Hjelp! Projektorbilde krympet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Projektorbilde krympet

Hei!

Jeg skulle tidligere idag teste om det gikk ann å lukke laptopen mens den var koblet til pj ( dumt JA! ) og da slukna selvfølgelig pc´n og da bildet på lerret.

MEN, når jeg skrudde på datan igjen så har bildet krympa inn på lerret ca 5cm alle veier!

Nå får jeg ikke endra oppløsning, alt er i samme størrelse uansett hva jeg velger. PJ lyser fortsatt opp hele området på en måte, men bildet er mindre. Har gjort alt strømløst og tatt det fra starten av, men får det ikke til!!!

Kan noen pls hjelpe meg?? Blir så utrolig frustret !!!:S

Mvh

Kim

Moderator Edit: Endret trådtittel til mer en "hjelp". Bruk trådtittler som angir innhold!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du en pc med to skjermkort? altså ett for strømpsaringmodus og etter for vanlig bruk? Isåfall kan du jo prøve bytte om på disse to fram og tilbake. Jeg har dette på en laptop og den klikka etter at jeg la ned lokket, måtte inn i skjermkortinnstillingene aktivere det dårlige kortet for så og aktivere det gode kortet igjen

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm!

Skal sjekke det, pc´n er tilkoblet med vga kabel, hvis det skulle ha noe og si. Er så rart hele greiene. Jeg fikk bilde på datamaskinen til å bli lite også en gang.

Det ble liksom et 4:3 bilde på datan, med svarte felt på sidene. TROR dette var uten vga kabel tilkoblet og bare hdmi til recieveren.

Et annet spørsmål, hver gang jeg kobler vga kabelen til datan, så blir datan svart, jeg trenger ikke å velge "Koble til projektor" ?

Jeg vil at jeg skal styre det, for hvis jeg ikke har skrudd på pj enda, så ser jeg jo ikke noe noen steder?

Latterlig problem kanskje, men det her kan jeg lite om!:P
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, akkurat det valg av monitor greien kan noen ganger være litt krunglete, spesielt da det virker som at ting ikke kommuniserer helt med hverandre.

Husk at det er ofte en knapp på tastaturet på laptops med valg av monitor. På min er det den blåe "Fn" knappen nede mens jeg trykker på bilde av to skjermer ved siden av hverandre. Da spretter den tilbake om feks PJ ikke er på med engang.

Det kan ikke hende at du har satt på sett standard skjerm feil eller noe, eller delt skjermbildet med PJ? Da vil det jo plutselig bli et lite og rart bilde, feks på PJ.

Er selv ikke noen fan av prosessen med bytte av monitor hver gang jeg skal bruke ekstern skjerm, alltid noe kødd, og noe blinking, også klør du deg i huet et par ganger og håper på at du har trykket riktig og etter 5 sekunder bare popper bilde opp enten som det skal være eller feil :P

Restarting av pc, dobbeltsjekke alle skjerminnstillinger, sjekk at rikgit skjerm er valgt etc

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd og sjekka alt. Alt virker, men når jeg endrer skjerminnstillinger, så endrer det seg kun inni den firkanten for å si det sånn. Bildet blir ikke større eller mindre, skjermoppløsning data står på maks. Og på pj er ikke forandra, skjønner ingen hvordan det har skjedd:P Klikka hvertfall helt etter at jeg lukka datan:P

Kim=)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd alt som er av oppløsningsmuligheter på datan, og bildet endrer seg kun innenfor det området.

Så det må være pj som tuller, ikke at det er noe enklere å finne ut av:S

Men hvordan kan det endre seg ved å lukke laptopen?

Hmm

Kim

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, merkelig problem. Ville sjekket med hardware.no også, der har folk god peiling på data, kanskje de vet noe mer.

Er ikke mulig for deg endre innstilinger eller oppløsning direkte på projektoren da?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om det er Overscan/Underscan. Dette oppstår til tider når dataskjermkort ikke følger med dersom oppløsninger, oppdateringsfrekvens og slikt blir byttet fort. Du kan justere dette i skjermkortets innstillingsmeny. Spesielt ATI har problemer med dette.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke dette , er nvidia geforce skjermkort! Har vært inne på Nvidia kontrollpanel, men ikke blitt noe klokere:-) Får bare fortsette og prøve. PJ og datan står hvertfall på akkurat samme oppløsning.

Takk for svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

windowstast+p så får du opp valg mellom hva du skal bruke, og hvis du går inn på strøminnstillinger i windows, så kan du velge hva som skal skje når du lukker igjen skjermen.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp meg her og hjelp meg der!

Hva med å antyde i trådtittelen hva det trenges hjelp med, trådstarter?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!!:-)

Skal gjøre det fremover zeezar!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Takk for svar!!:-)

Skal gjøre det fremover zeezar!

Mvh
    Fikk du til, det du skulle da?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med tilbakemelding når jeg har prøvd, men har ikke funnet ut av skjermproblemet nei

Bildet er fortsatt for lite på lerettet! 500,- til den som kommer og fikser! Hehe..

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Kommer med tilbakemelding når jeg har prøvd, men har ikke funnet ut av skjermproblemet nei

Bildet er fortsatt for lite på lerettet! 500,- til den som kommer og fikser! Hehe..

Mvh
    Hva er oppløsning på skjermen din? og prosjektoren din?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280 x 1024 på pj og pc.

Når jeg endrer skjermoppløsning, så endrer det seg kun innenfor det bildet jeg har, fyller ikke mer eller mindre på lerretet.

Når det gjelder lukking av skjermen , så takk for tipset toremand! Fant det til slutt, fungerer utmerket

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •