anologt slik at du får koblet det inn i forsterkeren din
    11:51 Hvordan lydkvaliteten blir har jeg ingen formening om, men vet du får bestilt convertere på nettet. Sist vi sjekket lå de på rundt 150 kroner fra utlandet.

Noen som blir noe klokere av dette?
    Den lyden du får ut av CDC 9000 boksen vil være akkurat den samme enten du bruker HDMI eller optisk....det er i så fall vanlig DD 5.1 fra BBC HD eller Canal Plus filmkanalene....alle HDPVR fra Canal Digital og Viasat var slik for noen år siden, og det funket helt utmerket....nå har alle fått en oppdatering og gir 5.1 lyd via HDMI..eneste aber er at du må kjøpe en ekstra ledning for å få lyden gjennom receiveren din....men det vil ikke være noen forskjell...ett eller annet med den CDC9000 boksen som trenger en oppdatering...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstra kabel som i en optisk som nevnt tidligere av Greven?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ekstra kabel som i en optisk som nevnt tidligere av Greven?
    Ja, en optisk kabel, den gjør susen...da blir det bra lyd....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundeservice.....grøss. Den samtalen bekrefter vel grøsset :P