Fra PC til projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra PC til projektor

Hei, Bruker ikke forumet så mye, så ikke flame meg for dumme spørsmål.

Jeg har en Optoma HD600X projektor. Denne har jeg kobla til en Onkyo TX-SR308B reciver. Jeg er egentlig veldig fornøyd med dette når jeg f.eks bruke PS3 og HD-dekoder fra canal digital.

Så kommer problemet når jeg kobler til PC'en via HDMI utgangen. Når jeg kobler til min laptop til reciveren, går alt helt smurt helt til jeg ser .mkv filer. Da opplever jeg litt lagging/hakking. Ikke mye, men nok til at jeg irriterer meg over dette. Altså 720p og 1080p filmer. Det går helt fint å se .avi filer. Finnes det noen måte jeg kan fikse dette på? Laptopen er en Compaq Presario CQ60 med 3 GB ram og en AMD prosessor som jeg er litt usikker på. PC'en ble kjøpt julen 2008.

Neste spørsmål er: Jeg har googlet og sett gjennom mange nettsider og jeg leter etter en lampe til min projektor. Den jeg har nå har lyst i ca.300 timer, men jeg opplever litt flimmer og lyder fra pæren. Noen som vet hvor jeg kjøper dette til en god pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når du spiller av filmen på 1080p på lappen sin skjerm hakker det da også? Har du eventuelt oppdaterte drivere på skjermkor`? Hvilket programm bruker du til avspillingen ?
    Har du problemer med pæren etter bare 300 timer burde dette være en reklamasjonssak, hvor gammel er pæren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Så når du spiller av filmen på 1080p på lappen sin skjerm hakker det da også? Har du eventuelt oppdaterte drivere på skjermkor`? Hvilket programm bruker du til avspillingen ?
    Har du problemer med pæren etter bare 300 timer burde dette være en reklamasjonssak, hvor gammel er pæren?
    Når jeg spiller av filmer på laptopens skjerm, går det knirkefritt. Det er kun når jeg kobler den til projektor og\eller tv. De nyeste driverene er hentet fra nvidia, så de skal være ferske.

Etter å ha lest litt på forumet, fant jeg ut at man kunne stille ned hz'en på skjermkortet. Jeg satt den fra 60(?) til 23. Da gikk det mye bedre, men i scener der det blir filmet horisontalt-sliter jeg igjen.

Pæren min funker veldig bra foreløpig. Men jeg er førevar og lurer på hvor jeg får kjøpt pærer til min projektor. Jeg finner nemlig ingen nettbutikker som selger til min modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å finne lampe